Πέμπτη 6 Αυγούστου 2009

Τα καζάνια της κολάσεως

Κάποια μέρα βρέθηκα μέσα στα καζάνια της κόλασης! Για την ακρίβεια δεν ήταν μέρα, αλλά κατά τις 10 το βράδυ.

Ήταν να κάνω μια κάποια χειρουργική επέμβαση. Θα γινόταν λαπαροσκοπικά, θα κρατούσε λίγο και την άλλη μέρα θα έβγαινα από το νοσοκομείο. Μια και θα ήμουν στην Θεσσαλονίκη κανόνισα να κάνω μια σειρά από εργασίες και συναντήσεις. Αφού τακτοποίησα τις λεπτομέρειες, ήρθε η μία το μεσημέρι και με νάρκωσαν για την επέμβαση. Και ώ του θαύματος, όταν ξύπνησα ήμουν ...στην κόλαση.

Ήταν πήχτρα στο σκοτάδι, δεν μπορούσα να αναπνεύσω, υπήρχε κάτι στο μούτρο μου και δεν καταλάβαινα τι, πονούσα φοβερά και ...το χειρότερο δίπλα μου άκουγα κάτι που έκανε θόρυβο, όπως κάνει μια τεράστια κατσαρόλα με νερό που κοχλάζει! Δεν μπόρεσα να μην αυτοσαρκασθώ: είσαι στα καζάνια της κόλασης!

Δεν έπεφτα και πολύ έξω. Κατά την διάρκεια της εγχείρισης, προφανώς από κάποια λάθος κίνηση, τρύπησε το διάφραγμα που χωρίζει τον πνεύμονα από την κοιλιακή χώρα, με αποτέλεσμα να μπει αέρας και να αχρηστευτεί ο αριστερός πνεύμονας, εξου και η δυσκολία στην αναπνοή και μια μάσκα οξυγόνου που κάλυπτε το πρόσωπο και με δυσκόλευε ακόμα περισότερο. Ακόμα όμως είμαστε στον Παράδεισο.

Η κόλαση ήταν ένα σωληνάκι, σκληρό, που η μια άκρη τρυπούσε τα πλευρά μου και έμπαινε στον χώρο του πνεύμονα, η δε άλλη κατέληγε σε μια συσκευή που δημιουργούσε μια χαμηλή υποπίεση ώστε μέσα από το σωληνάκι να αναροφηθεί ο αέρας που εμπόδιζε το πνευμόνι. Το σωληνάκι δημιουργούσε τον αφόρητο πόνο και η συσκευή το καζάνι που έβραζε. Και ήταν κόλαση γιατί συνδυάστηκε με ουρολοίμωξη που αντιμετωπίσθηκε με λανθασμένη αντιβίωση και κράτησε τρεις μέρες!

Ο καημένος έσκουζα, έκλαιγα, φώναζα βοήθεια και οι αθεόφοβες οι νοσοκόμες έλεγαν, ο γιατρός δεν έγραψε κάποιο άλλο παυσίπονο! Και με πιάναν και με κουνούσαν πέρα δώθε, γιατί λέει κινδύνευα, μένοντας ακίνητος, από πνευμονικό οίδοιμα...

Το σωληνάκι ήταν σαν ένα βέλος που μου τρύπησε τον θώρακα. Τα βράδια που δεν μπορούσα να κοιμηθώ, με τον νου μου περιδιάβαινα τα πεδία των μαχών, μετά την μάχη. Έβλεπα τους πληγωμένους στρατιώτες να κείνται κάτω στο χώμα, ο ένας πάνω από τον άλλο και να υποφέρουν τον ίδιο πόνο με τον δικό μου. Σίγουρα πονούσαν περισότερο γιατί είχαν και άλλες πληγές, εμένα όμως μου έφτανε η μία, η δική μου.

Όχι όμως σε ένα περιποιημένο δωμάτιο νοσοκομείου, με την φραντίδα γιατρών και νοσοκόμων, αλλά κάτω στο χώμα κάτω από την καυτό ήλιο ή τον παγερό χειμώνα, χωρίς κανένα να τους φροντίζει, χωρίς καμιά ελπίδα, παρακαλώντας τον θάνατο να έρθει γρήγορα.

Τότε αισθάνθηκα με ιδιαίτερη ένταση ότι το πρόβλημα δεν είναι ο θάνατος, αλλά ο δαιμονικά εξευτελιστικός και βασανιστικός τρόπος που επέρχεται για την συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων. Το έργο των υπερασπιστών του Θεού της αγάπης, θα ήταν πολύ ευκολότερο αν η διαδικασία του θανάτου ήταν λιγότερο απάνθρωπη.

Όμως πολύ συχνά είναι πολύ περισότερο απάνθρωπη από ότι εβίωσα και με τις πενιχρές μου δυνατότητες περιέγραψα. Και αυτή η απανθρωπιά, για μένα, φανερώνει ότι αυτοί που μιλούν για Θεό αγάπης, έχουν χάσει κάτι από την ανθρωπιά τους...

Από την άλλη, ο ίδιος ο οργανισμός μας, προκειμένου να ελαφρύνει την κατάσταση εκλύει χημικά στον εγκέφαλο που δημιουργούν παραισθήσεις... Δεν είναι το ίδιο να προκαλούμε παρόμοιες παραισθήσεις σε καταστάσεις υγείας!

22 σχόλια:

  1. Συμφωνω οτι τελικα δεν ειναι ο θανατος,αλλα ο τροπος με τον οποιον αυτος επερχεται.Και ποιος ξερει τι πραγματικα επικαλειται κανεις εκεινη την ωρα,τον Θεο,τον θανατο να ερθει σαν λυτρωση,τον χρονο να γυριζε πισω και να σου δανειζε αλλη μια μερα,την ζωη να μην σε αφησει να φυγεις.....
    Συμφωνα με τον Μυριβηλη,οι ανθρωποι γαντζωνομαστε με νυχια και δοντια απο το ρουχο της ζωης,απο ενα τοσο δα κομματι,ωσπου καποια στιγμη η ζωη αρχιζει και ξεφτιζει το δικο σου το κομματι υφασμα,σιγα σιγα μεχρι να λυθουν τα δαχτυλα σου απο πανω της και να πεσεις στον γκρεμο του θανατου,ανημπορος πια για οτιδηποτε αλλο...
    Σημασια λοιπον εχει να ζει κανεις μια αξιοπρεπεστατη ζωη ως το τελος,κυριως τοτε..
    Να μην επικαλεστεις κανεναν και τιποτα,να εισαι γεματος μεσα σου,ευχαριστημενος με ολα οσα εζησες και εκανες στο περασμα των χρονων..
    Και αν το υφασμα σου ξεφτιζει,να λυσεις τα δαχτυλα σου ηρεμος...
    Μαρια Λιαγκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...Και αυτή η απανθρωπιά, για μένα, φανερώνει ότι αυτοί που μιλούν για Θεό αγάπης, έχουν χάσει κάτι από την ανθρωπιά τους...

    Τα είπες όλα!!!!!
    Καλημέρα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. MA:"Το έργο των υπερασπιστών του Θεού της αγάπης, θα ήταν πολύ ευκολότερο αν η διαδικασία του θανάτου ήταν λιγότερο απάνθρωπη".

    ΚΧ:"Οι υπερασπιστές της αγάπης υπέστησαν τις πιο απάνθρωπες διαδικασίες θανάτου για να φτάσουμε εμείς σήμερα να τους περιγελούμε.Τότε,εκείνοι,δεν ήξεραν αυτά που μας έμαθε ο Φρόιντ.Ποτέ δεν είχαν ακούσει για εκλογίκευση ή για ενορμήσεις θανάτου.

    ΜΑ:"Και αυτή η απανθρωπιά (της διαδικασίας θανάτου), για μένα, φανερώνει ότι αυτοί που μιλούν για Θεό αγάπης, έχουν χάσει κάτι από την ανθρωπιά τους...

    ΚΧ:Ένας θεός στα μέτρα μας θα ήταν ό,τι καλύτερο.Τον θέλουμε για να μας παρέχει τον αξιοπρεπή θάνατο.Μας τον προσφέρει η επιστήμη.Το Θεό τι τον θέλουμε; Μας χρειάζεται;Δεν θα απαντούσα καταφατικά.

    ΜΑ:"Από την άλλη, ο ίδιος ο οργανισμός μας, προκειμένου να ελαφρύνει την κατάσταση εκλύει χημικά στον εγκέφαλο που δημιουργούν παραισθήσεις... "

    ΚΧ:Και πότε ο οργανισμός δεν "εκλύει" χημικά;Αλλά και πώς τα εκλύει;Είναι το μείζον ερώτημα.Όταν σε κατάσταση πλήρους υγείας βιώνεις πόνους και πόνο,τι είδους "χημικά" εκλύει ο οργανισμός; Δεν μου φαίνεται ότι η πειραματική νευροφυσιολογία μας δίνει απάντηση σε όλα.

    ΜΑ:"Δεν είναι το ίδιο να προκαλούμε παρόμοιες παραισθήσεις σε καταστάσεις υγείας!"

    ΚΧ: Και γιατί όχι; Τα εμβόλια δεν τα κάνουμε όταν αρρωστήσουμε.Γίνονται προληπτικά και πολλά από αυτά σε νηπιακή ηλικία (όπως το Βάπτισμα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Από εμένα περαστικά κ καλή/γρήγορη ανάρρωση.
    Ο οργανισμός κ το μυαλό μας, σε καταστάσεις πανικού παίζει περίεργα παιχνίδια. Το μόνο που μπορείς να κάνεις (εκτός απο την "κοινή υπομονή") είναι να περιμένεις. Ολα είναι χρόνος.
    Εχθές χάσαμε αλλή μια συγγενή μας απο ατύχημα. Πήγε να μετακινήσει μια γλάστρα στο μπαλκόνι, την παρέσυρε το βάρος κ έπεσε στον δρόμο. Εμεινε στον τόπο. Υπάρχει λοιπον κ ο "άδικος/άδοξος" θάνατος, που είναι (κατα την ταπεινή μου γνώμη) ο χειρότερος απο όλους, ανεξάρτητα απο το αν είναι ή οχι επίπονος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καταλαβαίνω ότι μπορεί να προσπαθείς να ζήσεις τον κόσμο αλλοιώς από ότι ένας Χριστιανός. Γιατί πρέπει να βγάλεις ντε και καλά σκάρτο τον τρόπο που τον ζει αυτός/η;

    Ο Χριστιανός βιώνει τον θάνατο με ένα α τρόπο. Λέει είναι μια δοκιμασία ή δέχεται το θέλημα του Θεού. Και πιστεύει ότι ο Θεός μεριμνά για τον ίδιο και για κάθε άνθρωπο και ότι αυτό που ο ίδιος νοιώθει ως αποφευκτέο είναι ένα ποτήρι για το οποίο εμπιστεύεται το Θεό.
    Και όταν αυτό συμβαίνει με κάποιον που δεν είναι Χριστιανός τότε λέει ότι απλώς δεν ξέρει γιατί συμβαίνει αυτό (που δεν είναι το ίδιο με το "δεν νοιάζεται γι αυτό").

    Ίσως η διαφορά είναι η εξής: Εσύ λές κάτι σαν "είναι αδύνατο να υπάρχει ένας Θεός, καθαρά καλός, και την ίδια στιγμή άνθρωποι να πεθαίνουν με βασανιστικό τρόπο". Ο Χριστιανός λέει: "αυτός ο Θεός που επιτρέπει να υποφέρω νοιάζεται για εμένα και αυτό θα φανεί"

    Όμως ποιός ξέρει τι είναι ο άνθρωπος και ποιά τα όριά του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ Μαρία
    Έτσι είναι, αν και συνήθως οι άνθρωποι όταν φθάνουμε στην δύσκολη ώρα ευχόμαστε να ήταν αλλιώς!
    @ π. Λίβυος
    Οι άνθρωποι χάνουμε εύκολα την ανθρωπιά μας! Και για πολλούς λόγους και αιτίες και αφορμές. Τουλάχιστον να προσπαθούμε...
    @Γιώργος
    Το περιστατικό που αναφέρω συνέβη πριν αρκετά χρόνια! Πάντως ευχαριστώ. Δεν είμαι βέβαιος τι είναι ένδοξος και τι άδοξος θάνατος. Πιστεύω ότι αυτό που μετράει, για εμάς, είναι ο τρόπος που ζούμε. Φοβερό το περιστατικό που αναφέρεις. Μου θύμησε κάτι ανάλογο που συνέβη στον Σοχό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Ανώνυμος
    "Ίσως η διαφορά είναι η εξής: Εσύ λές κάτι σαν "είναι αδύνατο να υπάρχει ένας Θεός, καθαρά καλός, και την ίδια στιγμή άνθρωποι να πεθαίνουν με βασανιστικό τρόπο". Ο Χριστιανός λέει: "αυτός ο Θεός που επιτρέπει να υποφέρω νοιάζεται για εμένα και αυτό θα φανεί""
    Εδώ εμφανίζεται η απανθρωπιά και κανείς δεν μπορεί να σε εμποδίσει να πιστεύεις ότι κάποτε κάπως θα ...φανεί, ότι δεν είναι απανθρωπιά, πάντως προς στιγμή όλα δείχνουν ότι δεν θα φανεί κάτι τέτοιο. Γιατί λοιπόν ενοχλήσαι που εγώ δέχομαι το αυτονόητο και δεν δέχομαι την μείωση της λογικής μου και πολλών άλλων στοιχείων της προσωπικότητάς μου;
    Ο καθένας μπορεί να πιστεύει ότι θέλει. Εγώ απλά δεν δέχομαι να πω ...πετάει ο γάϊδαρος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΜΑ: Ο καθένας μπορεί να πιστεύει ότι θέλει. Εγώ απλά δεν δέχομαι να πω ...πετάει ο γάϊδαρος...

    ΚΧ: Σωστά,ο γάϊδαρος δεν πετά.Έλα όμως που κάποιοι,όχι μόνο πιστεύουν,αλλά είναι απόλυτα βέβαιοι ότι extraterrestial life υπάρχει!Τι γίνεται με αυτούς; Πετά ο γάϊδαρος ή δεν πετά;
    (Σημ. Ας κάνουμε και λίγο χιούμορ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Η λογική λέει ότι πρέπει να υπάρχει εξωγήϊνη ζωή!
    Πάντως εφόσον όντως οι άνθρωποι δεν δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι πετάει ο γάϊδαρος είναι εύλογο και κάποιοι να πιστεύουν σε Θεό της αγάπης...
    Μια τέτοια πίστη δεν σημαίνει κάτι το ιδιαίτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κατά τη γνώμη μου, ένδοξος θάνατος είναι να χάσεις τη ζωή σου τη στιγμή που κάνεις κάτι ευγενές, πχ προσπαθώντας να σώσεις τη ζωή άλλου, ή να πέσεις στο πεδίο της μάχης (οπως γινότανε κάποτε) ή να έχεις τα κότσια να στέκεσαι όρθιος όταν σε εχει χτυπήσει μια σοβαρή ασθένια. Άδοξος θάνατος πιστεύω πως είναι οτιδήποτε έχει να κάνει με κάποιο ατύχημα. Όσο "καλά" και "γεμάτα" και να εχεις ζήσει τη ζωή σου, αν σου έρθει μια γλάστρα στο κεφάλι κ σε αφήσει στον τόπο είναι λιγο κωμικοτραγικό. Όλοι θα λένε "έκανε τόσα πράγματα κ σκοτώθηκε απο μια γλάστρα". Η ουσία φυσικα είναι η ίδια(η απώλια της ζωης), αλλα ο τρόπος που γίνεται κάτι, πολλές φορές δίνει το δικό του χαρακτήρα κ έχει το δικό του αντίκτυπο. Σκεφτείτε ότι το 2008 ένας γνωστός μου παραλίγο να σκοτωθεί απο εξαγριωμένο τάυρο στο βουνό την ώρα που εκανε περίπατο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Λες με απλά λόγια δυο διαφορετικά πράγματα:
    1. Το "αυτός ο Θεός που επιτρέπει να υποφέρω νοιάζεται για εμένα και αυτό θα φανεί" δεν συμφωνεί με την κρίση σου, το απορίπτεις και αυτό είναι ένας από τους λόγους που σε οδηγούν στο να μην είσαι Χριστιανός
    2. Ότι ο Χριστιανός που λέει "αυτός ο Θεός που επιτρέπει να υποφέρω νοιάζεται για εμένα και αυτό θα φανεί" είναι ένας άνθρωπος που δέχεται τη μείωση της λογικής του.

    Αυτά είναι δυο πολύ διαφορετικά πράγματα. Μπορεί να λέω ότι πχ ψηφίζω ΝΔ και όχι ΠΑΣΟΚ γιατί κατά την κρίση μου έχει καλύτερη συγκρότηση να διοικήσει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι λέω ότι όσοι ψηφίζουν ΠΑΣΟΚ δεν έχουν λογική ή έχουν ελατωματική κρίση. Έχουν διαφορετική κρίση.

    Όσο αφορά στο δεύτερο η δική μου κρίση δεν συμφωνεί με τη δική σου. Το βρίσκω λίγο αγενές να με αποκαλείς ουσιαστικά για το λόγο αυτό "άνθρωπο μειωμένης λογικής" και θα χαιρόμουν αν το αντιλαμβανόσουν αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Γιώργος Λιάγκας
    Κατά βάση συμφωνώ, αν και όταν θα έχω αφήσει τον μάταιο τούτο κόσμο, λίγο θα με ενδιαφέρει το αν οι άλλοι βρήκαν τον τρόπο που πέθανα είτε ηρωικό είτε ...κωμικό!
    Θυμήθηκα τον Πύρρο τον βασιλιά της Ηπείρου που κατανίκησε τους Ρωμαίους και τον σκότωσε μια γυναίκα πετώντας του από το μπαλκόνι μια κεραμύδα! Άδοξος θάνατος για ένα ένδοξο βασιλιά.
    Οι άνθρωποι είμαστε πραγματικά μοναδικοί. Μπορεί να γλυτώσουμε απο φοβερούς κινδύνους και να πεθάνουμε, έτσι απλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Ανώνυμος
    Συγνώμη αλλά θα επιμείνω. Θεωρώ ότι δεν πρόκειται για διαφορετική κρίση, αλλά για εξοβελισμό της λογικής και όχι μόνο. Πρόσεξε ότι δεν μιλώ για σένα αλλά για μένα. Νομίζω ότι αν υπάρχει αγένεια υπάρχει μάλλον από την δική σου μεριά που επιζητεί να μου επιβάλει τη άποψή της.
    Λοιπόν επιμένω ότι ο παραλογισμός δεν είναι μια διαφορετικη λογική κρίση, εκτός και αν βασίζεται σε μια αυτοσυνεπή, μη κοινή, λογική. (Υπάρχουν τέτοιες). Και έχω αποδείξει ότι αυτό που πάλαι ποτέ συνιστούσε μια αυτοσυνεπή μη κοινή λογική, σήμερα είναι σκέτος παραλογισμός και κανείς μέχρι τώρα δεν βρέθηκε να μπορεί να αντικρούσει τα επιχειρήματά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. "Θεωρώ ότι δεν πρόκειται για διαφορετική κρίση, αλλά για εξοβελισμό της λογικής και όχι μόνο. Πρόσεξε ότι δεν μιλώ για σένα αλλά για μένα. "

    Δεν καταλαβαίνω. Εννοείς ότι δεν είναι λογικό για εσένα να πιστεύεις αλλά μπορεί να είναι για εμένα; Λές κάτι σαν: "Για ένα άνθρωπο της δικής μου μόρφωσης δεν είναι λογικό να πιστεύω αλλά πιθανόν για το δικό σου επίπεδο γνώσεων αναγνώστη μπορεί να φαίνεται λογικό";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ Ανώνυμος
    Όχι βέβαια.
    Η φράση "αυτός ο Θεός που επιτρέπει να υποφέρω νοιάζεται για εμένα και αυτό θα φανεί" δεν είναι μια απλή πίστη αλλά μια λογική ανάπτυξη που οδηγεί σε παραλογισμούς. Πίστη μπορεί να είναι μόνο η πίστη σε (κάποιου είδους) Θεό. Τα υπόλοιπα είναι λογική ανάπτυξη. Τα έχω γράψει αναλυτικά αυτά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δηλαδή κ Μέσκο εννοείτε (αν κατάλαβαινω σωστά)πως οι λαοί που ανέπτυξαν μια οποιαδήποτε θρησκεία (σε όποιο μέρος του πλανήτη κ αν βρίσκονται αυτοί, κ σε όποιον Θεό κ αν πιστεύουν) λόγω της λογικής ανάπτυξης, έχουν οδηγηθεί σε παραλογισμούς(ας πούμε οτι εν μέρη συμφωνώ με αυτό).Πίστη μπορεί να είναι η πίστη σε (κάποιου είδους)Θεό, αλλά υπό ποιές συνθήκες? Απλά κ χωρίς καμία παραπάνω "λογική ανάπτυξη" ή παραπάνω αναζήτηση? Οιφιλόσοφοι στην κλασσική εποχή (κ όχι μόνο) λογικές αναπτύξεις δεν κάνανε όσον αφορά τα μη εγκόσμια αλλά τα μεταφυσικά θέματα που τους απασχολούσαν?Υπάρχει κάποιος αλλός τρόπος προσέγγισης?Θα με ενδιέφερε η τοποθέτηση σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ Τα θέματα αυτά τα έχω αναπτύξει σχεδόν εξαντλητικά στο Σοκ και Δέος, π.χ. σελ.125-140 και παντού αλλού. Η κάθε θεολογία την πίστη στον Θεό της την συνδυάζει με μια λογική ανάπτυξη σχετικά με το πως είναι ο Θεός, πως δρα, τι σχέση έχει με τον κόσμο κλπ. Αυτή η ανάπτυξη μπορεί να είναι λογικά ανακόλουθη ή να συγκρούεται με πραγματικότητες που μας αποκαλύπτει η επιστήμη, όπως π.χ. ότι από πάντα υπήρχε ο θάνατος στην Γη.
    Η λογική ανάπτυξη είναι αναγκαία και θεμιτή, πλην όμως όταν μια συγκεκριμένη θεολογία οδηγείται σε παραλογισμούς, όπως συμβαίνει με την χριστιανική θεολογία, πρέπει είτε να αναπροσαρμόζεται είτε να πάψουμε να την έχουμε ως οδηγό στην ζωή μας.
    Δεν παύει να έχει αξία, όπως δεν παύει να έχει αξία το έργο του Αριστοτέλη ή του Πλάτωνα, παρόλο που σήμερα είναι ξεπερασμένα. Η αξία της όμως περιορίζεται πια στην ιστορική της διάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. H αξία της ιστορικής της διάστασης (της κάθε θεολογίας κ ειδικά της χριστιανικής), δεν με αφορά ως πιστό (οπως κ κάθε πιστό φαντάζομαι!) Αυτό που σίγουρα με αφορά ως πιστό είναι η οι διορθώσεις των παραλογισμών. Χωρίς αυτό να σημαίνει οτι χάρην της επιστήμης μπορούμε να λύσουμε το κάθε μυστήριο που μας περιβάλλει.Η επιστήμη ασχολείτε με οτιδήποτε γίνεται αντιληπτό με τις αισθήσεις, συνεπώς πιστεύω ότι πάντα θα υπάρχουν ερωτημάτικα κ αδιέξοδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΜΑ: "Δεν παύει να έχει αξία (σ.σ. η θεολογία μετά ή άνευ παραλογισμών), όπως δεν παύει να έχει αξία το έργο του Αριστοτέλη ή του Πλάτωνα, παρόλο που σήμερα είναι ξεπερασμένα. Η αξία της όμως περιορίζεται πια στην ιστορική της διάσταση."

    ΚΧ: Αυτοί που ξεπέρασαν τον τότε γνωστό κόσμο,ο Χριστόφορος Κολόμβος και οι άλλοι εξερευνητές,δεν πήγαιναν να ανακαλύψουν ούφο ή άλλα εξωγήινα πράγματα.Τη Νέα Γη και το Νέο Κόσμο κίνησαν να βρούν.Άρα,δεν είχαν πρόθεση άλλης φύσης πράγματα να μας μάθουν.Το να λέμε ότι ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης ξεπεράστηκαν,τι τούτο σημαίνει; Ότι άλλου είδους φιλοσοφία έχουμε σήμερα; Και αν ναι,τι λογής είναι αυτή η φιλοσοφία,που κάνει στην άκρη Πλάτωνα και Αριστοτέλη; Είναι φιλοσοφία αυτοφυής και sui generis ή μήπως η ίδια, πλατωνική ή αριστοτελκή,αλλά με εντελώς διαφορετικό ένδυμα,που ο καθένας το ονομάζει όπως εκείνος θέλει;

    Θα μου πείτε βέβαια ότι διαπραγματευόσαστε διεξοδικά το θέμα σε βιβλίο ή βιβλία σας.Αλλά νομίζω,οποιαδήποτε απάντηση κι αν δώσετε, ως προς το νέο είδος φιλοσοφίας που σήμερα παγκοσμίως έχουμε,διαζωγραφίζεται ξεκάθαρα ένας ολόφρεσκος Επίκουρος.Και άλλοι μεν προτιμούν να του βάζουν απάνω την ταμπέλα της επιστήμης και άλλοι,φάσκοντας και αντιφάσκοντας,τη γυρίζουν ανάποδα. Για να διαβάσουμε με γράμματα χρυσά "επιστήμη μετά θεολογίας".Οι καταναλωτές,που γράμματα δεν ξέρουν,προτιμούν βέβαια αυτά που γυαλίζουν,ενώ οι "υποψιασμένοι" αγοράζουν τα σκέτα.Αγράμματοι είναι άλλωστε αμφότεροι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @Λιάγκος Γιώργος
    Η επιστήμη δεν μας λύνει όλα τα μυστήρια, μας δίνει όμως κριτήρια ώστε να επαληθεύσουμε και να δεχθούμε ή να απορρίψουμε "λύσεις" που μας δίνουν οι θρησκείες. Μπορώ να πω ότι μια "λύση" είναι λανθασμένη αν και δεν γνωρίζω ποια είναι η σωστή "λύση".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. κ.Μέσκο συμφωνώ απόλυτα με το τελευταίο σας σχόλιο, αλλά αυτό πάλι με κάνει να αναρωτιέμαι το εξής : Πως ξεφεύγουμε απο αυτό το αδιέξοδο στο οποίο πιθανότατα βρεθούμε απο τη στιγμή που δεν γνωρίζουμε ποια είναι η σωστή λύση? Βρισκόμαστε τελικά σε αδιέξοδο, ή λόγω επιστημονικής εξέλιξης, βλέπουμε μπροστά μας νέα δεδομένα τα οποία εν καιρώ μεταβάλλονται?

    ΑπάντησηΔιαγραφή