Κυριακή 23 Αυγούστου 2009

Φωτιά!


Για άλλο περιστατικό ήθελα να γράψω, αλλά που λένε, με πρόφτασαν τα γεγονότα! Σύμπτωση; Δεν ξέρω, πάντως το θέμα παραμένει ίδιο, απελπιστικά ίδιο. Ίσως κάποια άλλη φορά γράψω και αυτό που αρχικά ήθελα, αλλά δεν πρόφτασα.
Παρασκευή βράδυ, 21/8/09 πάω να κοιμηθώ και καθώς τσεκάρω το σπίτι αισθάνομαι μυρουδιά καπνού. Την ξέρω καλά, πυρκαγιά! Στήνω αυτί, δεν ακούγεται τίποτα, σειρήνες κλπ. και λέω μακριά είναι και πέφτω να κοιμηθώ…
Κυριακή πρωί, στις 6 η ώρα, ξυπνώ από την αγωνία και βγαίνω στο μπαλκόνι και δεν πιστεύω στα μάτια μου. Ανταύγειες και φλόγες στην νότια πλευρά της Πεντέλης, πάνω από τον Γέρακα! (φωτογραφία) Για λίγο αρχίζω να φωνάζω, δεν είναι δυνατόν! και όμως είναι, τα κανάλια το δείχνουν, και αφού το δείχνει η τηλεόραση …δεν υπάρχει αμφιβολία.
Ένα καμένο όνειρο! Από το Σέσι στο Ντράφι! Σε ένα εικοσιτετράωρο. Μόνο τόσο χρειάστηκε για να χαθεί η ονειρεμένη μου διαδρομή. Κάθε πρωί από Αγία Παρασκευή στον Διόνυσο μέσω Πεντέλης και Αγίου Πέτρου, η πιο όμορφη διαδρομή στην Αττική, χάρμα οφθαλμών και χρωμάτων. Πως τα έβλεπα τα δενδράκια να μεγαλώνουν στο ήδη καμένο δάσος! Κάθε χρόνο μετρώ την πρόοδό τους και έλεγα, μέχρι να βγω στην σύνταξη θα γίνουν όπως ήταν πριν καούν στην άλλη μεγάλη πυρκαγιά, για την οποία άκουσα, όντας μακριά. Και τώρα…
Ξέρω πολλοί άλλοι δεν έχασαν όνειρα αλλά το βιός τους. Ο καθένας όμως αισθάνεται την ένταση και την κακία του κακού μόνο όταν κτυπά την πόρτα του, εμένα όμως με βαραίνει πιο πολύ, γιατί ήδη έχω χάσει πολλά όνειρα, το γεγονός ότι γερνάω και παραμένω στο ίδιο έργο θεατής. Από την φωτιά στο δάσος πάνω από την Χανιώτη μέχρι τώρα έχω παρακολουθήσει, μερικές φορές από πολύ κοντά, αρκετές πυρκαγιές. Έχω δει και ακούσει το πώς ένα δένδρο γίνεται παρανάλωμα του πυρός.
Έχω βαρεθεί να ακούω δημοσιογράφους και πολιτικούς να λένε τα ίδια και τα ίδια. Πρόπερσι κάηκε η Πάρνηθα, καιγόταν τρεις μέρες, το σπίτι μου είναι στην πρώτη γραμμή της πόλης προς το δάσος και αναρωτήθηκα, μα δεν θα έπρεπε να έχω κάποια ενημέρωση για τα σχέδια της πολιτείας στην περίπτωση πυρκαγιάς; Το μόνο για το οποίο μπορεί κανείς να αναρωτηθεί είναι το πότε θα καεί το δάσος απέναντι από εμάς… Και όμως δεν ξέρω καν αν υπάρχει τέτοιο σχέδιο.
Στον Διόνυσο οι περισσότεροι συνάδελφοι μένουν εκεί. Εκείνες τις ημέρες συζητούσαμε για την πιθανότητα πυρκαγιάς στον Διόνυσο. Τους ρωτάω. Σας έχουν ενημερώσει τι πρέπει να κάνετε αν συμβεί πυρκαγιά, πήρατε τίποτα μέτρα στο σπίτι σας για να την αντιμετωπίσετε; Όχι μου λένε, είναι να μην συμβεί!
Ε λοιπόν αυτό ήθελα να σχολιάσω με το άλλο περιστατικό, στο οποίο ήμουν εγώ δράστης, ότι εμείς οι Έλληνες πιστεύουμε πάντα ότι δεν είναι δυνατόν να συμβεί σε εμάς. Το κακό είναι πάντα για τους άλλους, γι’ αυτό δεν λαμβάνουμε ποτέ σοβαρά μέτρα προστασίας. Πιστεύουμε στον Θεό της Ελλάδας, ή στον θεό τον δικό μας. Αυτός ο θεός δεν έχει σχέση με τον …Θεό, αλλά σε αυτόν είναι που πιστεύουν οι Έλληνες και τα αφήνουν όλα στην τύχη τους.
Όλα αυτά γνωστά και χιλιοειπωμένα, βαρέθηκα να τα ακούω. Το ερώτημα είναι γιατί μετά από τόσα και τόσα παθήματα, αυτά δεν γίνονται μαθήματα; Και ρωτάω, είναι δυνατόν να είναι άσχετο με το γεγονός ότι στον πυρήνα της κουλτούρας μας υπάρχει η αντίληψη ότι ο κόσμος φτιάχτηκε για χάρη μας; Και η απίστευτη ανικανότητα της ηγεσίας μας είναι άσχετη από το γεγονός ότι αυτή προσκυνάει άψυχα σύμβολα; (Τα σύμβολα έχουν ψυχή μόνο για αυτούς που τα πιστεύουν…) Πότε άραγε θα ξύσουμε την επιφάνεια των εύκολων διαπιστώσεων και πότε θα αναζητήσουμε τις αιτίες που αναπαραγάγουν διαρκώς τα εκφυλιστικά φαινόμενα;
Πότε θα αφομοιώσουμε σαν κοινωνία και σαν κουλτούρα το γεγονός ότι είμαστε …απλοί άνθρωποι, σαν τους Αλβανούς και τους …Πακιστανούς; Ότι ο Θεός δεν είναι με το μέρος μας και τα εθνικά συμφέροντά μας δεν είναι εθνικά δίκαια;
Στον Άγιον Όρος, αφού κάηκαν δύο μοναστήρια και το μεγαλύτερο μέρος του δάσους του, αποφάσισαν ότι καλοί οι αγιασμοί, αλλά χρειάζονται και οι γάτες, και οργάνωσαν στα σοβαρά την πυρόσβεση…

36 σχόλια:

  1. Αγαπητε Κε Μεσκο,εχετε απολυτο δικιο σε ολα οσα λετε..Δεν εχω λογια για να σας παρηγορησω,δεν μου αρεσουν οι παρηγοριες γενικοτερα..Ουτε ευχες του στυλ:ο θεος να μας φυλαει απο τετοιο κακο κτλπ.Δεν ξερω ειλικρινα αν ο θεος φυλαει,αν βλεπει,αν προβλεπει,αν διορθωνει,αν δοκιμαζει,αν επιτρεπει..
    Σημασια εχει οτι ολο αυτο συμβαινει και κινδυνευουν ζωες,περιουσιες,εστω και ονειρα..
    Αυτα ειναι το πλανο για το μελλον του καθενος..
    Δεν γνωριζω τις περιοχες αλλα η αληθεια ειναι οτι πριν λιγο ρωτουσα τον αδερφο μου αν κινδυνευετε..
    Ευχομαι ειλικρινα μεσα απο την καρδια μου να λειτουργησουν μεσα σας οι μηχανισμοι της ψυχραιμιας και της απολυτης αποδοχης των συμβαντων και οι επομενες ωρες να επιφυλασσουν το τελος ολων αυτων.
    Ελπιζω να ειστε και να παραμεινετε καλα.
    Μαρια Λιαγκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ Μαρία
    Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και τις ευχές. Βέβαια το γεγονός ότι δεν παρακολουθώ τα γεγονότα αδιάφορα, δεν σημαίνει ότι χάνω την ψυχραιμία μου ή την καλή μου διάθεση.
    Τα όμως πράγματα είναι διαφορετικά για τους μαθητές μου στον Διόνυσο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σαφως και τα πραγματα ειναι διαφορετικα για τους μαθητες σας και για ολους οσους "απειλουνται" αμεσα..Να ειστε σιγουρος πως οταν με το καλο ανοιξουν τα σχολεια τα παιδια θα σας βομβαρδιζουν με ερωτησεις,θα εσπραξετε ολη τους την αγανακτηση και την οργη για την κοινωνια,την κυβερνηση,το κρατος,ισως και την εκκλησια.Για την ασθενη παρουσια ολων αυτων η' την εντονη απουσια ....Και εσεις θα πρεπει να τους ακουσετε καλα,ουτε συμβουλες,ουτε τιποτα.Απλα να τους ακουσετε.Εχω δει και αλλες αναρτησεις σας σχετικες με το σχολειο,τους μαθητες και επιβεβαιωνομαι στο οτι οταν ο εκπαιδευτικος θελει τοτε αντιμετωπιζει την διδασκαλια σαν λειτουργημα και οχι επαγγελμα..Δενεται με τους μαθητες,αγωνια για αυτους,τους αγαπαει σαν παιδια του..Εγω βεβαια λογω ηλικιας τους αγαπαω σαν αδερφια μου!!..
    Χαιρομαι παρα πολυ που "μπηκατε" στον κλαδο μας,αν και δεν τολμω να σας αποκαλεσω συναδελφο,γιατι θεωρω οτι απ΄αυτην την θεση θα κανετε περισσοτερο καλο στην κοινωνια,θα "ανοιξετε" περισσοτερα μυαλα και δρομους..
    Ολα να πανε κατ'ευχην..
    Μαρια Λιαγκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ένα σχόλιο για τις φωτιές μιας και δεν αντέχω να βλέπω αυτή την τεράστια καταστροφή, μα ποιο πολύ τις παλινωδίες μας ως χώρα. Ναι η φωτιά είναι πράγματι πολύ μεγάλη αλλά γιατί δεν λέει κάποιος επιτέλους ότι έχουμε μια ανεπαρκέστατη και απαίδευτη (με την έννοια της εκπαίδευσης) πυροσβεστική Υπηρεσία???????
    τουλάχιστον τώρα μετά τόσα χρόνια έμαθαν να μην καίγονται, -κάτι είναι και αυτό αν αναλογιστούμε οτι πριν λίγα χρόνια καίγονταν μες στα κοντοπόρναρα και στα τσαλιά!!!!!
    Ξοδεύουμε ως χώρα τεράστια ποσά, για πυροπροστασία αλλά από ότι φαίνεται το πρόβλημα παραμένει!
    Και πως να γίνει αλλιώς όταν όλοι βαυκαλίζονται με το έργο (ανύπαρκτο)της Π.Υ. και οι πολιτικές μας ηγεσίες αγνοώντας στοιχειώδη θέματα πυροπροστασίας τους λιβανίζουν σαν ήρωες, όταν το μόνο που διαπιστώνεται κάθε καλοκαίρι είναι η ανικανότητα τους να σβήσουν μια φωτιά προτού είναι πολύ αργά. Σαν σε κομπάρσοι σε ερασιτεχνικό θίασο με πρωταγωνιστή την φωτιά, θίασος που αφήνει πίσω του την καταστροφή και τον θάνατο -κάνουν όμως παρελάσεις για να τους θαυμάσουμε- !!!
    Φυσικά και δεν μιλάμε για τους απλούς πυροσβέστες οι όποιοι όπως ίσως όλοι μας προσπαθούν να επιβιώσουν αλλά οι στρατηγοί τους τι κάνουν για αυτό? πως ξεφεύγουν οι φωτιές τις πρώτες κρίσιμες ώρες????
    Ναι και οι δάσκαλοι δεν δουλεύουν αλλά εκεί υπάρχουν τα φροντιστήρια της παραπαιδείας, οι εφοριακοί δεν δουλεύουν και μετά το κράτος μην μπορώντας να αντιμετωπίσει την φοροδιαφυγή ρίχνει επιπλέον φόρους επί δίκιων και άδικων μπας και σώσει τα έσοδα του, κάθε συντεχνία νοιάζεται για τα εντελώς υποκειμενικά νόμιμα η άνομα συμφέροντα της και για τους άλλους δεν βαριέσαι αδερφέ από την φωτιά όμως ποιος θα μας σώσει???
    Ερωτήματα:
    Για τι δεν χρησιμοποιούνται για την πρόληψη - κατάσβεση των πυρκαγιών τα κατά τόπους δασαρχεία που και γνώσεις και ικανότητες στην κατάσβεση αποδεδειγμένα περισσότερες από την Π.Υ. ειδικά για τις δασικές πυρκαγιές διαθέτουν???
    Γιατί δεν υπάρχει καθόλου πρόληψη - κύριο μέλημα της Π.Υ. σε σοβαρές χώρες- αλλά μετά τρέχουμε μόνο πανικόβλητοι στην κατάσβεση???
    Υπάρχουν οι απαιτούμενες αντιπυρικές ζώνες???
    Υπάρχουν οι απαιτούμενες υδατοδεξαμενές με νερό από το χειμώνα για αυτές τις περιπτώσεις????
    Γιατί αντί για 1000 επιπλέον πυροσβέστες να μην πάρουμε αλλά 5-10 αεροπλάνα που κάνουν κατά γενική ομολογία καλύτερη και αποτελεσματικότερη δουλειά???
    -Το υπάρχων προσωπικό τουλάχιστον για να μας απεγκλωβίσει από ένα τροχαίο ατύχημα η σε ενδεχόμενη διακοπή ρεύματος από τον ανελκυστήρα και καλό και αρκετό είναι-!!!!!
    Και τέλος το σημαντικότερο όλων ίσως είναι ότι μετά από λίγο καιρό μέσα από τα καμένα εδάφη θα ξεπροβάλουν πολυτελείς επαύλεις, ξενοδοχεία, και αλλά κτίσματα --μια βόλτα στις καμένες εκτάσεις στην Χανιώτη θα πείσει και τον πλέον δύσπιστο για αυτό!!!!
    Μπορεί να πει κάνεις που είναι πιο ειδικός ακόμη περισσότερα αλλά όλα θα τα ξεχάσουμε πολύ γρήγορα μέχρι την επόμενη πυρκαγιά που θα κάψει ότι απέμεινε από την προηγούμενη!!!!!!
    ΘΑΝΑΣΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα σε όλους και καλό κουράγιο σε όσους βασανίζονται με τα γεγονότα.
    Λίγες σκέψεις:
    Είναι πολύ τραγικό το γεγονός οτι ως λαός εφησυχάζουμε και λέμε "δε βαριέσαι κάτι θα γίνει".
    Πόσο υποτιμάμε την πίστη που λέμε οτι έχουμε στον Θεό όταν του ζητάμε να επέμβει θαυματουργικά εκεί που εμείς δεν κάναμε τίποτα απολύτως. Στα πλάνα των ειδήσεων δεν είδα ούτε ένα καθαρισμένο απο τα ξερόχορτα χωράφι.
    Πόσο ανύπαρκτη είναι η συλλογική μας συνείδηση που ακόμα και τραγικά γεγονότα (ποιος ξεχνα τη μάνα που κάηκε αγκαλιά με τα 4 ανηλικα παιδιά της στην Ηλεία - σημερα νομίζω κλείνουν ακριβώς 2 έτη) δεν μπορούν να μας αφυπνίσουν ούτε στάλα!

    Το κράτος, η πολιτεία, η κυβέρνηση είμαστε εμείς. Απλά δεν ξέρω τι είναι αυτό που έχει τόσο επηρεάσει τη συλλογική μας συνείδηση και με ποιούς τρόπους. Ο κ.Μέσκος λέει οτι σ ενα μεγάλο βαθμό φταίει η παράδοσή μας. Δεν πρέπει να είναι εντελώς άδικη αυτή η σκέψη. Σκέφτομαι οτι οι Έλληνες που έχω γνωρίσει και ζουν, εργάζονται, δρουν διαφορετικά είναι λίγο πολύ εντελώς ξένοι με την ορθόδοξη παράδοσή μας....
    Όλοι οι άλλοι σωζόμαστε απο το φιλότιμο των λίγων.

    Υ.Γ. κε.Μέσκο πόσοι απο τους μαθητές - συναδέλφους σας ζήτησαν να μάθουν και να δραστηριοποιηθούν για τη πρόληψη και αντιμετώπιση της πυρκαγιάς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θαναση συμφωνω απολυτα..Να σου πω γιατι δεν γινονται ολα αυτα που λες;γιατι σαν λαος ξεχναμε και μαλλον δεν μαθαινουμε απο τα τραγικα λαθη του παρελθοντος.Γιατι ο νεος αγωνια να μπει στην πυροσβεστικη για να εχει εναν σιγουρο μισθο και σκεφτεται "ελα μωρε τι να την κανω την εκπαιδευση;..εχει αλλους,παλιους που ξερουν.."
    Αλλα οι παλιοι κουραστηκαν.. Δεν ειχαν ισως ουτε αυτοι καταρτιση,αρα πως να μεταλαμπαδευσουν τις γνωσεις τους σε νεους;
    Μιλας για αγορα υδροφορων..Ποιος απο τους κυβερνωντες νοιαζεται αληθεια για ολα αυτα; αν καιγοταν η βουλη η΄οι επαυλεις τους η΄τα εξοχικα τους τοτε σιγουρα θα βλεπαμε δραστικα μετρα και εφαρμογες..ολο αυτο που συμβαινει ειναι η τελεια αφορμη για τους πολιτικους να σουλατσαρουν απο καναλι σε καναλι και να κανουν δηλωσεις..γιατι μονο για αυτο ειναι ικανοι.."φταιει η κυβερνηση,φταει η πυροσβεστικη,φταει ο εμπρηστης,φταει ο ανεμος",φταει.......και ο χατζηπετρης!!... ελεος δηλαδη..
    φταειμε ολοι που δεν εχουμε αλλαξει νοοτροπια,που αρεσκομαστε σαν λαος σε θεσεις και καρεκλες ακλονητες και μεγαλεια..που κοιταμε μονο τον εαυτο μας και την καλοπεραση μας..
    εχεις δικιο που λες για τις βιλες στην Χανιωτη και οχι μονο..ειμαστε ανευθυνοι.απεναντι στον συνανθρωπο,στο περιβαλλον,στην νεα γενια,παντου..
    Για να υπαρχει προληψη φιλε Θαναση και οργανωμενο σχεδιο για τετοιες καταστασεις πρεπει πρωτα απόλα να υπαρχει θεληση,καταρτιση-γνωσεις και ενδιαφερον..Λεξεις αγνωστες για τους εκαστοτε κυβερνωντες.Ωςπου να αλλαξει η κατασταση μας αφιερωνω τους στιχους του Πανουση:καιω τα δαση χτιζω μεζονετες,θα κανω τα παιδια μου μαριονετες....
    Μαρια Λιαγκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ Θανάση, Μαρία
    Συμφωνώ με όλα όσα λέτε και θα γράψω μερικά ακόμα σε επόμενες αναρτήσεις.
    @ Γιάννη Τσίνος
    Δεν φταίει ακριβώς η παράδοσή μας, αλλά η θεοποίησή της που την βγάζει εκτός της κριτικής.
    Δυστυχώς οι μαθητές μου έχουν ήδη εισπράξει τις αντιλήψεις που οδηγούν στην καταστροφή.
    Σε κάποια άλλη ανάρτηση έγραψα ότι ως κοινωνία χάσαμε ακόμα μια φορά το τραίνο. Τώρα φαίνεται τι εννοούσα. Ακόμα και αν τώρα ξεκινήσουν επαναστατικές διεργασίες μέχρις ότου η κοινωνία μας αρχίζει να αποκτά τα αναγκαία αντανακλαστικά, θα είναι πολύ αργά. Έχουν ήδη καεί σχεδόν τα πάντα και ότι έχει απομείνει θα καεί τα αμέσως επόμενα χρόνια, πριν έρθουν στα πράγματα οι νέες γεννιές που ας υποθέσουμε, θα έχουν τις σωστές αντιλήψεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Νιώθω ντροπή που είμαι Έλληνας. Ντροπή διά δύο λόγους:α)Διά το παρελθόν και την ιστορίαν του τόπου, που ενερυθριάστως νοσφιζόμεθα.α)Διά την Ευρώπην με την οποίαν καμίαν σχέσιν δεν έχομεν, όσον αφορά την νοοτροπίαν και τον πολιτισμόν, και παρά ταύτα μετέχομεν εις τα συλλογικά αυτής όργανα. Η εκ νέου εκπύρωσις της ελληνικής φύσεως έχει ενδεχομένως πολλούς αυτουργούς, αλλά το αίτιον είναι ένα. Το κράτος. Ή μάλλον η ανυπαρξία κράτους υπό την μορφήν των ευνομουμένων ευρωπαϊκών κρατών. Το υβρίδιον αυτό είναι ανίκανο, διεφθαρμένο και εγκληματικό. Ο σοφός διδάσκαλος του γένους Αδαμάντιος Κοραής μας είχε προειδοποιήσει περί πάντων των κακών της φυλής αλλά και των αναγκαίων μέτρων (μεταξύ των οποίων και η διόρθωσις των εκκλησιαστικών). Δεν τον ηκούσαμεν. Εστρέψαμεν τα νώτα εις τον Διαφωτισμόν (ο πολύς π. Γ.Μεταλληνός ακόμη τον καταγγέλλει), τον ορθολογιμόν, την τάξιν, το πρόγραμμα, την επιστήμην, την πειθαρχία. Αναζητούσαμε το όνειρο, το "συναμφότερον" και μεγάλες ιδέες και αγνοήσαμε τον εξορθολογισμόν της καθημερινότητος. Αποτέλεσμα:θρήνος και κοπετός!Ηλίθιες ερμηνείες θεϊκής τιμωρίας και ανευθυνότητα εις όλον της το μεγαλείον. Η προδοσία της "μετακενώσεως" των ιδεών του Διαφωτισμού, είναι το μεγάλο έγκλημα του ελληνικού πνευματικού κόσμου. Έγκλημα που δυστυχώς ακόμη το πληρώνομεν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ Ζηνάς
    Και κατά την δική μου γνώμη το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας είναι ότι δεν "πέρασε" από την φάση του διαφωτισμού. Και όχι μόνο αυτό, αλλά ένα κομμάτι της μισεί οτιδήποτε έχει σχέση με τον διαφωτισμό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δύσκολα θα διαφωνήσει κάποιος με τα παραπάνω και θα ήθελα να προσθέσω ένα σχόλιο για τη σχέση της λειτουργίας του κράτους και της παραδοσής μας.Κάποτε προτιμήσαμε την υποδούλωσή μας παρά τη συνεργασία μας με την αιρετική Δύση.Ένα απ΄τα πολλά που έφερε αυτό ήταν και η μετατροπή των επισκόπων σε δεσποτάδες με αντάλλαγμα του ρόλου αυτού τα περιβόητα μπαχτσίσια που ξεκινούσαν απ΄τον απλό επίσκοπο και έφταναν μέχρι και τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Οι αιώνες πέρασαν αλλά τι άλλαξε; Οι επίσκοποί μας θέλουν αυτό το ρόλο του Δεσπότη (ο Δεσπότης ήταν πολιτικός άρχοντας ενός πλήρους απολυταρχικού καθεστώτος)και όχι του επισκόπου (και μόνο) της εκκλησίας.Παράδειγμα στη λατρεία μας έχει εξοβελιστεί πλήρως και η λέξη επίσκοπος σε αντίθεση με τη λέξη Δεσπότης. Λέτε να είναι τύχη ή απλώς επιλογή της Θείας Οικονομίας; Θυμάμαι τώρα που ως μαθητής εκκλησιαστικού Λυκείου ένας συμμαθητής μου αποκάλεσε Τον Δεσπότη "πάτερ" την αντίδρασή του. Τιμωρηθήκαμε όλοι για την βλάσθημη υποτίμησή του και αναγκαστήκαμε στη συγγραφή ολόκληρων κατεβατών με τις σωστές λέξεις με τις οποίες ονομάζεις τους ¨επικεφαλείς¨της εκκλησίας. Λέξεις που παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειές μου δεν μπόρεσα να πω ποτέ χωρίς στραμπούληγμα της γλώσσας μου.Και μιας και αναφέρθηκε και η παιδεία το παραπάνω είναι ένα δείγμα της παιδείας που προσφέρουν τα εκκλησιαστικά λύκεια στους καψερούς σπουδαστέσ τους.
    Για το κράτος μας τώρα, το δυτικό.....
    Κάθε μέρα διαβάζουμε ότι είμαστε πρώτοι στη διαφθορά, που κάθε χρόνο, παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειες των αρχόντων μας, αυξάνεται παρά μειώνεται Μάλλον πρέπει να σταματήσουν τις προσπάθειες τους, άλλωστε η ιστορία της Zημενς τους έχει καταστήσει τραγικά γελοίους στα μάτια μας. Αλλά και απ την άλλη είναι βαθιά πεποίθηση σε όλους ΄τους Έλληνες πως χωρίς μπαχτσίσι- φακελάκι-λάδωμα, δεν μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου, παντού, όλοι τα ξέρουμε. Απ την άλλη όμως σε συντριπτική πλειοψηφία διαφωνούμε μ΄αυτη την πρακτική. Τώρα αυτό (να διαφωνούμε με το μπαχτσίσι αλλά μ΄αυτό να προχωράμε) αν δεν είναι γραμμένο στα γονίδιά μας χάρη στην ιερή παραδοσή μας είναι σχιζοφρένεια. Φυσικά και δέχομαι και εναλλακτικές προτάσεις.

    ΥΓ
    Προς κ Μέσκο
    Τι σχέση έχουν οι φωτιές με τις γάτες στο Άγιο Όρος;
    Σιμούδης Δημήτριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φίλτατε Δημήτρη,
    Εις τα όσα ωραία επισημαίνεις θα ήθελα να προσθέσω ότι ο ρόλος του επισκόπου είχε καταστή δεσποτικός πολύ πριν την τουρκοκρατίαν. Κατά την περίοδον του Βυζαντίου ο επίσκοπος κατέστη ένα είδος κρατικού λειτουργού. Η ευδοκίμησίς του εις τον θρόνον εξηρτάτο από την εύνοια του αυτοκράτορος. Π.χ. Ο Μέγας Φώτιος εκτός από σπουδαίος θεολόγος ήτο και σπουδαίος άνθρωπος του παλατιού και ανταμοίφθηκε αναλόγως. Η συμπεριφορά του δε να μήν προφέρει ούτε μια λέξιν συμπάθειας δια τον βαναύσως εκδιωχθέντα Ιγνάτιον δεν γνωρίζω πως άλλως ήθελε θεωρηθή παρά επαίσχυντος. Βλέπεις λοιπόν πως η κακοδαιμονία κράτους και εκκλησίας έχει βαθείας τας ρίζας εις την μεσαιωνικήν ημών ιστορίαν την οποίαν αλίμονον ένιοι θεωρούν πρότυπον και αξίαν μιμήσεως . Οι θεολόγοι όταν ψεύδονται είναι πολύ αναιδείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. http://www.capital.gr/Articles.asp?id=799970
    πολύ κατατοπιστικό και το αρθρο του Μαυρίδη στο capital.gr
    Θανάσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τι σχέση εχει η παράδοση, η πυρόσβεση κι όλες αυτές οι αρλούμπες? Κάποιοι κάνουν μπίζνες, αυτό είναι όλο. Και το κρατος είναι στα χέρια τους και κανείς δεν μπορεί να τους σταματήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. "Και το κράτος είναι στα χέρια τους και κανείς δεν μπορεί να τους σταματήσει". Αφ'ης στιγμής το κράτος είναι εις χείρας άλλου και όχι του ελληνικού λαού δεν έχομεν δημοκρατία. Αφ'ης στιγμής το κράτος δεν μπορεί να σταματήση υπόπτους συναλλαγάς που αφορούν την ελληνικήν γήν δεν είναι κράτος. Δια το κατάντημα αυτό πταίει πρωτίστως η πολιτισμική παράδοσις του τόπου που αρνείται πεισματικώς να εξευρωπαϊσθή, ήτοι το κράτος να λάβη την μορφήν συγχρόνου ευρωπαϊκού κράτους. Όλοι οι οποισθοδρομικοί παράγοντες με πρωτουργό την ορθόδοξον εκκλησίαν, ως έχει, έχουν το μερίδιο ευθύνης των.
    Εις την προτεσταντικήν-ρωμαιολκαθολικήν Γερμανίαν εις μονον Εισαγγελεύς και εις αστυνομικός εισήλθαν εις τον κολοσσόν που λέγεται Siemens και έφεραν τα πάνω - κάτω. Ας λάβομεν μαθήματα δικαιοδοτικής διαδικασίας,διακρίσεως εξουσιών, κοινοβουλευτικού ελέγχου και συνέπειας από την Γερμανίαν με την προτεσταντικήν-διαφωτιστικήν παραδοσίν της που βδελύσσονται οι νεορθόδοξοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολυ σωστά ολα αυτα που λετε ολοι σας. Το ζητουμενο ειναι ενα: πρακτικα τι μπορούμε να κάνουμε; Είμαι 31 χρονών και μεγαλώνω σε μια χώρα στην οποία όλοι μας εντοπίζουμε προβλήματα, μα πρακτικά δεν βρίσκουμε λύσεις. Μιλάμε για επανόρθωση της δημοκρατίας μετά το 1974, και στην ουσία δεν υπάρχει κράτος. Δεν θα αναλώσω το χρόνο σας με παραδείγματα της καθημερινής ατιμωρησίας/παρανομίας κλπ. Θα ρωτήσω ένα πράγμα : ΤΙ Κανουμε, και τι μπορούμε να κάνουμε; Να μεταναστεύσουμε; Να διώξουμε τους πολιτικούς;35 χρόνια μετά το 74 ο λαός εχει το χάλι του και οι πολιτικοί έχουν απο 20 σπίτια ο καθένας..Πως γίνεται αυτό αραγε..(ρητοτικό το ερώτημα). Πως τους διώχνεις αυτους? Πως γινεται να χτίσεις κάτι πάνω σε σάπια θεμέλια; Ειμαστε καταδικασμένοι; Υπάρχει ελπίδα; Σε τιχωρα θα φέρουμε παιδιά στον κόσμο και θα κάνουμε οικογένεια; Με ποια προοπτική;
    Σε μια χωρα που σταματάω στο φανάρι για να περάσει ο πεζος, και αυτοκίνητο που βρίσκεται πίσω μου με προσπερναει; με τετοιους ανθρώπους θα αλλάξουμε; Ευχομαι να μην ξαναζήσουμε σκηνές του 1967-74 με την κατηφόρα που έχουμε πάρει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ζηνά, ξέχασες το secular για τη Γερμανία. Ο προτεσταντισμός και ο καθολικισμός είναι ήδη υπό εξαφάνιση.

    Ανώνυμε, δεν είναι μόνο business. Δεν έκανε business η γιαγιά που έκαψε τη μισή Πελοπόννησο πρόπερσι, ούτε οι οξυγονοκολλητές που κάψανε τη μισή Εύβοια. Η φωτιά έχει τη δικιά της δυναμική.

    Ναι, και εμπρησμοί θα γίνουν, αλλά δεν είναι αυτοί το θέμα. Το θέμα είναι η πλήρης παράλυση της κυβέρνησης και των κρατικών μηχανισμών, παράλυση που είναι αδιανόητη για δυτικό κράτος. Εξ ου και το φιλοσοφικό συμπέρασμα ότι δεν είμαστε δυτικό κράτος και η παράδοσή μας στέκεται εμπόδιο στην πρόοδό μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Υπό εξαφάνισιν ο προτεστανισμός δεν είναι. Ο ρωμαιοκαθολικισμός διέρχεται τω όντι κρίσιν. Επισκέπτομαι συχνάκις την Γερμανίαν λόγω επαγγέλματος και το γνωρίζω. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι η προτεσταντική ηθική έχει διαποτίση με τας αξίας της τον δημόσιον βίον ακόμη και όταν ο τελευταίος είναι κοσμικός (Το κλείδι για την κατανόησιν του γερμανικού πολιτικού βίου είναι ο Κάντ).
    Αί αλλαγαί δια τας οποίας ο κ. Λιάγκας αγωνιά και δικαίως,συμμερίζομαι την αγωνίαν του, δύνανται να επέλθουν κατά την γνώμην μου:
    α)διά της παιδείας
    β)διά της υποστηρίξεως σωματείων και κινήσεων πολιτών με αυτόν τον σκοπόν.
    γ)διά του διαφωτισμού της κοινής γνώμης
    δ)διά της υποστηρίξεως κομμάτων με σαφή την ευρωπαϊκήν κατεύθυνσιν, τα οποία όμως να έχουν συγκεκριμένον προγραμμα (τα περισσότερα συνθηματολογούν και αοριστολογούν ακατασχέτως)
    ε)διά του νομικού ελέγχου και μέσω παρεμβάσεων και καταγγελίων εις τα Μ.Μ.Ε.
    στ)εξάπαντος δε πρέπει ν'αποβληθή η παθητική πολιτική στάσις που καλλιεργείται από τους εκκλησιαστικούς χώρους εξαιτίας ημαρτημένης αντιλήψεως περί κόσμου.
    Εν συνόψει οφείλομεν ν'αναλάβωμεν τας ευθύνας ημών, να εξέλθωμεν από την ανωριμότηταν διά την οποίαν είμεθα υπεύθυνοι, όπως είχε ειπεί και ο Εμμανουήλ Κάντ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αν επιτρέπεται να συμπληρώσω κάτι ακόμη. Υπάρχει μία αλλαγή εις την ελληνική πολιτεία. Ένα γεγονός, όχι πολύ σηματικόν, σηματοδοτεί μίαν αλλαγήν πλεύσεως. Κατεδικάσθη από την ελληνικήν δικαοσύνην ο επίσκοπος Παντελεήμων Μπεζενίτης εις ποινήν φυλακίσεως. Αυτό από συστάσεως του ελληνικού κράτους δεν εχει ξαναγίνει.Ει μη μόνον επί Βενιζέλου όπου εφυλακίσθη ο Αρχιεπίσκοπος διά πολιτικούς λόγους. Το γεγονός είναι σημαντικόν διότι αποδεικνύει ότι η ελληνική κοινωνία παύει να θωπεύει όσους ασελγούν εις βάρος της.
    Προσέξατε και τούτο, ότι η ορθόδοξος εκκλησία δεν τιμώρησε τον επίσκοπον, ειμή μόνον όταν η απόφασις κατέστη αμετάκλητος και κατόπιν αιτήσεως του Αρείου Πάγου διά ν'αποδείξη διά μίαν εις έτι φοράν ότι δεν πτοείται από ηθικάς παραβάσεις επισκόπων, οι οποίοι, εξάλλου, είναι το Α και το Ω της ευχαριστιακής συνάξεως !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @Δημήτρης
    Πολύ σωστά όλα όσα λες, όμως το ενδιαφέρον είναι να βρούμε τις αιτίες και τις ρίζες τους. Π.χ. το να πει κανείς φταίει η Εκκλησία ή η Ορθόδοξη Παράδοση δεν λέει και πολλά πράγματα, πιθανόν να είναι και σε ένα βαθμό άδικο. Πρέπει να αναζητήσουμε ποιες συγκεκριμένες αντιλήψεις και ενδεχομένως ποιες συγκεκριμένες θεολογικές ή άλλες διδασκαλίες ευνοούν την εμφάνιση των προβλημάτων. Το ζητούμενο δεν είναι να βρούμε αποδιοπομπαίους τράγους αλλά να διορθώσουμε τα προβλήματα.
    Οι γάτες προέρχονται από την γνωστή παροιμία, για να πιάσεις τα ποντίκια, καλός ο αγιασμός, αλλά πάρε και καμιά γάτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @Ζηνάς
    πράγματι το επεισόδιο του Φωτίου με τον Ιγνάτιο είναι ενδεικτικό του νέου ρόλου της εκκλησίας στα πράγματα του κράτους από τον 9ο αιώνα και μετά, όταν πια η εκκλησία σταδιακά εκμηδενίζει το κράτος...
    να δούμε πότε θα μελετηθούν τα θέματα αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. κ.Ζηνά πολύ καλή η τοποθέτηση σας, αλλά και πάλι νομίζω ότι οι προτάσεις σας θέλουν πολύ χρόνο για να εφαρμοστούν.
    α)Μέσω της παιδείας; Σωστό αλλα με τι είδους αλλαγές; Εμπρακτα εννοω.Σας είπα ειμαι 31 χρονών και παρατήρησα το εξής : Οσο πηγαίνει ο χρόνος πισω (ας πουμε στα δικά μου μαθητικά χρονια, 19990-95) οι μαθητές που περνουσαν στο πανεπιστήμιο ήταν ελάχιστοι. Παλαιότερα ήταν ακόμη λιγότεροι. Σήμερα; Ο αριθμός εισακτέων είναι τεράστιος!τι συμβαίνει; Τα παιδιά είναι εξυπνότερα ή το επίπεδο εισαγωγής επεσε; Μαλλόν το δεύτερο! Αφου σκέφτομαι σοβαρά να ξαναδωσω εξετάσεις για να σπουδάσω και γω(για εμενα όχι για να λεω οτι πήρα πτυχίο!).
    β)Διαφωτισμός της κοινης γνώμης; Ωραιωτατα. Πιστευω οτι λογω Internet ελάχιστα πράγματα μπορούν να μείνουν μυστηκα. Αλλιώς πως; Μεσω τηλεόρασης ή οποία είναι κατευθυνόμενη;
    γ)Ποια είναι αυτα τα σωματεία; και πως μπορούμε να τα στηρίξουμε;
    δ)Ποια κόμματα έχουν ευρωπαϊκή κατεύθυνση; Αφου όλοι τους είναι εμπλεκόμενοι σε σκάνδαλα και σε παρατυπίες!
    ε) Νομικός έλεγχος; Ποτε; Ποιος ΗΡΩΑΣ θα τολμήσει να εφαρμόσει το νομο σε αυτο το κράτος; Αφου ολα γινονται "τυποις"..
    Ευθυνες σιγουρα πρεπει να αναλαβουμε.Αυτο ειναι το λιγοτερο αλλα και το βασικοτερο. Για τα υπολοιπα, πολυ φοβαμε οτι οποιος και να θελησει να αλλαξει κατι θα τον "φαει" το συστημα. Και για να αλλαξει αυτο το συστημα μονο ακατορθωτο δείχνει στα δικά μου μάτια. Η κατάσταση που ζούμε είναι ακραία. Και πολυ φοβάμαι οτι για να διορθωθεί θα χρειαστούν ακραίες λύσεις. Αυτο είναι που με ανυσυχει. Απο την εποχή της επανάστασης ο κάθε "πατριώτης" ελληνας εστελνε φυλακή αυτούς που χύνανε το αίμα τους, για ιδιον όφελος. Αυτο δεν άλλαξε. Μεγαλώνω και αντι να ελπίζω, απελπίζομαι. Αντί να βλέπω κατι καλύτερο βλεπω κατι χειρότερο. Αντι να είμαι περήφανος (οπως ο καθενας θελει) για τη χωρα μου, ντρεπομαι. Θέλω να κάνω πράγματα και δεν μπορώ γιατι δεν υπαρχουν υποδομές και κίνητρα.Το μόνο που φταίει είναι το παρελθόν και οι "αλλοι".Ουτε η "ανατολή" ουτε η δύση φταίει. Η ανικανότητα να αναλλάβουμε ευθύνες και να παραδεχτουμε οτι φταιμε,καθως επίσης και η στενοκεφαλια/κουτοπονηρια.Αυτο φταει.

    Μιας που εγινε κουβέντα, θα αναφέρω ένα αστείο περιστατικο, το οποιο με σοκάρε για τον τροπο που αντιδράνει καποιοι σε κάτι που δεν ξέρουν :
    Ετυχε προσφατα να αποκτήσω εναν υπολογιστη Αpple. Οι περισσοτεροι πανω-κατω κατι ακουν/βλεπουν κλπ. Οι αντιδρασεις των γνωστων μου (επειδη πηρα κατι διαφορετικό και ισως αρκετα ποιο προχωρημένο απο τα PC) ηταν γελοιες!Το μονο που κανανε ηταν να προσπαθουν να βρουν ελλατωματα! Δηλαδη εντονος αρνητισμός σε κάτι που καλα-καλα δεν είδαν, δεν άγγιξαν και δεν δούλεψαν! Αλλα παρόλα αυτά είχαν και άποψη! Αν σε κατι που κοστιζει σε εμενα ενα Χ ποσο, καποιοι πεφτουν να με φανε, ας αναλογιστουμε τη νοοτροποια υπαρχει για τα "κοινα" αυτης της χώρας.. Οτι είναι "ξενο" για εμας, αντι να το "γνωρίσουμε" ή να το δουμε κριτικά, το απορριπτουμε λες και είμαστε παντογνώστες! Εμεις ειμαστε οι "γνώστες"..Αυτό μας καταστρέφει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ Θανάση
    Το άρθρο του Μαυρίδη καλό, όπως και αρκετά άλλα, πλην όμως δεν αγγίζουν τις αιτίες, εκτός και αν υποθέσουμε ότι εμείς οι Έλληνες είμαστε γενικά ένας κακός λαός. Μια τέτοια θεωρία λέγεται ρατσισμός και εγώ δεν τον δέχομαι. Το τμήμα των ελλήνων που δεν χειραγωγείται από τις άρρωστες ιδεολογίες κάνει θαύματα, ήδη από τον 10ο αιώνα. Είναι εκπληκτική η ιστορία αυτής της άλλης ελλάδας ήδη από τον μεσαίωνα...
    Η κυρίαρχη όμως ιδεολογία την θάβει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @Ανώνυμος
    "Τι σχέση εχει η παράδοση, η πυρόσβεση κι όλες αυτές οι αρλούμπες?"
    Η απάντηση του Ζηνά με καλύπτει πλήρως και θα πω τα επιπλέον σε επόμενες αναρτήσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @Λιάγκας Γιώργος
    Και εγώ έχω τα ίδια ερωτήματα. Θαύματα δεν μπορούμε να περιμένουμε, όμως και μόνο το ότι γίνεται εδώ αυτή η συζήτηση ενέχει στοιχεία αισιοδοξίας. Η πείρα της ιστορίας των ιδεών λέει ότι αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να πράττουμε το σωστό, να λέμε αυτό που πιστεύουμε και να έχουμε υπομονή.
    Σε κάθε περίπτωση η ζωή συνεχίζεται, και πρέπει να την συνεχίσουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @Ανδρέας
    Το ζητούμενο είναι να βρούμε τις αιτίες της παράλυσης του κράτους και σε αυτό βοηθά η συζήτηση για την παράδοση. Δεν λύνουμε τα προβλήματα, βάζουμε όμως ένα μικρό λιθαράκι για την επίλυσή τους, εις πείσμα αυτών που τρίζουν τα δόντια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @Ζηνάς
    Συμφωνώ πλήρως με τα τελευταία σχόλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @ Γιώργος Λιάγκας
    "Το μόνο που φταίει είναι το παρελθόν και οι "αλλοι".Ουτε η "ανατολή" ουτε η δύση φταίει. Η ανικανότητα να αναλλάβουμε ευθύνες και να παραδεχτουμε οτι φταιμε,καθως επίσης και η στενοκεφαλια/κουτοπονηρια.Αυτο φταει."
    Αυτό που λες, έτσι όπως το λες είναι ρατσισμός και άδικο για τους έλληνες. Το ερώτημα είναι γιατί κυριαρχούν αυτές οι κακές συμπεριφορές και σε αυτό η μελέτης της ιστορίας και των πολιτιστικών μας καταβολών ρίχνουν φως, έτσι ώστε να πάμε ένα βήμα παραπάνω και να καταλάβουμε ότι μόνο με μακροπρόθεσμες επενδύσεις μπορούμε να δούμε τις επιζητούμενες από όλους αλλαγές.
    Το πρόβλημα είναι πρόβλημα παιδείας και η παιδεία απαιτεί χρόνο. Πρέπει να αφήσουμε κατά μέρος την απαίτηση να αλλάξουν όλα εδώ και τώρα, απαίτηση που για δεκαετίες μένει ατελέσφορη και να έχουμε υπομονή σε μακροπρόθεσμες επενδύσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @Μέσκος

    Οι αιτίες είναι πολύ σημαντικό να βρεθούν, αλλά αυτό δεν είναι μια συζήτηση που μπορούν όλοι να την παρακολουθήσουν. Οι ιστορικές, φιλοσοφικές, κοινωνιολογικές και θεολογικές γνώσεις που απαιτούνται είναι πολλές και λίγοι μπορούν να κάνουν την αναζήτηση των αιτιών με βάθος.

    Υ.Γ. Κενά μεταξύ των παραγράφων!

    @Ζηνάς

    Το κακό με την παιδεία ως λύση είναι ότι για να αλλάξει η παιδεία πρέπει πρώτα να αλλάξουν αυτοί που τη διαμορφώνουν και την παραδίδουν και ερχόμαστε σε έναν φαύλο κύκλο.

    Είχα διαβάσει ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Ανδρέα Ανδριανόπουλου -δυστυχώς δεν το βρίσκω τώρα για να βάλω link.

    Έλεγε πως τα προβλήματά μας μπορούν να λυθούν είτε δια της παιδείας είτε δια του παραδείγματος της ηγεσίας που θα εμπνεύσει και τους πολίτες να ακολουθήσουν την αλλαγή. Όμως η παιδεία δε γίνεται να αλλάξει γιατί και οι δάσκαλοι/καθηγητές και οι υπεύθυνοι στα ινστιτούτα/υπουργεία είναι μέρος του προβλήματος.

    Άρα μένουμε με την ελπίδα της χαρισματικής ηγεσίας που θα ξεκολλήσει τον τόπο από το αδιέξοδο.

    Στην νεώτερη ιστορία υπήρξαν τόσο χαρισματικοί πολιτικοί. Ξεκινώντας από τον Καποδίστρια και φτάνοντας στον Σημίτη, υπάρχουν άνθρωποι που έχουν παλέψει με όλη τους τη δύναμη για την αλλαγή. Αλλά οι προσπάθειές τους έμειναν ημιτελείς.

    Μπορεί το ελληνικό κράτος να εκσυγχρονιστεί; Υπάρχουν πρόσωπα που κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση; Πιστεύω πως η απάντηση και στα δυο ερωτήματα είναι καταφατική. Εμείς, όπως είπε και ο κύριος Μέσκος, δεν πρέπει να το βάζουμε κάτω.

    Έτσι όπως το βλέπω, αυτή τη στιγμή συντελείται μία μάχη τιτάνιων διαστάσεων για το μέλλον του τόπου. Από τη μια έχουμε την Ελλάδα του τέλματος και της συντήρησης του status quo. Από την άλλη έχουμε την Ελλάδα του εκσυγχρονισμού και της αλλαγής, του πλήρους εκδυτικισμού.

    Αν νικήσει η πρώτη Ελλάδα, η χώρα μπαίνει οριστικά στο προσκήνιο των εξελίξεων και η παρακμή παγιώνεται. Τώρα λοιπόν είναι επιτακτική ανάγκη να μην παραδοθούν τα όπλα από την άλλη Ελλάδα. Πρόκειται για μάχη μέχρις... εσχάτων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @ΜΕΣΚΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΣ
    Ισως ακουστηκε ρατσιστικό και άδικο το σχόλιό μου, αλλα δεν είχε τετοια πρόθεση. Εννοείται ότι τετοιου είδους αλλαγες δεν γίνονται σε μία νύχτα, αλλά κρίνοντας απο την υπάρχουσα κατάσταση δεν ελπίζω και σε πολλα. Μακάρι όλος ο κόσμος να είχε αυτην την ανυσυχία που έχουμε εμείς εδώ (κάνοντας αυτή τη συζήτηση)Τότε θα ημουν αρκετά αισιόδοξος! Για να μην πω ευτυχισμένος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Δημήτρης Σιμούδης26 Αυγούστου 2009 στις 9:17 μ.μ.

    Δεν ξέρω αν υπάρχουν συγκεκριμένες διδασκαλίες και "πιστεύω" που οδηγούν στα παραπάνω προβλήματα, σίγουρα όμως η λύση πηγάζει απ τον εντοπισμό αυτών των διδασκαλιών. Αυτό που μπορώ να σκεφτώ με την αφορμή ενός αναγνώσματός μου είναι η πίστη που διαμορφώθηκε πάνω στο "δόγμα": ένας Θεός, μία πίστη, μία αυτοκρατορία. Το παραπάνω δεν άφησε πότε να δούμε τον άλλον και να μάθουμε απ΄τον άλλο θεωρώντας πως μόνο μέσα στα όρια του δικού μας κόσμου συμβαίνει ό,τι συμβαίνει.Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εμφάνιση του Ισλάμ. Οι Βυζαντινοί το θεώρησαν απλώς μία αίρεση προφανώς γιατί πίστευαν πως τίποτα καινούριο ή άλλο μπορούσε να συμβεί στον κόσμο παρά μόνο αμφισβήτηση των δικών μας. Οι συνέπειες της υποτίμησης αυτής είναι γνωστές μέσα στην ιστορία.Υπάρχει πιστεύω ακόμη και σήμερα έντονη αυτή η πίστη στους θρησκευόμενους ορθοδόξους (δεν ξέρω πως αλλιώς να τους ονομάσω)Διάβασα ένα κείμενο ιερέων, μεταξύ τους ο π. Μεταλληνός και ο π.Ζήσης που θεωρούν αιρετικούς όσους συμμετέχουν συτους διαλόγους στα πλαίσια της Οικουμενικής Κίνησης και ζητούν να σταματήσουν αμέσως. Σε μια εποχή που παντού πάνω στον πλανήτη αναζητείται στο διάλογο υπέρβαση προβλημάτων εμείς θεωρούμε πως προδίδουμε την πίστη μας απλά διαλλεγόμενοι με τον άλλον. (συνάνθρωπο μας υποτίθεται).Η θα γίνουν οι άλλοι σαν εμάς ή δεν υπάρχουν. Τι να περιμένεις; Πως να αλλάξουμε; πως να διορθώσουμε λάθη και στραβά; Δεν έχουμε ....απλά...Και νομίζω πως στους πολύ θρησκευόμενως η παραπάνω νοοτροπία είναι η κυρίαρχη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Γκρρρρ.... "μπαίνει οριστικα στο ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ των εξελίξεων" εννοούσα, στο τέλος του σχολίου μου... Συγνώμη για τις αβλεψίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. @Ανδρέας
    Η ιστορία δικαιώνει την άποψη για τον ρόλο των χαρισματικών ηγεσιών, πλην όμως φανερώνει και την έλλειψη συνέχειας. Γι' αυτό και οι προσπάθειες μένουν ανολοκλήρωτες. Μόνο η μακροπρόθεσμη επένδυση στην παιδεία μπορεί να είναι μια ολοκληρωμένη λύση, αλλά όπως θα εξηγήσω σε κάποια ανάρτηση που θα γράψω σχετικά, η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας δεν θέλει αλλαγές στην παιδεία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. @Λιάγκας Γιώργος
    Φυσικά δεν πίστεψα ότι έχεις ρατσιστική διάθεση, χρησμοποίησα αυτόν τον όρο να πω με ένταση ότι είναι λάθος να λέμε, εμείς οι έλληνες είμαστε ...έτσι, είτε θετικό είτε αρνητικό.
    Την ευτυχία την φέρνει ο αγώνας, η δράση, η προσπάθεια. Αν κάνεις αυτό που πιστεύεις ως σωστό και το κάνεις αποτελεσματικά θα αισθάνεσαι ευτυχής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. @Δημήτρης Σιμούδης
    Πρέπει να επισημάνω ότι αντιλήψεις που εισήλθαν στο παρελθόν μέσα στην ελληνική κουλτούρα, επηρεάζουν τώρα και αυτούς που δεν έχου σχέση με την εκκλησία. Η σημερινή εκκλησία αποτελεί ένα ελάσσον πρόβλημα ή και καθόλου πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι αντιλήψεις που μέσω διαδρομών του παρελθόντος φτάνουν μέχρι εμάς. Π.χ. αν πιστεύει η σημερινή εκκλησία στην Πτώση και το μήλο του Αδάμ είναι παντελώς αδιάφορο, όμως αυτές οι διδασκαλίες, επηρεάζουν έντονα και υπόγεια το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Σιμούδης Δημήτριος27 Αυγούστου 2009 στις 11:42 π.μ.

    @Μέσκος Αρσένιος
    Συμφωνώ απολύτως με τις παρατηρήσεις σας και για να τα συνδέσω με τα παραπάνω το παράδειγμα που ανέφερε ο Γιωργος είναι ενδεικτικό. Όλοι ήταν αρνητικοί για το Mac με μόνο κριτήριο ότι οι ίδιοι είναι χρήστες Η/Υ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Κατ' αρχάς θα ήθελα να επισημάνω την αντίθεσίν μου με τους χαρισματικούς ηγέτας. Έχουμεν πικράν πείραν από τους χαρισματικούς. Σύνολη η βυζαντινή ιστορία αποδεικνύει πως δεν αρκεί εις Ιουστινιανός, εις Νικηφόρος Φωκάς κλπ. αλλ' απαιτούνται: ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΑΙ ΑΛΛΑΓΑΙ και ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΡΑΣΙΣ. Το ίδιο αποδεικνύει και η σύγχρονος ιστορία. Και είναι πικροτάτη η αλήθεια ότι οι Έλληνες δεν γνωρίζουν να συνεργάζονται και να δρούν συλλογικώς. Επί παραδείγματι μία διαμαρτυρία, μία προσφυγή στρεφομένη κατά του Δημοσίου διά την ένταξιν εις το σχέδιον πόλεως δασικών εκτάσεων που εκάησαν δεν είναι τίποτα. Σαράντα προσφυγαί, αγωγαί και μηνύσεις συντονισμέναι και συνεχείς οχλήσεις εις τα Μ.Μ.Ε. είναι κάτι. α)Ο ατομισμός μας,β) το "δεν αλλάζουν τα πράγματα" και γ)έλλειψις πίστεως εις τον αγώνα του ανθρώπου είναι που μας καθηλώνουν εις το τέλμα που βιώνομεν.
    Τα τρία ταύτα είναι αποτέλεσμα της ορθόδόξου μοναστικής πνευματικότητος. Ίδού η αντιστοιχία: α)αποταγή και μόνωσις εις αντιδιαστολήν με την κοινότηταν,β) ο κόσμος κείται εν πτώσει άρα δεν πολεμείται το κακόν με ιδίας δυνάμεις,γ) ο άνθρωπος είναι αδύναμος, ό,τι και να κάνει δεν σώζεται. Αύται αι πεποιθήσεις μας εχαντάκωσαν. Ιστορικόν παράδειγμα: Η περίοδος της εικονομαχίας. Η "Εκλογή" των Ισαύρων ήτο το ορθολογικότερον νομοθέτημα του Μεσαίωνος και θα έδινε εις την αυτοκρατορίαν αιώνες ζωής. Ποιοί εστάθησαν πολέμιοι; Οι μοναχοί και τα γύναια ως η Ειρήνη η Αθηναία που από τον πολύ της ζήλο εξώρυξε τους οφθαλμούς του υιού της (Ευσεβεστάτη η Αυγούστα! Την μνημονεύομεν και εν τη Εκκλησία, σα δεν ντρεπόμαστε λέω εγώ). Οι μοναχοί είναι εναντίον πάσης αλλαγής είτε εν τω κράτει είτε εν τη Εκκλησία. Η διόρθωσις των εκκλησιαστικών έγκειται εις την πάταξιν των μοναχών. Η διόρθωσις των κρατικών έγκειται εις την εξάλειψιν των πεποιθήσεών των που στοιχειώνουν τα μυαλά των Ελλήνων ακόμη. Ω, πόσον κραταιά είναι η δύναμις των γερόντων! Και αρχιερείς την τρέμουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή