Τετάρτη 1 Ιουλίου 2009

Οι κόρνες και τα τύμπανα και …η ζωή


Είχα την τύχη (καλά δεν έγινε κατά λάθος, το επιδίωξα) να παρακολουθήσω την συναυλία που δόθηκε στο Ηρώδειο, την Δευτέρα 29/6 το βράδυ, με την συμφωνική ορχήστρα της Σκάλας του Μιλάνου υπό την διεύθυνση του ισραηλινού (τελικά) μαέστρου Μπαρεμπόυμ που διηύθυνε το τρίτο κονσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Μπετόβεν και την Φανταστική συμφωνία του Μπερλιόζ.

Το Ηρώδειο είναι ούτως ή άλλως ένας χώρος φανταστικός γίνεται όμως μαγικός όταν είναι εκδήλωση κλασσικής μουσικής. Γιατί απλά δεν υπάρχουν μεγάφωνα ηχεία και ενισχυτές. Γιατί μόνο το κράτημα και της αναπνοής σώζει τα πράγματα. Και η συναυλία αυτή ήταν μαγική κάτι που είμαι βέβαιος ότι το βίωσαν όλοι οι, χιλιάδες, παρευρισκόμενοι. Τα μουσικά κομμάτια ήταν κορυφαίες εκφράσεις του μουσικού ρομαντισμού, αλλά δεν ήταν αυτό. Ήταν ο μαέστρος.

Έχω παρακολουθήσει πολλές συναυλίες συμφωνικής μουσικής, σταδιακά κατάλαβα ποια είναι η σημασία του μαέστρου και της ενορχήστρωσης. Αυτός ο μαέστρος είχε μια λεπτότητα, κι ας ήταν χοντρός, μια ευαισθησία που κυριολεκτικά συγκλόνιζε. Και όταν έπαιζε το πιάνο και με τον τρόπο που συγχρόνιζε την ορχήστρα. Ο γλυκύτατος ήχος των πνευστών, δυστυχώς δεν ξέρω τίνος ακριβώς οργάνου, θα μου μείνει αξέχαστος σε όλη μου την ζωή… Δεν γράφω όμως για να πω αυτά, μια και άλλοι μπορούν να τα πουν πολύ καλύτερα.

Είχα την τύχη, και βέβαια όχι κατά τύχη, να βλέπω την ορχήστρα από πολύ κοντά. Να βλέπω την έκφραση του μαέστρου αλλά και των μουσικών και για (πράγματι) πολλοστή φορά να κάνω τις ίδιες σκέψεις. Μόνο που τώρα, καθώς το οπτικό ερέθισμα ήταν πιο έντονο, οι άνθρωποι ήταν εντελώς μπροστά μου, και οι σκέψεις πιο έντονες.

Είμαι πρακτικός άνθρωπος και λέω: το 50% των μελών της ορχήστρας παίζει το πολύ στο 10% του έργου. Δεν πρόκειται για μια μεγάλη σπατάλη; Ένα σωρό πνευστά, μεγάλα και τρανά και ακόμα μεγαλύτερα κρουστά, χρυσές άρπες και εγώ δεν ξέρω τι άλλα, δηλαδή πλήθος μουσικοί, κάθονται υπομονετικά την ώρα που τα βιολιά και τα άλλα έγχορδα χύνουν ποτάμι τον ιδρώτα, και κάποιες ξαφνικές στιγμές σηκώνονται και …ξεφωνίζουν τον δικό τους ήχο και αμέσως μετά πάλι κάθονται και πάει λέγοντας.

Ε λοιπόν αυτήν την φορά το μυαλό μου πήρε μερικές στροφές παραπάνω, καθώς θυμήθηκα τον όρο junk DNA. Το οφείλω μάλλον στην εξαιρετική ενορχήστρωση καθώς ένοιωσα την ποιότητα της ορχήστρας και του μαέστρου. Δεν είναι εύκολο να περιγράψω τις σκέψεις, γιατί αυτές γίνονται όχι με λογική αλλά ενορατική-διαισθητική μορφή. Ας πούμε ότι αναρωτήθηκα, αν έλειπαν όλοι αυτοί, θα μπορούσε να υπάρχει το έργο; Όχι βέβαια. Και αν δεν ήταν άψογοι, δηλαδή ιδιαίτερα εκπαιδευμένοι και ικανοί θα μπορούσε το τελικό αποτέλεσμα να είναι άψογο; Στ’ αλήθεια πόσες φορές στο παρελθόν δεν έχω ενοχληθεί από τα άσχετα κραξίματα των πνευστών ή τα ασύγχρονα κτυπήματα των κρουστών;

Μια σπουδαία ορχήστρα είναι σπουδαία όχι όταν έχει σπουδαίους μουσικούς για το 90% της μουσικής αλλά και όταν έχει σπουδαίους αυτούς τους πολλούς που παίζουν τόσο λίγο! Και συνέχισα, γιατί το μυαλό μου δεν σταματά αν δεν φθάσει στο τέλος, έτσι δεν συμβαίνει και στην ζωή μας; Τι είναι το junk DNA; μας έλεγαν, παλιότερα, οι βιολόγοι ότι είναι άχρηστο DNA που όμως τώρα μαθαίνουμε ότι μόνο άχρηστο δεν είναι. Τι είναι το μεγαλύτερο κομμάτι της ζωής μας; Άχρηστο, ανόητο, παράλογο ίσως μας φαίνεται και περιττό. Λίγες οι στιγμές που αξίζουν.

Προχθές το βράδυ συνειδητοποίησα με ιδιαίτερη καθαρότητα το πόσο λάθος είναι αυτή η αντίληψη και το κυριότερο, το πόσο καταστροφικό είναι αυτό για την ποιότητα της ζωής των περισσοτέρων ανθρώπων. Οι περισσότεροι από εμάς προσέχουν τα σημαντικά και αδιαφορούν για τα …μικρά. Και όμως αυτά τα μικρά είναι που δίνουν τον τόνο στην ζωή μας, από αυτά εξαρτάται η ποιότητά της, το αν θα είμαστε ευτυχείς και ισορροπημένοι για να μην αναφερθώ στην υγεία μας.

Επιτυχημένος είναι αυτός που καταφέρνει, σαν τον προχθεσινό μαέστρο να εναρμονίζει τα μεγάλα με τα μικρά, τα ασήμαντα με τα σημαντικά, τα υψηλά με τα ταπεινά…

Να ζει!

Οι έμποροι των υψηλών λυμαίνονται την ζωή!


21 σχόλια:

  1. Πράγματι κύριε Μέσκο "οι έμποροι των υψηλών λυμαίνονται την ζωή" ! Πριν ξεκαθαρίσουν κάποια ζητήματα μέσα μου, δεν μπορούσα να χαρώ απλά πράγματα, καθημερινά, ακόμη και άδολες χαρές. Είχα έναν κατήγορο μέσα μου που συνεχώς φώναζε: "Αυτό δεν είναι ουσιαστικό ή αυτό δεν είναι πνευματικό". Έτσι, στερούσα τον εαυτό μου από πράγματα που οι άλλοι άνθρωποι τα γεύονταν χωρίς ενοχή. Πίστευα ότι έκανα αγώνα. Στην πραγματικότητα υπονόμευα την ψυχική μου υγεία. Διάβασα στην βιογραφία του Μαρτίνου Λούθηρου "Εδώ στέκομαι" πως αφού πέταξε τα ράσα και παντρεύτηκε, όταν είδε το παιδάκι του να του χαμογελά είπε την εξής φράση :"Μικρές χαρές που ο Πάπας είναι ανάξιος να τις γευτεί".Πόσο δίκαιο είχε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ Σπύρο
    μη ξεχνάς πως οι μεγαλες χαρές ειναι για τις ΜΕΓΑΛΕΣ ψυχες... αν δεν μπορούμε να τις γευτούμε ας μην τις υποτιμούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και γιατί άραγε οι άνθρωποι,ή μάλλον μερικοί άνθρωποι,αναζητούν τα μεγάλα;
    Είναι κάποιο είδος παθολογίας,κάποιο βαθύ συναισθηματικό κενό;
    Ζηλεύω πολλούς ανθρώπους που ζούνε χωρίς ιδιαίτερους προβληματισμούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Σπύρο
    Συμφωνώ με όσα λες, αλλά η σκέψη μου δεν περιορίζεται στα θρησκευτικά θέματα, αλλά επεκτείνεται σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Στην δουλειά, στην διασκέδαση, στις σχέσεις μέχρι και την υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σας το ξαναστέλνω γιατί το προηγούμενο μπορεί να χάθηκε στη διαδρομή :

    "Οι έμποροι των υψηλών λυμαίνονται την ζωή!"
    Αυτό,για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, γράφεται και διαφορετικά χωρίς να αλλάζει το νόημα:

    Οι έμποροι της ζωής λυμαίνονται τα υψηλά.

    Όπως το γράφετε,προκύπτει η ερώτηση: Και ποιά τα υψηλά; Δεν έχουν "τα υψηλά" σχέση με τη ζωή; Άρα,επειδή "το υψηλό" των αφηρημένων υψηλών είναι η ζωή,νομίζω ότι δεν υπάρχει αντίρρηση ως προς τη δική μου εκδοχή. Οπότε ...

    Οπότε, ο κύριος Μπάρενμποϋ είναι κι αυτός έμπορος της ζωής. Αν λυμαίνετε ή όχι τα υψηλά (της ζωής) δεν θα το κρίνω.Και δεν το λέω.

    Αλλά κάτι μένει ακόμη,αν γράψουμε με Κεφαλαίο το ζήτα της ζωής. Μπορεί επομένως να είναι η λύμη των υψηλοτέρων της Ζωής. Εδώ ο λυρισμός συμπράττει απερίφραστα και θα παραμείνω ασαφής. Αν σ' αυτό συνεργάζεται ο κος. Μπάρεμποϋ δεν το ξέρω. Ξέρω όμως ότι εναρμονίζει πολύ καλά την ορχήστρα που διευθύνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Ανώνυμος
    Θα παρακαλούσα να προσέξεις ότι μιλώ για εναρμόνιση των μικρών με τα μεγάλα και όχι απόδοση προτεραιότητας στα μικρά.
    Δεν υποτιμώ τα μεγάλα, αλλά επισημαίνω ότι γίνεται πολύ συχνά εμπόριο με αυτά, και φυσικά δεν το εννοώ κυριολεκτικά. Ένας μεγάλος καλιτέχνης μπορεί να εμπορεύεται γνησίως το έργο του. Εγώ βλέπω αρνητικά αυτόν που υπόχεται μεγάλα και δεν δίνει τίποτε...
    Θρησκευτικοί και πολιτικοί είναι οι συνήθεις ύποπτοι σε αυτό το θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Νικόλας
    Αυτοί που γνησίως αναζητούν τα μεγάλα είναι όντως μεγάλοι.
    Οι άνθρωποι συνήθως καταφεύγουν στην αναζήτηση των ...μεγάλων γιατί θέλουν να ξεφύγουν από τον κόπο των μικρών. Αυτό είναι αντικείμενο ψυχοθεραπευτικής έρευνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οι κόρνες,τα τύμπανα,η ζωή,τα υψηλά και ας βγάλουμε έξω το εμπόριο και εμπόρους.

    Μια βόλτα στα σκυλάδικα θα μας πείσει ότι κεί βρίσκονται τα υψηλά.

    Μια βόλτα σε "χιπχοπάδικη" συναυλία θα μας πείσει ότι εκεί βρίσκονται τα υψηλά.

    Μια βόλτα σε ένα εξεζητημένο φαγάδικο θα μας πείσει ότι εκεί βρίσκονται τα υψηλά.

    Μια βόλτα σε στέκια ναρκομανών θα μας πείσει ότι εκεί βρίσκονται τα υψηλά.

    Μια βόλτα στα γήπεδα θα μας πείσει ότι εκεί βρίσκονται τα υψηλά (ΠΑΟ είσαι θρησκεία).

    Μια βόλτα στο Ηρώδειο θα μας πείσει ότι εκεί βρίσκονται τα υψηλά. Και,

    μια βόλτα στις εκκλησιές θα μας πείσει ότι εκεί βρίσκονται τα υψηλά.

    Θέλετε να μάθετε το γιατί ; Διότι όλοι πάσχουν από ποικίλες ιδεολογίες, απροσδιόριστους ψυχολογισμούς, εγωκεντρικές θωρακίσεις κλπ. καθώς λέει η μοντέρνα φιλοσοφία μας.

    Υπάρχει όμως μιά εξαίρεση,αναφορικά με τις "βόλτες" που σας παρέπεμψα. Η "βόλτα" στο Ηρώδειο και τα παρεμφερή της υψηλής Αισθητικής δεν είναι βόλτα και δεν πάσχει από ιδεοληπτικά σύνδρομα.'Ολα τα άλλα πάσχουν και παρακαλώ,ερωτήσεις δεν επιτρέπονται.Αν επιτρέπονται,τότε αυτός που ερωτά,μάλλον,δεν καταλαβαίνει τι του γίνεται.Τελεία και παύλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δυστυχώς, κάποιοι με τις διδαχές τους στον εκκλησιαστικό χώρο δηλητηρίασαν τις μικρές πτυχές του ανθρώπινου βίου. Άλλες τις ενοχοποίησαν. Άλλες τις παραγκώνισαν. Άλλες πήγαν να τις εκπνευματώσουν και τις κατέστρεψαν. Παράδειγμα, η ερωτική επαφή, ενοχοποιήθηκε από την αρχή. Η γυμναστική, η χαρά του ωραίου και υγιούς σώματος παραγκωνίσθηκε. Ποιος πνευματικός συμβούλευσε ποτέ τους νέους να γυμνάσουν το σώμα τους; Κανείς. Όλα αυτά δεν είχαν σημασία. "Σημασία έχει η ψυχή. Σημασία έχει η σωτηρία. Σημασία έχει η αιώνια ζωή". Έτσι όμως δημιουργήθηκαν άνθρωποι μονόπαντοι, μίζεροι, σε αμάχη με το σώμα τους και τον κόσμο. Ανίκανοι να χαρούν τον έρωτα, την υγεία, μια ανέμελη συντροφιά, ένα ωραίο γεύμα. Όλα τ'ανθρώπινα περνούσαν απ'το κόσκινο της πνευματικότητας και της σωτηρίας. Τί έμενε στο τέλος; Μια λειψή, ανισόρροπη ζωή. Μεγάλα λάθη! Να με συμπαθάτε, αλλά η περιφρόνηση των "μικρων" ανθρωπίνων χαρών είναι μια μεγάλη πληγή στον χώρο της Εκκλησίας που πολλούς έχει βασανίσει. Γι'αυτό και επιμένω σ'αυτόν τον τομέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Προς Τιμόθεον Α' : " η γαρ σωματική γυμνασία προς ολίγον εστίν ωφέλιμος".΄Οποιος θέλει να γίνει "σαολίν" ή άλλο τι,για να κατακτήσει έπαθλο και να σηκώσει τη σημαία στο βάθρο των ολυμπιονικών κανείς δεν του το απαγορεύει.Τα αναβολικά πάντως βλάπτουν.

    Ως προς τα άλλα,οι παλαιές διδαχές απέκλειαν τα ερωτικά, όπως και οι νόμοι της πολιτείας αποκλείουν πολλά. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όλοι τα (και τους) εφαρμόζουν. Άλλο πράγμα να κλέβεις για να τιμωρήσεις την ασυνέπεια του κράτους και άλλο πράγμα να διφημίζεις τις ερωτικές μίξεις εμπλουτίζοντάς τις με ψευδοθεολογία,για να τιμωρήσεις αυτούς που σου τις στέρησαν στα νειάτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πάλι το ζήτημα του έρωτα στο προσκήνιο. Δεν βαρεθήκατε να λιθοβολείτε τις ανθρώπινες χαρές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Συνδυάζοντας τα μικρά και παρεμβάλλοντας τα μεγάλα.

    Ανώνυμε,

    Έστω κι αν επαναλαμβάνομαι αυτοαναφορικά, θέλεις να μάθεις γιατί λιθοβολούν τις ανθρώπινες χαρές; Θα σου το πω παρακάτω, αφού σημειώσω ότι δεν πρόκειται ακριβώς για λιθοβολισμό.Οι μικρές χαρές είναι πολύ μεγάλες χαρές και ο λιθοβολισμός γίνεται με γαρδένιες, με τριαντάφυλλα και με γαρύφαλλα. Σε λίγο θα φτιάξουμε πάλι το άγαλμα της θεάς του έρωτα.

    Σε παραπέμπω στο βιβλίο που μας μαθαίνει τη νέα αλφάβητο για την πίστη ('Το αλφαβητάρι της πίστης' του Χ.Γιανναρά),όπου και διαβάζουμε : "Ο άνθρωπος είναι πρόσωπο,εικόνα του Θεού,επειδή υπάρχει ως δυνατότητα απόκρισης στην ερωτική κλήση του Θεού". Παραλείπω να σχολιάσω και προχωρούμε :"... η διαφορά του ανθρώπου από τον πίθηκο, δεν βρίσκεται στην ποσοτική διαφοροποίηση της αρτιότητας των ψυχοσωματικών λειτουργιών,αλλά στην ποιοτική διαφοροποίηση", δηλαδή, "στην απάντηση του ανθρώπου για ζωή στην κλήση (σ.σ. ερωτική) που του απευθύνει ο Θεός".

    Αυτή είναι η νέα "εξαήμερος".Η παλαιά του Μ.Βασιλείου δεν μας κάνει πια. Μας στερούσε τις μικρές χαρές.Σύμφωνα όμως με την Εξαήμερο,τα παραπάνω είναι αέρας κοπανιστός. Δεν είναι ποιοτική,ούτε ποσοτική,η διαφορά του ανθρώπου από τον πίθηκο.Η διαφορά είναι "κατασκευαστική" και νόησε τη λέξη "κατασκευή" όχι με την συνήθη αντίληψη που έχουμε όταν τη χρησιμοποιούμε. Τον μεν άνθρωπο ο Θεός τον "έπλασε και ενεφύσησε",τα δε ζώα απλά τα "έπλασε". Η ερωτική ανταπόκριση αντιπροσωπεύει αυτοσχέδια ερμηνεία του "ενεφύσησε",προκειμένου ο συγγραφέας να καταλήξει εκεί που θέλει να μας πάει. Ποιο είναι αυτό ; Διάβασε: Είναι "η αρχή της προσωπικής αυτοσυνειδησίας και ταυτότητας και ελευθερίας και αυτοδιαχείρισης (σ.σ. ταυτολογία και λέξεις επί λέξεων, για να προκαλείται σύγχυση) και αυτή η αρχή, όπως μας λέει παρακάτω, δεν αλλοιώνει την αλήθεια της βιβλικής και εκκλησιαστικής αλήθειας.Η οποία,βιβλική και εκκλησιαστική αλήθεια,πάντα κατά τον ίδιο και την αρχή που εισηγείται, δεν έχει σημασία αν "συνδυάζεται με τη βιολογική εμφάνιση του ανθρώπου ή αν παρεμβάλλεται σε κάποιο κρίκο της αλυσιδωτής εξέλιξης των ειδών".

    Αν όμως η αρχή (αυτοσυνειδησίας κλπ)συνδυάζεται με τη βιολογική εμφάνιση του ανθρώπου, ποιός λόγος υπάρχει για αυτό το " ή αν παρεμβάλλεται"; Τι σχέση μπορεί να έχει ο συνδυασμός με την παρεμβολή, όταν ο άνθρωπος ευθύς εξ αρχής πλάθεται και εμφυσείται και εγένετο εις ψυχήν ; ζώσαν;

    Καλός γνώστης του θρησκευτικού και βιολογικού μάρκετινγκ ο συγγραφέας, έχει φροντίσει προηγουμένως να μας προϊδεάσει με αυτή τη τόσο θελκτική "ερωτική κλήση". Ποιός θα καθίσει να ασχοληθεί με το συνδυάζεται και δεν θα προτιμήσει το παρεμβάλλεται,μάλιστα, όταν το τελευταίο του δίνει τη δυνατότητα να συνδυάζει τη Θρησκεία και να την παρεμβάλλει στην Επιστήμη ! Υπέροχο το blender !!

    Βέβαια, είναι εντελώς περιττό να γράψω πόσο ανόητη είναι η παρεμβολή της αρχής (της αυτοσυνειδησίας κλπ) ως προς την βιβλική και εκκλησιαστική αλήθεια. Ο Θεός δεν είναι τόσο ανόητος όπως ο συγγραφέας.Αν ο πίθηκος είχε προδιαγεγραμμένη την μετάβαση από κτήνος σε άνθρωπο, δεν θα υπήρχε κανένας λόγος να παρεμβληθεί.Ούτε καν και σ΄ αυτό το "είπε και εγένετο". Όλα είναι συμβεβηκότα εκ τύχης και εξ ουδενός. Ας απολαύσουμε λοιπόν τις μικρές χαρές και ας τις κάνουμε μεγάλες εφευρίσκοντας ένα θεό για τα μέτρα μας. Ή ας τον ξεχάσουμε εντελώς ακούγοντας τα υπέροχα κύμβαλα και τις κόρνες κάτω από την θεσπέσια διεύθυνση του μαέστρου Μπάρενμποϋ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. κύριε Κυπριανέ, δεν με ενδαιφέρει τι λέει ο Γιανναράς. Ασφαλώς ενδοεκκλησιαστικά κάπως πρέπει να διαχειριστείτε τις θέσεις Γιανναρά. Αλλά αυτό δεν ενδιαφέρει και πολύ τη συζήτησή μας. "Χριστιανοί" αντιμέτωποι με "χριστιανούς"!

    Δεν σας ρώτησα τι πρεσβεύει ο "ορθόδοξος" -μέχρι την καταδίκη του ως αιρετικού- Γιανναράς, αλλά τι πιστεύετε εσείς για τη χαρά του ανθρώπινου έρωτα και της σεξουαλικότητας. Γιατί εσείς λιθοβολείτε τον έρωτα; Και αν από ό,τι φάνηκε μέχρι τώρα δεν μπορείτε να αποδείξετε με λογικά επιχειρήματα την προτεινόμενη από σας οντολογία, δεν είναι απερίσκεπτο να εκφέρετε τόσο καταδικαστικές για τον ανθρώπινο έρωτα αποφάνσεις; Και πολύ περισσότερο δεν αισθάνεστε την ανάγκη να είσατε πιο συγκρατημένος όταν μιλάτε για θέματα που τόσο βαθειά χρωματίζουν την ανθρώπινη δομή. Μήπως θα έπερεπε να θυμηθείτε τη φράση του Ιησού που κατηγόρησε με εκείνα τα "ουαί" όσους φορτώνουν με βάρη δυσβάστακτα τους ανθρώπους και δεν θέλουν να τους βοηθήσουν ούτε με το μικρό τους δακτυλάκι. Ως πότε οι πιστοί του Ιησού θα αποδεκατούν το κύμινο και το ηδύοσμο και θα ξεχνούν τα βαρύτερα του νόμου; Ως πότε θα αντιστρατεύονται τις διδαχές Του και μάλιστα στο όνομά Του; Μήπως είναι καλύτερα να Τον αφήσετε στο σταυρό Του, αντί να του "αλλάζετε τα φώτα";

    U.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος: "...δεν είναι απερίσκεπτο να εκφέρετε τόσο καταδικαστικές για τον ανθρώπινο έρωτα αποφάνσεις;"

    Κ: Ποιες είναι αυτές, μου τις δείχνετε ;

    Ανώνυμος: Μήπως είναι καλύτερα να Τον αφήσετε στο σταυρό Του, αντί να του "αλλάζετε τα φώτα";

    Κ: Αναστήθηκε και Αναλήφθηκε.

    Μερικοί θεωρούν "μεγάλη χαρά" τον έρωτα και άλλοι "μικρή χαρά". Μερικοί θεωρούν "μεγάλη χαρά" το φαγοπότι και άλλοι "μικρή χαρά". Μερικοί θεωρούν "μεγάλη χαρά" τον πλούτο και άλλοι "μικρή χαρά".

    Άλλοι λένε όλα είναι έρωτας και άλλοι δεν το λένε.Άλλοι λένε όλα είναι φαγοπότι και άλλοι δεν το λένε.Άλλοι λένε όλα είναι οικονομία και άλλοι δεν το λένε.

    Υπάρχουν,βέβαια, τα τύμπανα και τα κόρνα,η ζωή, το εμπόριο και η λύμη. Η συζήτηση,αν δεν κάνω λάθος,αφορά στα υψηλά και τα μικρά των υψηλών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τι σημασία έχει που ανστήθηκε, αν δεν καταλαβένετε γιατί αναστήθηκε. Μάλλον άσκποπα περιμένω να γίνει διάλογος με τον κ. Κυπριανό. Να είστε καλά κύριε... και σκεφτείτε λίγο περισσότερο τι σας λέω. Όταν μπορέσετε!

    U.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κον Ανώνυμο,

    Όταν αποφασίζετε να κάνετε διάλογο να μην υπουιμάτε ποτέ τον συνομιλητή σας τόσο απερίφραστα : [...και σκεφτείτε λίγο περισσότερο τι σας λέω. Όταν μπορέσετε!]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Για να μη νομίζουν μερικοί ότι υπεκφεύγω.

    Ανώνυμος : Δεν σας ρώτησα τι πρεσβεύει ο "ορθόδοξος" -μέχρι την καταδίκη του ως αιρετικού- Γιανναράς, αλλά τι πιστεύετε εσείς για τη χαρά του ανθρώπινου έρωτα και της σεξουαλικότητας.

    Κ : Δεν είναι "τι πιστεύω για τη χαρά του ανθρώπινου έρωτα", αλλά τι άποψη έχω για τη χαρά κλπ. Πιστεύω μόνο "εις ένα Θεό" του Συμβόλου της Νικαίας Κων/πόλεως.

    Ως προς την άποψη που έχω την έγραψα : Άλλοι λένε όλα είναι έρωτας και άλλοι δεν το λένε, μερικοί θεωρούν "μεγάλη χαρά" τον έρωτα και άλλοι "μικρή χαρά". Συμπληρώνω, και άλλοι θέλουν τον έρωτα με την ιερότητα του γάμου, άλλοι δεν τον θέλουν.

    Next please.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @Κυπριανός
    Θεωρείς ότι έδωσες απάντηση και δεν υπεκφεύγεις;!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Σαφέστατα κε. Μέσκο. Στον έρωτα υπάρχουν απόψεις και όπως έγραψα "άλλοι θέλουν τον έρωτα με την ιερότητα του γάμου, άλλοι δεν τον θέλουν". Όσο κι αν θέλουμε να συμπεριλάβουμε στο γενικό κανόνα κι αυτούς που δεν θέλουν την ιερότητα του γάμου όπως την ξέρουμε, σημειωτέον οι νεοορθόδοξοι αποϊεροποιούν το γάμο,ιεροποιούν τον έρωτα και στο τέλος πάει περίπατο κι αυτή η ιεροποίηση, αυτό δεν παύει να είναι λάθος. Ολέθριο μάλιστα. Αν αυτό, ο γενικός του έρωτα κανών, είναι το ζητούμενο, τότε ο έρωτας οράται μόνο μέσα από το ιερό μυστήριο του γάμου. "Ο δυνάμενος χωρείν χωρείτω" - αν και αυτό αφορά σε άλλο ζήτημα.

    Θα ήθελα επίσης να σας πω και τα εξής. Υποθέτω δεν θα με παρεξηγήσετε. Σεις είσαστε το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα ως προς το πού τελικά μας οδηγεί η καλλιτεχνική ομάδα του νεοορθόδοξου αγγλικανισμού με τις παπικές προσμίξεις. Το καταλάβατε και τα πετάξατε όλα. Άλλοι δεν το καταλαβαίνουν και παραμένουν. Για να μας στέλνουν από το άγιο Όρος λογοτεχνικά δοκίμια νήψης και άσκησης. (Υπάρχουν όμως και άλλα δυσάρεστα διερευνόμενα από τη δικαιοσύνη). Δεν τα θέλουμε. Καλύτερο είναι αυτό που κάνατε και τους δείξατε ποιοι είναι:
    "Και τω αγγέλω της εν Λαοδικεία εκκλησίας γράψον ... όφελον ψυχρός ης ή ζεστός. ούτως ότι χλιαρός εί,και ούτε ζεστός ούτε ψυχρός, μέλλω σε εμμέσαι εκ του στόματός μου".

    Κύριε Μέσκο, βρέθηκαν κι άλλοι στη δική σας θέση.Δεν είσαστε μόνος. Εκείνοι όμως είχαν φρόνημα ταπεινό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή