Αρσένιε θέλω να διαβάσεις αυτά (που έχω γράψει) μου είπε μια εκλεκτή συνάδελφος στο σχολείο και μου έδωσε ένα κείμενό της και μερικά ποιήματα. Μα της λέω δεν είμαι φιλόλογος ούτε έχω τέτοιες γνώσεις. Δεν πειράζει μου λέει, θέλω την γνώμη σου. Βλέπετε το Σοκ και Δέος έχει πολλούς θαυμαστές και μάλιστα, προς μεγάλη μου έκπληξη, και όσον αφορά την γραφή! Που να δει ο φιλόλογος που με βασάνιζε στην έκθεση, στο λύκειο…
Διάβασα και συγκινήθηκα, η μια σκέψη έφερε την άλλη και τελικά λέω να σας την πω. Το σκηνικό του κειμένου ήταν στημένο στο χωριό του συζύγου της, στην παραλία του οποίου πέρασα τις καλύτερες, ίσως, διακοπές μου. Την παραλία λοιπόν αυτήν, τα απογεύματα, εγώ πέτυχα τρεις φορές, την περιδιάβαιναν ολόγυμνοι ένα ζευγάρι μεσήλικων εγγλέζων. Αυτό το υποθέτω γιατί, από την όψη δεν ήταν έλληνες και η πλειονότητα των ξένων ήταν άγγλοι.
Έβλεπα τα γυμνά σώματα, που ήταν εμφανώς γυμνασμένα και καλοδιατηρημένα και έβλεπα τα αδυσώπητα σημάδια του χρόνου αποτυπωμένα επάνω τους και καταλάβαινα ότι δεν υπάρχει λύτρωση τουλάχιστον προς το παρόν από τον πανδαμάτορα χρόνο…
Η παραλία δεν ήταν ερημική, ούτε βέβαια και πολύβουη. Σκεπτόμουν, πόσο ασφαλής και βέβαιος πρέπει να αισθάνεσαι για να μπορείς να εκθέτεις ολόγυμνο τον εαυτό σου. Το έχω ξανασυναντήσει αυτό αλλά πάντα από ανθρώπους της μέσης ηλικίας. Αντιθέτως οι νέοι αν θα μείνουν γυμνοί, ως επί το πλείστον θέλουν να έχουν εξασφαλισμένη ιδιωτικότητα. Σκέπτομαι ότι αυτό οφείλεται στο ότι για τον νέο η γύμνωση παραπέμπει έντονα στο σεξ και δεν μπορεί να λειτουργήσει δημοσίως. Αντιθέτως για τους μεγαλύτερους μπορεί να σημαίνει μια άλλου είδους σχέση με το περιβάλλον, μια άλλου είδους σχέση με το σώμα…
Την τρίτη λοιπόν φορά που τους συνάντησα συνέβη να περάσουν από πολύ κοντά μου. Χωρίς αμφιβολία αισθάνθηκα λίγο άβολα, αλλά θύμωσα όταν αντελήφθην ότι καθώς περνούσαν από μπρος μου, μου έριξαν ένα περιφρονητικό βλέμμα, τουλάχιστον έτσι το αισθάνθηκα. Αισθάνθηκα σαν να με έφτυσαν, γιατί πράγματι αυτό έκαναν. Όταν περνάς μπροστά από τον άλλο γυμνός χωρίς ντροπή, τότε είναι σαν να λες ότι ο άλλος …δεν υπάρχει, ή ότι έχει τόση αξία όση …αν δεν υπήρχε.
Καθώς τα ξαναθυμήθηκα όλα αυτά, σκέφτηκα ότι για τους εγγλέζους αυτούς δεν ήμουν παρά ένας ιθαγενής και επομένως δεν άξιζα κανενός είδους σεβασμό ή ντροπής. Όπως οι παππούδες των προπάππων τους, ντυμένοι, κατακτούσαν τους γυμνούς ιθαγενείς, έτσι και αυτοί, γυμνοί, κατακτούν ντυμένους ιθαγενείς…
Και θυμήθηκα την κουβέντα που έγινε στον χώρο αυτό για το μέλλον της Ελλάδας. Δεν υπάρχει φόβος, δεν θα χρεοκοπήσουμε, αλλά αν συνεχίσουμε την αυτοκαταστροφική μας πορεία θα μετατραπούμε σε πρώτης ποιότητας …ιθαγενείς.
Δεν μπορώ να φαντασθώ ότι θα μπορούσαν να έχουν αυτήν την συμπεριφορά σε μια χώρα όπως η Αυστρία, η Δανία ή το Βέλγιο. Εκεί υπάρχουν σαφώς καθορισμένες περιοχές, φυλασσόμενες, για τους γυμνιστές, και δεν θα μπορούσε κανείς να γυρνά γυμνός σε μια απλή παραλία. Βέβαια, όπως και σε όλα τα άλλα θέματα εδώ υπάρχει ανομία, όχι πλήρης αλλά αρκετή, έτσι ώστε να είμαστε χώρα ιθαγενών αλλά …ευρωπαϊκών προδιαγραφών!
Όταν διάβασα το σχόλιο σας ομολογώ μου φάνηκε λίγο υπερβολικό και σκέφτηκα: ε όχι και ιθαγενείς. διαψεύστηκα αμέσως αλλά από ένα ανάγνωσμα αυτή τη φορά. Μόλις παρέλαβα το νέο τεύχος της Σύναξης και διάβασα για αρχή το άρθρο του π.Θερμού για την εκκλησιαστική δικαιοσύνη. Εκεί διάβασα ότι ένα απ τα επιχειρήματα των επισκόπων για τη μη καταδίκη του πρώην Αττικής ήταν ότι οι κασέτες με τις συνομιλίες του εν λόγω μητροπολίτη είχαν δοθεί σε ξένα εργαστήρια για να διαπιστωθεί ότι περιείχαν γνήσιες συνομιλίες και δεν ήταν προιόν μοντάζ. Ο λόγος: ήταν ετερόδοξοι(οι επιστήμονες των εργαστηρίων) άρα δεν μπορούσαν να κατατεθούν ως μαρτυρίες!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσχετο με το σχόλιο σας αλλά αυτό ακριβώς αισθάνθηκα: είμαστε ιθαγενείς, δεν εξηγείται αλλιώς
@ Δημήτηρη Σιμούδη
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον είδες με τα μάτια σου την αιτία που είμαστε ιθαγενείς ...πολυτελείας!
Με λιγα λόγια "πας μη ορθοδοξος βάρβαρος;"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό είναι η πήγη του κάκού;
@ Γιώργος Λιάγκας
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι βέβαια, αλλά πας μη βλέπων την πραγματικότητα και κρυβόμενος πίσω από το δάκτυλό του, αποτυχημένος! (κάθε σύμπτωση με σύγχρονα πρόσωπα είναι απλή σύμπτωση!)
Τώρα το ότι η Ορθοδοξία εκπαιδεύει τους ανθρώπους προς αυτήν την κατεύθυνση, το φανερώνει πλήθος γεγονότων, τους εθίζει στο να ζουν στον χώρο του φαντασιακού.
Τελικά ναι, η ειδωλολατρική χρήσητης ορθοδοξίας (η θεώρησή της ώς συστατικού της ελληνικής ταυτότητας, ασχέτως των ψευδών και αντιφάσεων που εμπεριέχει) είναι μια καίρια αιτία των δυσλειτουργιών των Ελλήνων, τόσο σε προσωπικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Αυτή είναι η άποψή μου.
Οποιος δεν θέλει να βλέπει την πραγματικότητα, μόνος του οδηγεί τον εαυτό του σε παράλληλο σύμπαν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχω παρατηρήσει πολύ κόσμο (μέσα απο συζητήσεις και όχι μόνο)να ζεί σε εναν φανταστικό κόσμο. Στο εργασιακό μου περιβάλλον η κατάσταση του φανταστικού είναι παγιωμένη. Για αυτό και είναι τραγική ταυτόχρονα. Κ πράγματι αυτη είναι η αιτία των δυλειτουργιών (στην εταιρια που εργάζομαι).
Αν θεωρήσουμε ότι μια επιχείρηση είναι μια μικρή κοινωνία, η αναλογία των επιπτώσεων του "φανταστικού" σε ευρυτερο κοινωνικό σύνολο είναι τραγική...
Νομίζω ότι πρέπει να το πάρουμε απόφαση ότι είμαστε καθυστερημένοι σε όλα τα επίπεδα. Το ίδιο συναίσθημα, "σαν να με έφτυσαν", το νιώθω και εγώ στα εστιατόρια που τυχαίνει να τρώνε με τις οικογένειές τους βορειοευρωπαίοι. Με το θόρυβο, την άξεστη συμπεριφορά μας ειπράττουμε κάτι υποτιμητικά βλέμματα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦοβάμαι ότι τα αξίζουμε. Όμως, εάν σοβαρευτούμε, εάν δουλέψουμε πολύ, και εάν πάρουμε τα καλά των Ευρωπαίων ( γιατί είμαστε μανούλες να εισάγουμε όλα τα υποπροϊόντα) θα τα καταφέρουμε.
Αρκεί να μην παραμυθιάζουμε τους εαυτούς μας με ανοησίες όπως αυτές που λέει ό Γιανναράς, ο Ρωμανίδης και ο Μεταλληνός, ότι δηλ. οι Ευρωπαίοι μας μισούν γιατί είναι Φράγκοι και μεις είμαστε οι κληρονόμοι της Ρωμανίας. Ρε, τι έχουμε ακούσει σ'αυτόν τον τόπο !
@Ζηνάς
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δεν μπορέσουμε να έχουμε και άλλες συνεισφορές στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, επιστήμη, τέχνη, διανόηση, όχι βέβαια ως προσωπικές εξαιρέσεις αλλά ως συλλογική συνεισφορά, θα μας μείνει μόνο ο τουρισμός...
Ένα από τα προβλήματα είναι το γεγονός ότι η νοοτροπία αυτών που αναφέρεις έχει διαποτίσει την ελληνική κοινωνία. Σε αυτήν την ψύχωση συγκλίνει η αριστερά με την εκκλησία...
Ναι, Αριστερά και Εκκλησία πάσχουν από την ίδια ειδωλοποίηση της "Παράδοσης".Αλλά και η "λαϊκή Δεξιά" δεν είναι καλύτερη. Όποιος έχει βρεθεί σ'αυτούς τους χώρους θα χει νιώσει τον ηλίθιο συντηρητισμό που κυριαρχεί (λέω ηλίθιο, γιατί ο συντηρητισμός δεν είναι πάντοτε ηλίθιος, ούτε επιβλαβής).
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμως νομίζω ότι οι περιστάσεις πιέζουν τόσο, ώστε είναι αδύνατον πια να λατρεύει είδωλα που δεν του χρησιμεύουν σε τίποτα.
Για τον τουρισμό θυμάμαι πως ο Σημίτης είχε δηλώσει πως " η Ελλάδα δεν θα γίνει το γκαρσόν της Ευρώπης".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάει αυτος όμως..Τον διαδέχτηκανε αλλοι αλλα, παράλληλα (φέρνω ένα γνωστό περιστατικό ως παράδειγμα), ξενοι επενδυτες (και ειδικότερα Ρώσσοι) ήδη εχουν αγοράσει εκτάσεις στην περιοχή της Χαλκιδικής με σκοπο να τις εκμεταλλευτούν(καποιες τις εκμεταλλευονται ήδη), κ εμεις..στον κόσμο μας! Αν συνεχιστεί αυτο σε μεγαλύτερη κλίμακα αναρωτιέμε :
Αραγε τι προϊον μας μένει προς εξάγωγη;
Ο ήλιος; Ενέργεια θα μπορούσαμε να εξάγουμε, αλλα έχω την αίσθηση οτι πάλι θα μας προλάβουν!
Δεν είναι θεμα ηλιθιότητας μόνο αλλά κυρίως συμφερόντων. Το συμφέρον, προσωπικό ή στενά συντεχνιακό πιστεύω ότι είναι ακόμη πολύ ισχυρός παράγοντας στις δομές της κοινωνίας μας. Είμαι πεπεισμένος ότι η επιθεση της ιεραρχίας στη σεξουαλική ζωή των ανθρώπων γίνεται με σκοπό τη διατήρηση της εξέχουσας θέσης που έχουν ή θέλουν να έχουν, μια και σ΄αυτό το χώρο "υπερέχουν" οπότε τυχόν αδυναμίες σε άλλους τομείς πρέπει να κουκουλώνονται με κάθε τρόπο ακόμη και τσαλαπατώντας τη λογική. Το ίδιο ακούσαμε και από τους πολιτικούς: οτιδήποτε είναι νόμιμο είναι και ηθικό, και ας μας προσβάλει από κάθε άποψη αυτό το κάτι. Νομίζω είμαστε ειδικοί στους νόμους που εξυπηρετούν συμφέροντα μας, έχουμε μεγάλη παράδοση σ΄αυτό.Έχουμε άριστους επιστήμονες που σίγουρα γνωρίζουν το θησαυρό της ηλιακής ενέργειας και για το τι πρέπει να γίνει, συμφέρει όμως τη ΔΕΗ;. Αλλά εδώ δεν ανοίγουμε ακόμη τα κλειστά επαγγέλματα και μάλιστα με επαγγελματίες που δηλώνουν εισοδήματα κάτω από το αφορολόγητο
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα είχα να παρατηρήσω ότι το Λονδίνο και το Παρίσι δέχονται πολύ περισσότερους τουρίστες από όσους η χώρα μας. Το θέμα δεν είναι ο τουρισμός, δεν βλάπτει από μόνος του αλλά η κυρίαρχη κουλτούρα της κάθε κοινωνίας. Και από όσο μπορώ να καταλάβω το πρόβλημα είναι ο αρωστημένος ατομισμός που κυριαρχεί σε μια κοινωνία στην οποία ο φυσιολογικός και νόμιμος ατομισμός έχει δαιμονοποιηθεί!
ΑπάντησηΔιαγραφή