Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

Νικήσαμε!!


Για μια ακόμη φορά αισθάνομαι ότι είμαι με το μέρος των νικητών! Μπορώ να ισχυρισθώ ότι αποτελώ βαρόμετρο. Το έχω γράψει και παλιότερα, είμαι εκείνη η κρίσιμη μάζα που δίνει την νίκη στις εκλογές. Είμαι ο σχετικά μικρός αριθμός των ψηφοφόρων που δεν είμαστε οπαδοί κανενός, αλλά ψηφίζουμε όποιον μας πείσει περισσότερο. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να ψηφίσουμε είτε το ένα είτε το άλλο κόμμα εξουσίας.

Αυτήν την φορά έκανα κάτι που δεν έχω ξανακάνει. Δεν πήγα να ψηφίσω, ψήφισα αποχή. Στον πρώτο γύρο αναγκάστηκα να πάω γιατί με έβαλαν και πάλι εφορευτική επιτροπή και έπρεπε να πάω να πω ότι δεν εμφανίσθηκα γιατί είμαι δημόσιος υπάλληλος και ο νόμος δεν επιτρέπει να είμαι μέλος εφορευτικής επιτροπής. Τώρα το γιατί, μην το ψάχνετε… Και θα πρέπει να πω ότι ήμουν, στον πρώτο γύρο, λίγο παγωμένος. Υπήρχε αποχή αλλά όχι και τόσο ξεκάθαρη, λίγο σαν να μπερδεύτηκα.

Όμως στον δεύτερο γύρο τα πράγματα ξεκαθάρισαν. Όλοι εμείς που δεν είμαστε ηλίθιοι να τρώμε αδιαμαρτύρητα και διαρκώς τα ψέματα των πολιτικών είπαμε φθάνει, ως εδώ. Αρνούμαστε να συμμετέχουμε σε αυτήν την κοροϊδία, και αφού δεν μπορούμε να κάνουμε πραξικόπημα, απέχουμε. Και δεν είμαστε λίγοι. Η συνειδητή αποχή πρέπει να είναι γύρω στο 20%, καθότι ένα 30% είναι δεδομένη αποχή. (Προσωπικά θα ψήφιζα μόνο αν ήμουν Αθήνα ή Θεσσαλονίκη, να ψηφίσω Καμίνη ή Μπουτάρη. Όχι γιατί τους υποστήριξε το ΠΑΣΟΚ αλλά γιατί δεν είναι επαγγελματίες πολιτικοί.)

Βέβαια οι επαγγελματίες της πολιτικής μας επιτίθενται από όλες τις πλευρές. Φυσιολογικό, αφού χάνουν το έδαφος κάτω από τα πόδια τους. Είμαι βέβαιος ότι σύντομα θα το βάλουν στα πόδια. Ήδη ο Σαμαράς έδωσε το σύνθημα: Θέλει να αλλάξει πολιτική η κυβέρνηση, όχι όμως και να γίνει αυτός κυβέρνηση…

Τους μαυρίζω όλους όχι γιατί είναι ψεύτες! Το ψέμα είναι η κυρίαρχη ιδεολογία στην κοινωνία μας και άντε βρες αυτόν που λέει την αλήθεια. Όχι, τους μαυρίζω γιατί είναι ανίκανοι, γιατί είναι άσχετοι, γιατί δεν έχουν ιδέα για το τι πάνε να κάνουν, γιατί είναι παράγωγα της αναξιοκρατίας και της έλλειψης αξιολόγησης, και της απάτης, που είναι τα σπορ στα οποία επιδιδόμαστε με πολύ ζήλο και πάθος εμείς οι νεοέλληνες.

Όμως σιγά σιγά ξυπνάμε, όλοι και περισσότεροι. Όπως σταδιακά παύουμε να τρώμε τα παραμύθια των θεολόγων, όσοι τα τρώγαμε, έτσι και παύουμε να τρώμε τα παραμύθια των πολιτικών. Αυτοί δυστυχώ ς είμαστε πολύ περισσότεροι.

Τι θα γίνει λοιπόν; Για μένα το πράγμα είναι απλό. Η καταστροφή είναι δεδομένη, αλλά δεν μπορώ να φαντασθώ ποια θα μπορούσε να είναι αυτή η καταστροφή. Απλά ξέρω ότι αυτά που μας λεν δεν ισχύουν. Τι ισχύει δεν ξέρω, πάντως δεν είναι ευχάριστο, είναι πολύ άσχημο και αναπόφευκτο. Τουλάχιστον να προκύψει και κάτι καλό, να απαλλαγούμε από τους ανίκανους, όλους αυτούς που εμείς, εθισμένοι στα λόγια χωρίς αντίκρυσμα, ψηφίζαμε όλα αυτά τα χρόνια.

Με συνάντησε μια συγκάτοικος στην πολυκατοικία. Παιδί του παρισινού Μάη του 68! Μου λέει, θα ψηφίσετε; Όχι της λέω. Και εγώ το ίδιο μου λέει με εμφανή ανακούφιση! Δεν τους αντέχω άλλο…

Λοιπόν είναι πράγματι ένα φως στο τούνελ, αλλά δυστυχώς κανείς δεν ξέρει αν είναι η άκρη του τούνελ, ή το τραίνο που έρχεται…

22 σχόλια:

  1. «Λοιπόν είναι πράγματι ένα φως στο τούνελ, αλλά δυστυχώς κανείς δεν ξέρει αν είναι η άκρη του τούνελ, ή το τραίνο που έρχεται…»

    Γέλασα μ'αυτό, πολύ καλό.

    Το ορθογραφικό στον τίτλο. Νόμισα πως ήταν άγνωστη αραία λέξη.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μην είναι το φως, το τραίνο που "φεύγει" μόνο!! Υπάρχει πάντως και η επιλογή, να βγούμε από την "είσοδο" του τούνελ...Δεν είναι κακό... Το ότι έχουμε αρχίσει δε, να αρνούμαστε να παίζουμε το ρόλο των κομπάρσων, (στις θεατρικές παραστάσεις των ψυχρών πολιτικών), είναι όντως ενθαρρυντικό... Εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προσωπικά η αποχή μου είναι αδιάφορη. Αποχή υπάρχει σε όλα τα πλούσια κράτη της Δύσης. Τόσα χρόνια, όταν για να πάρεις διαβατήριο έπρεπε να ψήφιζες στην Ελλάδα, κάποιοι κορόιδευαν τα... αμερικανάκια για την αποχή στην εκλογή του Προέδρου τους και τώρα ξαφνικά σοκαρίστηκαν με την Ελληνική αποχή, η οποία συνεχώς και μεγαλώνει από τη στιγμή που σταμάτησαν να υπάρχουν κυρώσεις για αυτούς που δεν ψηφίζουν.

    Δεν έχει καμία σημασία λοιπόν η αποχή, αφενός γιατί δεν είναι ελληνικό χαρακτηριστικό, και άρα δεν περιέχει ιδιαίτερα πολιτικά μηνύματα, αφετέρου γιατί τις εξελίξεις τις καθορίζουν αυτοί που συμμετέχουν και όχι αυτοί που απέχουν.

    Εγώ είμαι πολύ χαρούμενος με το αποτέλεσμα των εκλογών και πραγματικά υπερήφανος για την επιλογή μου στον δήμο της Αθήνας. Ο Καμίνης θα αλλάξει πραγματικά την Αθήνα και είμαι ευτυχισμένος γιατί επιτέλους θα δούμε στην πόλη μας πώς άμα αποφασίζουμε να πάρουμε την τύχη μας στα χέρια μας, με ικανούς ανθρώπους στην ηγεσία του δήμου, θα αλλάξουμε πολλά σε αυτήν την πόλη που έχει καταντήσει να είναι τριτοκοσμική και για την οποία ντρέπομαι κάθε φορά που ταξιδεύω στην υπόλοιπη Δύση.

    Και για τον περιφερειάρχη, από ό,τι έχω ακούσει πρόκειται για άνθρωπο πολύ ικανό, που δε διαχειρίζεται το δημόσιο χρήμα με κομματικά κριτήρια αλλά δίνει λεφτά στους δημάρχους ανάλογα με τις ανάγκες και την αποτελεσματικότητα των σχεδίων τους για τους δήμους της Αττικής. Ειδικά τώρα, που ο περιφερειάρχης έχει σημαντικές αρμοδιότητες, χρειαζόμαστε περισσότερο παρά ποτέ έναν άνθρωπο ικανό. Αρκεί να θυμηθούμε τις τελευταίες καταστροφές με τις οποίες έχει πληγεί η Αττική στην προηγούμενη διακυβέρνηση (πυρκαγιές, πλημμύρες, χιόνια) για να σκεφτούμε πόσο σημαντικό είναι να βρίσκεται το κατάλληλο άτομο στη θέση αυτή.

    Πάντως, κύριε Μέσκο, από ό,τι έχω ακούσει στον δήμο σας ήταν δήμαρχος ένας πολύ αξιόλογος άνθρωπος, ο οποίος έχασε αυτές τις εκλογές. Ίσως αν χειροτερέψουν τα πράγματα την επόμενη τετραετία σκεφτείτε πως και εσείς συμβάλλατε, δια της αποχής σας, σε αυτήν την αλλαγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανδρέας
    Πως φαίνεται ότι είσαι ...νέος!
    Η αποχή σε άλλες χώρες είναι κάτι το σύνηθες, εδώ όμως όχι. Μη τρως το κοματικό παραμύθι ότι δεν σημαίνει τίποτα. Σημαίνει πάρα πολλά γιατί συμβαίνει για πρώτη φορά.
    Το ίδιο και με τον Καμίνη που και εγώ θα τον ψήφιζα, αλλά δεν πιστεύω ότι μπορεί να κάνει και πολλά πολλά.
    Όσο για τον δήμαρχο της Αγίας Παρασκευής, το θεωρώ ως τον ....χειρότερο δυνατό. Ομολογώ ότι πολλές φορές μου ήρθε να ...τον δείρω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ Εδώ δεν ήταν συνηθισμένη μέχρι που... έγινε συνηθισμένη. Σε όλες τις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις, όλο για αποχή - ρεκόρ μιλούσαν οι δημοσιογράφοι. Η τάση προϋπήρχε της κρίσης. Εγώ συμφωνώ με την ανάλυση του Πάσχου Μανδραβέλη:

    "Αν σηκώσουμε τα μάτια από τον ομφαλό μας και κοιτάξουμε πέραν των ελληνικών συνόρων θα διαπιστώσουμε ότι η αποχή είναι μόνιμη σταθερά στις κοινωνίες της Δύσης. Παλιότερα, μάλιστα, χλευάζαμε τους Αμερικανούς που απέχουν κατά 60-65% από τις εκλογές για την ανάδειξη προέδρου. Δεν ψάχναμε το πολιτικό μήνυμα της αποχής εκείνων. Θεωρούσαμε δεδομένη την αδιαφορία τους για τα κοινά. Γιατί δεν κάνουμε το ίδιο και για τη δική μας αποχή; Μάλλον θεωρούμε ότι o περιούσιος ελληνικός λαός στέλνει πολιτικό μήνυμα ακόμη και από τις παραλίες. Οι άλλοι είναι απλώς αμερικανάκια.

    Ενα από τα στερεότυπα που κυκλοφορούμε για πάρτη μας είναι του «πιο πολιτικοποιημένου λαού της οικουμένης». Δεν αναρωτηθήκαμε ποτέ πώς στοιχειοθετείται αυτό όταν η Ελλάδα έχει τη χαμηλότερη αναγνωσιμότητα εφημερίδων και τη μικρότερη διείσδυση του Διαδικτύου σε ολόκληρο τον δυτικό κόσμο. Δηλαδή, με ποιον τρόπο πολιτικοποιούνται οι κάτοικοί της; Διά της επιφοιτήσεως; Ναι, μέχρι πριν από λίγα χρόνια είχαμε υψηλά ποσοστά συμμετοχής στις εκλογές. Αλλά μήπως αυτά οφείλονταν στο γεγονός ότι αν δεν ψήφιζες δεν έπαιρνες διαβατήριο; Μήπως τώρα που ατόνησαν τα διοικητικά μέτρα γινόμαστε «αμερικανάκια» ως προς την εκλογική συμπεριφορά;"

    Όσο για τα άλλα, θα δείξει το άμεσο μέλλον. Εγώ νομίζω πως θα αλλάξει η Αθήνα τρομερά. Εδώ θα είμαστε και θα το δούμε. Και το ίδιο νομίζουν και οι δήμαρχοι του Βερολίνου και του Παρισιού που στήριξαν την υποψηφιότητα Καμίνη.

    Δεν είναι θέμα νεότητας όσο διαφορετικής πολιτικής ανάγνωσης. Η μικρή επαφή μου με τον κόσμο μου δείχνει πως πάρα πολλοί Έλληνες απλά αδιαφορούν, αγνοούν στοιχειώδη πράγματα για την πολιτική, δεν ενημερώνονται, δεν έχουν λογικές απόψεις για το τι συμβαίνει και δε νοιάζονται για τις εκλογές. Απολίτικο το μήνυμα δηλαδή.

    Μία ερώτηση: Αν ήταν πολιτική επιλογή, γιατί όχι λευκό αλλά αποχή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χμ... Σίγουρα είναι απογοήτευσης και σιχτιρισμού προς τους κατ επάγγελμα πολιτικούς μήνυμα η αποχή, ωστόσο η πόλη μου χρειάζεται δήμαρχο όπως και η χώρα κυβέρνηση.
    Διάλεξα τον μη χείρωνα (το γράφω σωστά;; :-))
    γιατί καλύτερος δεν υπάρχει.
    Απογοητευτικό ίσως, αλλά προτιμώ να συμμετέχω ενεργά στη διαδικασία της επιλογής, έτσι τουλάχιστον εμποδίζω να επικρατήσει ολοκληρωτικά η φαυλότητα και η συναλλαγή.
    Κατανοώ την αποχή και λιγώτερο την αδιαφορία, δεν θέλω όμως να γίνω ιδιώτης.
    Καλό χειμώνα στα δύσκολα που έρχονται
    Antonios

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Περί εκλογών...Αν η "αποχή" για λόγους αξιοπρέπειας απέναντι στο ψέμα είναι αδιάφορη, μήπως τότε είναι ενδιαφέρουσα η "συμμετοχή" για λόγους εξασφάλισης προσωπικών συμφερόντων;... @Αndreas... Δεν είναι όλες οι "αποχές" κακές, ούτε όλες οι "συμμετοχές" καλές...Ακόμα, αν διευρύνουμε το οπτικό μας πεδίο πέρα από τη "Δύση και τις μόδες της" θα δούμε ότι όταν τα λόγια εξαντλούνται, μιλάει η "σιωπή"... Πως αλλιώς να εκφραστεί κανείς όταν είναι δυσαρεστημένος από όλα τα σχήματα που του προτείνονται;... Ένα παράδειγμα: Aν στους 1000 ψηφοφόρους, οι 20 ψηφίσουν εσένα και οι τρείς ψηφίσουν εμένα, πάλι κερδισμένος δεν είσαι; Όμως, παράλληλα δεν θα πάρεις και το μήνυμα, ότι ο κόσμος είναι δυσαρεστημένος ΠΟΛΥ και ότι πρέπει να προσπαθήσεις περισσότερο; Aυτή είναι η "φωνή' και η αξία της "αποχής"... Προσωπικά, ψήφισα. Αυτό όμως δεν αναιρεί τα παραπάνω... Καλές πολιτικές ενέργειες λοιπόν, είτε με ψήφο, είτε με "φόβο" Λαού!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Aνδρέα,

    Τι πάει να πει ότι το ίδιο νομίζουν οι Δήμαρχοι Βερολίνου και Παρισιού που «στήριξαν την υποψηφιότητα Καμίνη» ;
    Και το λες ; Και νιώθεις καλά γι' αυτό ; Δηλαδή, το τι γίνεται στον Δήμο Αθηναίων τους κόφτει αυτούς τους κυρίους περισσότερο από τους δημότες Αθηνών ; Είναι δημότες Αθηναίων που έχουν άποψη ; Μα τέτοιου είδους παρέμβαση (γιατί "στήριξη" δεν σημαίνει ένας καλός λόγος)δεν το καταλαβαίνεις ότι είναι στείρα συναλλαγή ;; Κι'επίσης, δεν καταλαβαίνεις ότι αν η Αθήνα και άλλες πόλεις κατάντησαν τριτοκοσμικές,λόγω των λαθρομεταναστών είναι εξαιτίας συναλλαγών και πάλι;Φαντάζομαι να έχεις ακούσει για εμπρηστές πυροσβέστες, που μπροστά καίνε το δάσος οι ίδιοι και μετά τρέχουν από πίσω πάλι οι ίδιοι με τη μάνικα τάχα για να σβήσουν τη φωτιά......Ε, αυτό έκανε η κυβέρνηση αυτή χωρίς να έχω καμμία απολύτως κομματική προκατάληψη. Τα μεγάλα κόμματα είναι δεδομένα διεφθαρμένα. Χαρακτηριστικό τριτοκοσμικής χώρας ξέρεις, δεν είναι μόνο τα σκουπίδια και η έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής, είναι και (αν όχι κυρίως) η βρώμικη συναλλαγή των ηγεσιών τους. Αφού λοιπόν, με το που ανέλαβε το πασόκ το έπιασε αμέσως η ψυχοπονιά για τους λαθρομετανάστες,(όλα τ'άλλα ήταν τακτοποιημένα, κατάλαβες) και αφού τους εκμεταλλεύτηκε για να κρατηθεί στην εξουσία , τώρα θα παραστήσει ότι θα "αναβαθμίσει" το τοπίο ώστε μετά την καταπίεση οι τριτοκοσμικοί πολίτες των Αθηνών να αισθάνονται λυτρωμένοι δια του σωτήρα τους.

    Όσον αφορά το ερώτημα "γιατί όχι λευκό αντί για αποχή", μα είναι απλό. Γιατί είναι έτσι φτιαγμένος ο εκλογικός νόμος ώστε η λευκή ψήφος όχι μόνο να μην έχει νόημα, αλλά να εξυπηρετεί θαυμάσια τα πρώτα κόμματα που εμφανίζονται με αυξημένα ποσοστά επειδή η λευκή ψήφος και τα άκυρα δεν συνυπολογίζονται στον καθορισμό του εκλογικού μέτρου. Με αποτέλεσμα ένα ελάχιστο μέρος του λαού να λαμβάνει αποφάσεις για το σύνολο ή να εκβιάζονται οι υπόλοιποι να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο κακά. Μα δεν θέλουμε κύριοι, εσάς......όχι θα μας φάτε στη μάπα μας λένε. Ο κόσμος λοιπόν επέλεξε περισσότερο από κάθε άλλη φορά (ακόμα κι'αν λάβουμε υπόψη τα σωστά που λες στην αρχή περί αδιαφορίας ελλείψει συνεπειών), να διαμαρτυρηθεί δια της αποχής για το σύνολο του συστήματος. Προσωπικά βέβαια παρόλο που ήμουν σε μεγάλο δίλημμα ψήφισα τελικά για να φανεί ότι δεν αδιαφορώ για την ψήφο αλλά το εκβιαστικό του πράγματος μου άφησε έναν πολύ μεγάλο θυμό- ό, τι και να κάνουμε, μ'αυτό το εκλογικό σύστημα είμαστε ανίσχυροι όπως τα αμερικανάκια και λοιποί πρωτοκοσμικοί. Τώρα όμως, οι πρωτοκοσμικοί θα καταλάβουν τι εστί βερύκοκο όπως τα αμερικανάκια που παρακολουθούν τους τραπεζίτες να τους βγάζουν απ'τα σπίτια τους χωρίς να μπορούν να κάνουν τίποτα. Όπως ακριβώς δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα ως τώρα οι τριτοκοσμικοί αφού είχαν τη μπότα στο λαιμό.

    Α, και για να προλάβω τον Αρσένιο, ούτε τα μικρά κόμματα είναι λύση γιατί εκ των πραγμάτων αναγκάζονται σε συνεργασίες με τα μεγάλα κόμματα κουβαλώντας νερό της Φώτως. Α΄ν δεν αλλάξει ο εκλογικός νόμος, δεν μπορεί ν'αλλάξει τίποτα επί της ουσίας.

    Εάν τα λευκά/΄ακυρα συντελούσαν στον καθορισμό των ποσοστών των κομμάτων και συνεπώς του εκλογικού μέτρου, και αν εφαρμοζόταν μια απλή αναλογική χωρίς μαγειρέματα με τις έδρες, το όλο πολιτικό τοπίο θα γινόταν αγνώριστο μέσα σε μια και μόνη αναμέτρηση. Κι'επειδή το ξέρουν γι'αυτό δεν το συζητάνε. Αυτό που γίνεται, είναι μια τεράστια φάρσα. Ο Καμίνης και ο κάθε διορισμένος Καμίνης, θα κάνει όσα είναι αναγκαία για τις συναλλαγές του κόμματός του με τους ληστές της χώρας. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Άν αυτό σε ικανοποιεί, τότε καλωσήλθες στην Παραμυθούπολη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κατα τη γνώμη μου η αποχή δείχνει οτι το πολιτικό μας συστημα είναι "για τα μπάζα".
    Η ταχα δημοκρατία μας (που μάλλον πολύ σωστα εχει χαρακτηρίσει ο Πανούσης ως κομματική χούντα) πρεπει να πάρει άλλη μορφή. Πρεπει να πάψει να ειναι κομματικη χούντα και να γίνει πραγματικη δημοκρατια. Επιτελους ο κοσμος προσπαθει να αποδεσμευτει απο αυτη την κομματικοκρατεία, αλλα οι φωστηρες πολιτικοι καταφέραν να χρωματισουν κ τις τοπικες εκλογες..

    Ισως στο μελλον, οταν και αν με το καλο εχουμε αξιολογες πολιτικες προτασεις, να προσέλθω στις κάλπες. Τα σαλιαρισματα τελος. Στα χωρια ειδικα, οι υποψήφιοι το ζητημα των εκλογων το εχουν σαν παιχνιδι. Ποιος θα ψηφιστει κ θα κερδισει τον αλλον! (λες και στις πολεις δεν συμβαίνει το ίδιο, αλλα λεμε τωρα..)
    Kαι μετα καληνύχτα..

    Αν αυτο ειναι πολιτικος πολιτισμος, τοτε δεν ντρεπομαι που απεχω.

    Το ανεκδοτο της ημέρας :
    Στο κέντρο της Θεσ/νικης γύρω απο το πανεπιστήμιο εχουν βαλει πλαστικες κορδελες "μη παρκαρετε λογω εκδηλωσεων 17 Νοεμβρη". Ολος ο κοσμος αναρωτιεται: Μα, γιατι δεν γραφουν "μη παρκαρετε γιατι θα σας το βαλουν φωτια οι αναρχικοι αυριο, κ δεν μπορουμε να τους πιασουμε; Για ποιες εκδηλωσεις μιλανε σε μια εκταση που καταλαμβανει το μισο κεντρο;
    Δεν ηξερα οτι οι φωτιες στους καδους, οι μολοτωφ, κ ολα τα ωραια αυτα πραγματα αποτελουν φορο τιμης για τη δημοκρατια..Προτοτυπος τροπος εορτασμου, το ομολογω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Είμαι κάπως απαισιόδοξος όσον αφορά τα κοινά. Θεωρώ ότι η αποχή δεν φανερώνει κάποια εν επιγνώσει διαμαρτυρία απέναντι στην διαφθορά και την ανικανότητα. Κατά κανόνα δείχνει μια αδιαφορία, γιατί η πολιτική σκηνή στην Ελλάδα έπαψε πλέον να 'χει χαβαλέ. Ο ελληνικός λαός είναι λαός του χαβαλέ. Επιπόλαια κρίνει. Αρέσκεται σε συνθήματα. Ζητά ηγέτες που να μπορεί να τους φωνάξει "Εσένα θέλουμε", γιατί είναι βαθιά ανεύθυνος. Κατά βάθος η φράση του Πάγκαλου "μαζί τα φάγαμε" μας εξοργίζει γιατί είναι αλήθεια και το λέω εγώ που δεν υπήρξα ποτέ σοσιαλιστής. Ήμουν και είμαι φιλελεύθερος. Όλοι κουτσοβολευτήκαμε από τον βιασμό της ελληνικής οικονομίας. Ακόμη και τώρα που βλέπουμε την καταστροφή κανένας Έλληνας δεν αναλαμβάνει την ευθύνη του ως άτομο και να πει: Φταίω και γω γι' αυτό το χάλι. Όχι. Φταίνε οι ξένοι,οι Μασσώνοι, οι κερδοσκόποι κλπ.Γι'αυτό αγαπάμε ευφυείς ανθρώπους σαν τον Λαζόπουλο που σατυρίζουν τους πάντες εκτός από μας.Ίσως να μην υπάρχει μεγαλύτερος λαϊκιστής από τον Λάκη. Όμως, τώρα το κλίμα βάρυνε. Δεν μας παίρνει να κουνήσουμε τα αγαπημένα μας σημαιάκια. Και έτσι απέχουμε!
    Φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις. Πρόκειται για όλους όσους πραγματικά αηδίασαν από τις αλλεπάλληλες απογοητεύσεις. Ομιλούμε για ελαχίστους. Οι υπόλοιποι το παίζουν αηδιασμένοι και ανεξάρτητοι. Στην ουσία είναι οι συναυτουργοί του εγκλήματος που τώρα καμώνονται ότι δεν ξέρουν τίποτα. Για όλα φταίνε οι κακοί πολιτικοί. Τι υποκρισία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. H εκλογή Καμίνη μου φαίνεται και εμένα καλή περίπτωση. Θα εξαρτηθεί βέβαια η επιτυχία του απο το αν θα είναι και καλός πολιτικός. Αποκλείεται να κάνει ό,τι ιδανικό έχει κανείς στο νου του (αυτό ποτέ δεν γίνεται). Ο κίνδυνος είναι να μην καταλήξει στον ανόητο ρόλο της Κασσάνδρας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να πω ότι με ενόχλησε λίγο αυτό για την ηλικία. Είναι σαν αυτό που λέτε στο Σοκ και Δέος για τα σχόλια επί του προσώπου και όχι επί των επιχειρημάτων. Δε λέω αυτά που λέω γιατί είμαι νέος, αλλά γιατί έτσι νομίζω. Άλλωστε παρόμοιες γνώμες έχουν εκφράσει ο Π. Μανδραβέλης και ο Α. Ανδριανόπουλος που δεν έχουν την ίδια ηλικία με μένα.

    @ παρ*άλογη

    Το post λέει σαφώς πως δεν έχει σχέση με το ψέμα των πολιτικών (υποτιθέμενο ή πραγματικό).

    Όσον αφορά το "μήνυμα της αποχής" η γνώμη μου είναι πως δεν μπορεί να την ερμηνεύσει μονοσήμαντα κάποιος, πολύ απλά γιατί η αποχή δε μιλάει. Το να "μαντέψει" κανείς τι πιστεύει ο... μουγκός είναι αδύνατο. Άλλωστε, εγώ μίλησα από τη δική μου πείρα και τα άτομα που ξέρω που απείχαν, απλά δεν έχουν ιδέα περί των συγκεκριμένων πολιτικών πραγμάτων. Άρα εκ των πραγμάτων δεν είναι σωστό να τους βάζετε στην κατηγορία "έδωσαν μήνυμα".

    @ Κρίνος

    Οι δήμαρχοι του Παρισιού και του Βερολίνου, έχουν διαχειριστεί με αποτελεσματικότητα αυτές τις τεράστιες πόλεις. Αυτοί ξέρουν τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει ένας δήμαρχος, ξέρουν πως τα πράγματα αλλάζουν όταν θέλουμε και προσπαθούμε να αλλάξουνε. Η στήριξή τους στον Καμίνη έχει για μένα πολύ μεγαλύτερη σημασία από την αρνητική ή θετική γνώμη της κυρα-Μαρίας και την αποχή του Πετράκη.

    Όσον αφορά για τους μετανάστες και την εκμετάλλευσή τους από το ΠαΣοΚ, αυτά είναι άρες μάρες κουκουνάρες.

    Όσο για το αν ο Καμίνης είναι διορισμένος, αυτά είναι αστεία πράγματα και προσβάλουν τη δημοκρατία μας.

    @ Λιάγκας

    Η δημοκρατία που υπάρχει είναι αυτή που έχουμε. Τα άλλα για μια ωραία μη κομματική δημοκρατία που δεν υπάρχει πουθενά στον πλανήτη, τα ακούω βερεσέ. Το μη κομματικό είναι αυτό που κοροϊδεύετε με τους αντιεξουσιαστές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανδρέας
    Μην το παίρνεις αρνητικά αυτό περί της ηλικίας. Θα με θυμηθείς. Τώρα τους πιστεύεις τους πολιτικούς και τους δημοσιογράφους αλλά με τα χρόνια θα μάθεις ότι ψεύδονται όπως ακριβώς και οι θεολόγοι. ( για τους ίδιους λόγους και με τους ίδιους τρόπους). Η αποχή σημαίνει ότι ο κόσμος ...τους απόλυσε, και έτσι κάνουν ότι μπορούν για να τα μπαλώσουν και να μειώσουν την σημασία της, όπως ο Μανδραβέλης. Βέβαια κανείς δεν μπορεί να τους διώξει, όμως καθώς είναι εντελώς ανίκανοι να χειρισθούν τα θέματα και τα προβλήματα τους ξεπερνούν κατά πολύ, δεν μπορεί θα βρεθεί τρόπος για να εκφραστεί αυτή η οργή. Πέρσυ έγραφα ότι τα μέτρα που πάρθηκαν δεν κάνουν τίποτα, απλά αναβάλουν την κατάρρευση, και ήδη πια αρχίζουν και μας το περνούν. Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολιτικοί που μπορούν να κάνουν αυτό που είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε. Όσο πιο γρήγορα καταρρεύσει το πολιτικό σύστημα τόσο λιγότερα χρέη θα συσσωρευθούν και θα είναι μικρότερο το κόστος της διάσωσης, (γιατί βέβαια δεν θα μας αφήσουν να μην διασωθούμε, τα δικά τους λεφτά θα σώσουν). Απείχα για να επιταχύνω, στο μέτρο που μου αναλογεί, την αναπόφευκτη κατάρρευση. Χαίρομαι που πολλοί άλλοι σκέφτηκαν παρόμοια. Δεν μείναμε στον καναπέ από τεμπελιά. Πρέπει να ξεκουμπισθούν όλοι τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανδρέα,

    Καλά, μόλις έκανες το "σοκ και δέος" του Αρσένιου να μοιάζει με το παραμύθι της Σταχτοπούτας συγκρινόμενο με το "ΣΟΚ ΚΑΙ ΔΕΟΣ" που προκάλεσες με το ποστ σου. Ξαφνικά αυτά που λέγαμε για τη προπαγάνδα της ορθ. θρησκείας μοιάζουν τόσο αθώα μπροστά σε τούτο το νέο θρησκευτικό φαινόμενο. Είναι τόσο τραγικά αναχρονιστικό αυτό που λες, που μπορώ πιο εύκολα πλέον να φανταστώ τον Άνθιμο να χορεύει funky jazz παρά εσένα. Είναι σχεδόν σαν από ανέκδοτο να σνομπάρεις την κυρά-Μαρία την στιγμή που πείθεσθε από του ίδιου επιπέδου συνθήματα. Κι' εκείνη πίστευε ότι 29 κατασκευαστές πλυντηρίων συνιστούν κάτι που ........"αυτοί ξέρουν".

    Βεβαίως το θέμα δεν είναι αν ξέρουν ή όχι οι εν λόγω Δήμαρχοι πώς να κουμαντάρουν μια πόλη με πολλούς κατοίκους, σαφώς ξέρουν, αλλά το θέμα είναι με τι ανταλλάγματα δίνουν όχι την τεχνογνωσία τους δίνουν τη "στήριξή τους". Άν ήταν μόνο ζήτημα τεχνογνωσίας, μπορούσαμε να είχαμε απευθυνθεί σε πολλούς άλλους Δημάρχους. Αλλά φαίνεται μόνο η Γαλλία και η Γερμανία είχαν την "ειδική γνώση". Εν πάσει περιπτώσει, το θέμα είναι ότι εφ'όσον τύποις έστω οι εκλογές ήταν για την Ελλάδα και διεξάγονταν στην Ελλάδα για τους πολίτες της θα έπρεπε να σ'απασχολεί πολύ περισσότερο η γνώμη του κυβερνώμενου , δηλαδή του Πετράκη και της Μαρίτσας, παρά του κυβερνώντος- όχι τίποτ' άλλο μια και είμαστε στο θέμα "Δημοκρατία" την οποία βλέπω υπερασπίζεσαι μ'ένα πάθος......αλλόκοτο. Εάν έχει μεγαλύτερη σημασία για σένα η γνώμη των εκεί Δημάρχων, μπορείς να πολιτογραφηθείς για να τους απολαύσεις. Ακόμα καλύτερα, γιατί δεν πας στο Τόκυο και το Χονγκ Κονγκ όπου υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη τεχνογνωσία.

    Αυτό που προσβάλλει την "Δημοκρατία μας", δεν είναι ότι λέω ότι ο Καμίνης είναι διορισμένος , αλλά το ότι είναι διορισμένος. Όπως βέβαια πολλοί άλλοι-, δεν το συζητάμε. Όπως ο ίδιος ο Πρωθυπουργός άλλωστε που κι'αυτόν τον "ψήφισε" η Κυρά-Μαρία και ο Πετράκης, μέσα από ένα ελαττωματικό εκλογικό σύστημα που το τροποποίησε την κατάλληλη στιγμή ο Κωστάκης το 2005.

    Εξάλλου, Ανδρέα, το ότι ένας υπερπολύτεκνος γνωρίζει πώς να κάνει πολλά παιδιά, δεν τον νομιμοποιεί να σου δείξει την τεχνογνωσία με την δική σου γυναίκα. Εύχομαι, δηλαδή. Θέλω να πω , η τεχνογνωσία δεν είναι το παν. Υπάρχουν κι'άλλες παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη όταν υπάρχουν ενδείξεις σοβαρότατες ότι κάτι σάπιο παίζει...

    Ε, τώρα για τους λαθρο-μετανάστες, ναι, άρες μάρες , κουκουνάρες θα 'ναι. Τι άλλο θα μπορούσε να 'ναι ;; Α, ναι , ψηφιλανθρωπία....

    Άρσένιε τρομοκρατείς τον κόσμο με το μπλογκ σου. Άντε να κοιμηθώ εγώ τώρα μετά από τέτοιο σοκ-θέραπυ. Όχι τίποτ' αλλο , αλλά επειδή είναι νέος και τον έπεισε ποιός ; Ο Πινόκιο. Δίκαιο έχουν αυτοί που λένε ότι τα παιδικά παραμύθια δεν είναι καθόλου αθώα. Μαθαίνεις να θεωρείς για φίλο σου τον Πινόκιο. Και μετά τον ψηφίζεις. Με πάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @Aνδρεας
    Η Δημοκρατια εχει ως θεμελιο την ισοτητα μεταξυ πολιτών, την ισονομία, τα ίσα δικαιώματα και ευκαιριες, ελευθερια λόγου,εκφρασης κ.α.

    Αν εσυ θεωρεις οτι υπαρχει ισοτητα σε πχ νομικο πλαισιο αναμεσα σε εσενα κ στον πχ Παγκαλο ή Ακη Τσοχατζοπουλο, τοτε μαλλον ζεις σε αλλη χωρα.

    Δεν ειδα κανεναν πολιτικο να τιμωρειται.

    Αρα αυτη η μορφη της Δημοκρατιας ειναι αρρωστημενη.

    Οσο για αυτο που ειπες " η Δημοκρατια που υπαρχει ειναι αυτη που εχουμε" διαφωνω. Η Δημοκρατια που εχουμε ειναι αυτη που βολευει τους 300 να αλωνιζουν. Ειναι η χειροτερη μορφη μαφιας που υπαρχει.

    Δεν ειμαι με το μερος των αντιεξουσιαστων και των αλλω κοπαδιων με τις παροπιδες που κανουν τα παντα για να σπανε πλακα πισω απο τον μανδυα της δηθεν επανάστασης.

    Εξάλλου τωρα δεν κυβερναει ο Καραμανλης. Αρα οι φασαριες ειναι στα Down τους. Γιατι αραγε; Μηπως οι φασαριοζοι ειναι και αυτοι κομματι της Δημοκρατιας που αναφέρεις; Μηπως καποιος τους τραβαει τα νηματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανδρέα, αυτό στο 1:24 είναι ένα ισχυρό επιχείρημα, δεν λέω. Έτσι έλεγα κι'εγώ όταν άκουσα για πρώτη φορά ότι ο Χριστός μπορεί και να μην ήταν αυτός που δημιούργησε το σύμπαν. Ξέρεις γι' αυτό τον πιστεύουν οι θσησκευόμενοι. Σου λέει "τόσα δισεκατομμύρια γαλαξίες έχει φτιάξει....θα 'χει τη τεχνογνωσία".

    Μπορεί να είναι μεγάλο σοκ το ν'ανακαλύψεις ότι ο ΓΑΠ δεν είναι Μεσσίας. Αλλά μη στενοχωριέσαι, ξεπερνιέται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Βλέπετε πόσο ορθόδοξοι είμαστε; Πόσο η πολιτική είναι ένα μπασταρδο παιδί της θεολογίας;
    Η κουβέντα έγινε τυπικά ...θεολογική. Αυτός είναι και ο λόγος της απελπισίας μου. Ακόμα και αν αλλάξει τα ρούχα του, ο Μανολιός μένει ο αυτός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αρσένιε,

    Δεν κατάλαβα πως το εννοείς ότι η κουβέντα "΄εγινε" θεολογική. Θεολογική ήταν εξ'αρχής η τοποθέτηση του Ανδρέα, με την τυφλή πίστη. Άν ο άλλος είναι προσηλωμένος , με το στόμα ανοιχτό , τι μπορείς να πεις ;; Ποιό επιχείρημα θα πιάσει τόπο όταν είναι η κριτική σκέψη απενεργοποιημένη ;; Βέβαια, μην απελπίζεσαι η θεολογία μπορεί και να είναι μπάσταρδο παιδί της πολιτικής.Και μάλλον κάτι τέτοιο συνέβη.

    Γενικώς το πρόβλημα ήταν και είναι πάντα η ειδωλοποίηση και η εξιδανίκευση συγεκριμένων προσώπων, καταστάσεων, ιδεών. Αυτή η αποχαυνωμένη προσήλωση υπήρχε ανέκαθεν ως πρόβλημα. Έτσι πορεύθηκε όλη η οικουμένη. Ακόμα και στον χώρο της επιστήμης, εννοείται . Ειδωλοποιήσεις, καθηλώσεις κλπ.για πολύ μεγάλα διαστήματα. Όχι αυτό δεν είναι Ελληνικό φαινόμενο , ούτε ευθύνεται ειδικά η ορθοδοξία.
    Το κόλλημα είναι παντού. Όπως λέμε ο άλλος γυαλίζει το αυτοκίνητό του με "θρησκευτική ευλάβεια".

    Πολιτική τοποθέτηση θα είχαμε αν υπήρχε το ερώτημα στο πίσω έστω μέρος του μυαλού "ρε μπας και δεν είναι έτσι όπως μου τα'πανε ;"

    ΑΝ αυτό εννοούσες πάντως , δεν γυρνάω το θέμα εγώ στη θρησκεία . Είναι θρησκευτική εκδήλωση από τη φύση της αυτή η τυφλή πίστη.

    Τον συσχετισμό δεν τον εντοπίζω στη θεολογική κοσμοαντίληψη, για να πεις ότι ερμηνεύω τα πάντα μέσα από την θεολογία (η αναφορά ειδικά στο Μεσσία ήταν ποιητική αδεία, θα μπορούσα να είχα φέρει άλλο παράδειγμα), τον εντοπίζω σ'αυτή τη μονομερή καθήλωση που δεν θέλει να δει, να επεξεργαστε, κραυγαλέα δεδομένα (π.χ. "άρες μάρες κουκουνάρες" τη στιγμή που ευθύς μόλις διορίστηκε ο ΓΑΠ, ενώ η χώρα ήταν υπό διάλυση το πρώτο του μέλημα ήταν να πιάσει Καλλικράτη και Μεταναστευτικό για να προλάβει τις εκλογές )

    Ωραία, αυτή την εκούσια παράβλεψη υπερθετικού βαθμού, αν δεν την ονομάσουμε "θρησκευτικό φαινόμενο"", πώς θα την ονόμαζες, προκειμένου να ξεφύγουμε όπως θέλεις απ'τον Μανολιό επιτέλους.

    Άν χρησιμοποιώ αυτόν τον παραλληλισμό είναι γιατί κατά πάσα πιθανότητα ο Ανδρέας (η κάποιος σαν τον Ανδρέα)τρέφει απέχθεια για το θρησκευτικό φαινόμενο (και καλά κάνει) και ήθελα να το καταστήσω πιο παραστατικό μήπως καταλάβει ότι αυτό που κατηγορεί , το κάνει ο ίδιος σ' έναν άλλο τομέα . Για να συνειδητοποιήσει όσο πιο γρήγορα γίνεται ότι τα πάντα θέλουν κοσκίνισμα. Δεν είναι μέρες τώρα να παίρνουμε σημαιάκια (μεταφορικά) και να τρέχουμε. Η εκάστοτε εξουσία αυτό θέλει.

    Άμα σου πω , κάποια μέρα με τις εκλογές κάπου πήρε το μάτι μου στη τηλεόραση, τις δηλώσεις κάποιου υποψηφίου που εξελέγη τελικά νομίζω, μπορεί και να ανήκε στον χώρο της αντιπολίτευσης. Λοιπόν ούτε θυμάμαι ποιός ήταν και τι έλεγε, ούτε καν την εικόνα του, γιατί την προσοχή μου την είχε τραβήξει μια κυρία που στεκόταν δίπλα του και κούναγε το κεφάλι της με πολύ "νόημα" και χειροκροτήματα σε κάθε του λέξη .Με πολλή έμφαση όπως κάνουν οι φιγούρες του καραγκιόζη. Εντάξει.......είπαμε!

    Ωραία, αυτή τη πολιτική στάση πώς να την αποδώσω χωρίς να χρησιμοποιήσω θρησκευτικό παράδειγμα. Και μη μου πεις ότι μόνο στην Ελλάδα...μόλις είδα ένα βίντεο από Ιαπωνία όπου γίνεται λάιβ συναυλία με μαντράχαλους να χορεύουν στον ρυθμό μιας τρισδιάστατης τεχνολογικής τραγουδίστριας που δεν είναι καν αληθινή αλλά μια τεχνητά δημιουργημένη εικόνα. Α, και κραδαίνανε και φωτεινά σπαθιά. Αυτό πώς το λες ;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν έγραψα θρησκευτική αλλά θεολογική. Και εννοώ ότι είναι κουβέντα από την οποία απουσιάζει την πραγματικό (όπως μπορούμε να το εννοήσουμε από κοινού) περιεχόμενο και περιορίζεται σε συνθήματα ή λέξεις χωρίς συγκεκριμένο περιεχόμενο.
    Γενικεύσεις που δεν μπορούν να ελεγχθούν και που ο καθένας μας μπορεί να θεωρεί, από μια ειδική σκοπιά, ότι αληθεύουν. Κυρίως διακρίνω την θεολογική επίδραση, στην δομή του λόγου και των επιχειρημάτων καθώς και στην πλειάδα των χαρακτηρισμών και προσωπικών αναφορών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αρσένιε, καλά , αυτό κι'αν ήταν γενικόλογο που είπες.....
    Δηλαδή ; Σου έθεσα πολύ πιο συγκεκριμένα ερωτήματα και ζητήματα και παραδείγματα μου είπες κάτι τελείως γενικό.

    Κατ' αρχάς, για να μην μπερδεύεται και όποιος τυχόν διαβάζει, θεολογικό λόγο διέκρινες και στον Ανδρέα ή καθόλου;

    Άμα θέλεις να πάψεις να "απελπίζεσαι" από την παρουσία του θεολογικού λόγου, θα πρέπει να διευκρινίσεις με μεγαλύτερη σαφήνεια μέσα από παραδείγματα ίσως, τι εννοείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Κρίνος
    Θα μου επιτρέψεις να μην γίνω πιο συγκεκριμένος. Αυτά που γράφω έχουν το νόημα της πρόκλησης για σκέψη και όχι την προσπάθεια να πεισθεί κάποιος για τις θέσεις μου. Αν αυτό που γράφω νομίζεις ότι σε αφορά, κράτησέ το, αν όχι άφησέ το. Το ίδιο και ο οποιοσδήποτε άλλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή