Τετάρτη 29 Ιουλίου 2009

Καλό ταξίδι Αντιγόνη

Έχω γνωρίσει πολλές γυναίκες, ως κληρικός. Ανάμεσά τους ξεχωρίζω δύο, οι οποίες μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση, για τον δυναμισμό της προσωπικότητάς τους. Η μία χάθηκε, για μένα, πριν πολλά χρόνια, δεν ξέρω τι απέγινε. Ερχόταν και με έβλεπε από καλοκαίρι σε καλοκαίρι. Το ίδιο συνέβαινε και με την δεύτερη. Για πολλά χρόνια την έβλεπα από καλοκαίρι σε καλοκαίρι, είχαμε όμως και κάποιες ενδιάμεσες επαφές με αλληλογραφία και αργότερα με το e-mail. Πάντα με εντυπωσίαζε με τον δυναμισμό και το ανεξάρτητο πνεύμα της. Αυτήν την ανάμνηση έχω.

Και εχθές, στην διάρκεια μια εξαιρετικά σημαντική συνάντησης, μου τηλεφώνησε ο γαμπρός της για να μου πει ότι η Αντιγόνη πέθανε…

Όταν την πρωτογνώρισα ήταν στην Αγγλία. Έχουν περάσει τόσα χρόνια που δεν θυμάμαι τι ακριβώς έκανε εκεί. Μετά για κάποια χρόνια ερχόταν από την Ολλανδία. Κάποια φορά μου είπε, λέω να πάω στην Νέα Ζηλανδία, να παντρευτώ τον Άλιστερ! Έμεινα, αλλά καθότι μου αρέσουν οι περιπέτειες είχα θετική στάση. Στο πίσω μέρος όμως του μυαλού είπα, θα πας για λίγο και θα γυρίσεις.

Πήγε και δεν γύρισε. Παντρεύτηκε έκανε οικογένεια, προσαρμόστηκε πλήρως, έστησε και μια επιχείρηση στο διαδίκτυο! Ένα καλοκαίρι ήρθε μαζί με τον άνδρα της και το πρώτο της παιδί. Ακόμα θυμάμαι την χαρά που είχα όταν τους είδα…

Μετά …εξαφανίστηκα. Με τον γαμπρό όμως και την αδελφή της συνέχισα να έχω επαφή. Πριν λίγες μέρες συναντηθήκαμε στην Αθήνα και τότε μου είπαν τα καθέκαστα. Η Αντιγόνη είχε επιθετικό καρκίνο. Έκανε κάποιες χημειοθεραπείες, αλλά τις άφησε και στράφηκε σε εναλλακτικές θεραπείες. Έζησε πολύ περισσότερο από όσο προέβλεπαν οι γιατροί.

Ο άνδρας της πούλησε την περιουσία του στην Νέα Ζηλανδία και ήρθε μαζί της και εγκαταστάθηκαν στην πατρίδα της όπου συνέχισαν την σκληρό αγώνα. Έχω ζήσει από πρώτο χέρι, πολλές φορές, τον καρκίνο και ξέρω…

Ελπίζεις μέχρι τελευταίας στιγμής, αλλά τελικά χάνεις, είσαι χαμένος από χέρι… Δεν θέλεις όμως να το δεις, δεν θέλεις να το πιστέψεις.

Ο θάνατος… Καλά να πεθάνεις, να πεθάνεις όμως πάνω στην ακμή της ηλικίας και έχοντας όλες τις υποχρεώσεις σου ανοικτές, να πεθάνει ένας τέτοιος άνθρωπος με τέτοιο τρόπο, έ αυτό δεν το συγχωρώ με τίποτα!

Είμαι άνθρωπος και ως άνθρωπος μόνο ένα πράγμα μπορώ να κάνω: να κλάψω...

Ξέρω ότι πολλοί δεν θέλουν να αποδεχθούν το γεγονός ότι είναι άνθρωποι και πλάθουν ιστορίες για να μην κλάψουν.

Ξέρω επίσης ότι ο πόθος για την ζωή είναι τόσο δυνατός που έχει την ικανότητα να μετασχηματίζεται σε πίστη.

Έρχεται ο θάνατος και διαλύει τις ιστορίες και διαψεύδει την πίστη… Υπάρχουν όμως και άλλες διέξοδοι: π.χ. να κλείσει κανείς τα μάτια…

Επιλογές

8 σχόλια:

  1. κ.Μεσκο λυπάμαι για το χαμό της φίλης σας.
    Δεν κατέχω κ πολλες γνώσεις όσον αφορά τα blogs κ πως να κανω λογαρισμό κλπ.
    Ηθέλα απλα να σας πληροφορήσω, μιας κ με γνωρίζετε προσωπικά απο την εποχή που κτίζατε την μονή στο Σοχο, οτι κ εγω έχασα τον πατερα μου (Λίαγκα Αναστάσιο), φίλο σας (έτσι τουλάχιστον σας θύμοταν ο πατέρας μου)στα 57 του απο λευχαιμια τον Οκτωβριο που μας περασε.2 μήνες αργότερα χασαμε κ τον αδερφό της μητέρας μου απο καρκίνο. Θέλω να πιστέυω οτι θα με θύμαστε κ εμενα κ τον πατέρα μου.
    Λιάγκας Γιώργος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γιώργο έχω συγκλονισθεί...
    Ο μπαμπάς σου ήταν από τους πλέον αγαπητούς μου φίλους στο Σοχό...
    Είχαμε μιλήσει και αφότου έφυγα από εκεί.
    Στείλε μου με το e-mail το τηλέφωνό σου να μιλήσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλό ταξίδι σε όλους αυτούς που έφυγαν. Να κλάψεις φίλε μου γιατί να μην κλάψεις. Αυτό μπορείς να κάνεις σαν άνθρωπος. Αυτό και θα κάνεις.
    Καλή δύναμη!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ θα συμπλήρωνα και "καλό ταξίδι" στον αυτόχειρα βραβευμένο φωτογράφο,τη φωτογραφία του οποίου μας δείχνετε.Μια μικρή αναφορά στο ιστορικό του θα είχε ενδιαφέρον.Εκτός,αν απαιτείται προηγουμένως η εκχώρηση γραπτής άδειας εκ μέρους αυτών που νέμονται τα πνευματικά δικαιώματα του αποθανόντος για τη φωτογραφία ή ενδεχομένως και για τη σύντομη βιογραφία του.Πάντως,για τη φωτογραφία είναι νομίαζω απασραίτητη η άδεια,αλλά τουλάχιστον,η αναφορά στο όνομα του φωτογράφου είναι επιβεβλημένη. Είσαστε αρκετά προσεκτικός και απορώ πώς αυτό σας διέφυγε(...).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Λυπάμαι Αρσένιε...
    Μου τέλειωσαν τα άνωθεν παρηγορητικά λόγια και δεν έχω τίποτα άλλο από την συμπόνοια μου,πολύ μικρή μα πραγματική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Λόγοι παρηγορίας

    «Μείνε,Κύριε, και μη μ' αφήσεις μόνο. Θέλω, όταν έρθουν οι εχθροί μου που ζητούν να καταπιούν την ψυχή μου, να σε βρουν μέσα μου και να φύγουν για πάντα, για να μη μπορέσουν ΞΑΝΑ να με βλάψουν βλέποντάς σε τον ισχυρότερο πάντων να κάθεσαι στον οίκο της ταπεινής μου ψυχής.
    Ναι, Δέσποτα, όπως με θυμήθηκες όταν ζούσα στον κόσμο και χωρίς να το καταλάβω με διάλεξες εσύ, με χώρισες απ' τον κόσμο και μ' έκανες κοινωνό της θείας σου δόξης, έτσι και τώρα φύλαξέ με πάντοτε σταθερό κι αμετακίνητο στην ενοίκησή σου εντός μου. Βλέποντάς σε αδιάκοπα εγώ ο ΝΕΚΡΟΣ θ' ανασταίνομαι και θα ζω, έχοντάς σε εγώ ο φτωχός θα πλουτίζω διαρκώς και θα γίνω πλουσιότερος απ' όλους τους βασιλιάδες και θα σε τρώγω και θα σε πίνω και θα σε ντύνομαι κάθε ώρα, ώστε να ΖΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ εντρυφώντας σε ανεκλάλητα αγαθά.
    Γιατί εσύ είσαι κάθε αγαθό και κάθε δόξα και κάθε τρυφή και σε σένα πρέπει η δόξα στην Αγία και Ομοούσιο και Ζωοποιό Τριάδα, που όλοι οι πιστοί τη σέβονται και τη γνωρίζουν, την προσκυνούν και τη λατρεύουν στα πρόσωπα του Πατέρα και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος τώρα και πάντα και στους αιώνες των αιώνων. Αμήν»
    Συμεών ο Νέος Θεολόγος - Ικεσία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κύριε Μέσκο
    έχω μια φίλη χήρα, γοητευτική και δυναμική γυναίκα ετών 50, που μεγάλωσε μόνη της δυο παιδιά(το ένα παραμένει ανήλικο...και το άλλο είναι φοιτήτρια)
    Τον άντρα της τον έχασε στα 35 της, όταν εκείνος ήταν 37, από όγκο στο κεφάλι.
    Τελευταία, είχε πολύ οργιστεί με την κακή της (όπως έλεγε)μοίρα, είχε οργιστεί με το Θεό στον οποίο υποτίθεται ότι πιστεύει, και μου φώναζε με ένταση:
    Του δίνω του Θεού διορία(!) μέχρι το τέλος του μήνα(!) να μου στείλει έναν κατάλληλο άντρα, να ξαναφτιάξω τη ζωή μου.
    Αν δεν μου το στείλει, θα τα φτιάξω με τον πρώτο...ακατάλληλο!
    Δεν πρόλαβε να τελειώσει ο μήνας και έμαθε ότι έχει πολλαπλές μεταστάσεις καρκίνου, απο το στήθος στο ήπαρ!!!
    Ρωτώ:
    Πώς η νύν φιλοσοφία σας θα μπορέσει μια τέτοια γυναίκα να τη στηρίξει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ π. Λίβυος και Νικόλα
    Ευχαριστώ πολύ...
    @ Κυπριανός
    Δικαιώματα έχουν μόνο οι φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης. Η φωτογραφία έχει ενδιαφέρουσα ιστορία, αλλά είναι για άλλη φορά.
    @ Ανώνυμος 2
    Δεν έχω τον ρόλο του παρηγορητή και μάλιστα ...με καραμπόλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή