Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

Δεκαετία και βάλε...

Έχω ξαναγράψει για την λόξα που έχω να ξεπερνώ διαρκώς τα όριά μου. Μια Κυριακή πρωΐ, άντε λίγο ακόμα, άντε λίγο ακόμα, και συμπλήρωσα κάμποσα χιλιόμετρα κολύμπι και αντίστοιχες ώρες παραμονής στην πισίνα. Φεύγοντας, η κοπέλα στην ρεσεψιόν του κολυμβητηρίου μου λέει: τελειώσατε; Μου φάνηκε τόσο ψεύτικη, τυπική και ανούσια η ερώτηση, αφού έφευγα, προφανώς είχα τελειώσει, ώστε δεν μπόρεσα να μην απαντήσω: ε… σχεδόν! Με μια δόση ειρωνίας που μάλλον μόνο εγώ κατάλαβα και λίγο δαγκώθηκα. Μπορεί να απεχθάνομαι τα εικονικά και πλασματικά λόγια και ευχές, αλλά η κοπέλα δεν είχε κάποια κακή πρόθεση. Πριν προφθάσω όμως να ολοκληρώσω τις σκέψεις μου, η κοπέλα με αποτελείωσε. Μου λέει: Καλή Σαρακοστή!


Ακόμα μια έκφραση του κούφιου αέρα που κυκλοφορεί μέσα στην ελληνική κοινωνία. Λόγια, ευχές προτροπές και ερωτήσεις χωρίς νόημα, χωρίς περιεχόμενο που λέγονται μόνο για να λεχθούν, υποκατάστατα ζωής και σχέσεων που δεν υπάρχουν. Τη ίδια ευχή την άκουσα κάμποσες φορές και στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Λέει ο παρουσιαστής στην παρουσιάστρια: Καλή Σαρακοστή και εκείνη ρωτάει, γιατί νηστεύεις; Και εκείνος απαντά, ε καλά, αλλά όχι από τώρα, από βδομάδα… Η αποθέωση του τάχα!

Τάχα δουλεύουμε, τάχα πληρωνόμαστε και όλα παν καλά…

«Αυστηρή δημοσιονομική πειθαρχία για 10 - 20 χρόνια θα χρειαστούν χώρες όπως η Ελλά-δα, εκτιμά το ΔΝΤ.» (Σημερινή Καθημερινή)

Πράγματι θα χρειαστούμε 10 με 20 χρόνια για να μάθουμε να εννοούμε αυτό που λέμε, να είμαστε αυτό που λέμε, να κάνουμε αυτό που λέμε. Να μην λέμε Καλή Σαρακοστή χωρίς να ξέρουμε τι πάει να πει η λέξη, ή αν το λέμε να το εννοούμε…

Έχω πράγματι αγριέψει. Κύριε να μην κάνουμε μάθημα! Μου ζήτησαν κάποιοι μαθητές σήμερα το πρωΐ! Μόνο που δεν έβγαλα φωτιές! Δεν βλέπετε τα χάλια κατορθώματα των γονιών σας, δεν βλέπετε που οδηγεί το τάχα; Είστε μαθητές και είμαι καθηγητής, σας αρέσει δεν μ’ αρέσει θα κάνουμε αυτό για το οποίο είμαστε εδώ, θα κάνουμε μάθημα! Τα παιδιά κατάλαβαν και …κούρνιαξαν.

Να δούμε τι θα κάνουν οι γονείς τους. Μια λογική εκτίμηση ίσως να είναι ότι θα χρειαστούν 10 με 20 χρόνια να μάθουμε να είμαστε αυτό που είμαστε!

Για ένα πενηντάρη αυτό μοιάζει τρομακτικό…

38 σχόλια:

  1. πάντως αυτό είναι και για μένα τρομαχτικό και ας είμαι μόνο 18 χρονών, έχω αρχίσει να αναρωτιέμαι αν όντως θα χρειαστούν αυτά τα χρόνια ή ακόμα περισσότερα... κανείς δεν ξέρει; ή είμαστε τελικά εμείς που το καθορίζουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Ανώνυμος
    Αν έλεγα ότι ξέρω μια έστω κάποια απάντηση θα έλεγα ψέματα. Θα δούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Aπό αυτά τα λίγα που πέφτουν στην αντίληψη μου, βλέπω ότι ο κόσμος είναι κάπως "διχασμένος". Υπάρχει μια μόνιμη κάστα η οποία μονίμως κστηγορεί/διαμαρτύρεται/φωνάζει κ τα βάζει με τους "κακούς ξένους" που μας προσβάλλουν, μας θίγουν τον πατριωτισμο, και την "κουλτούρα" μας. Πως τολμάνε πχ οι κακοί Γερμανοί να θέλουν να μας νοικοκυρέψουν;

    Υπάρχει και η άλλη μερίδα ανθρώπων που λεει "ξυπνατε αδέρφια". Ευτυχώς υπάρχει αυτή η μερίδα κ μου δίνει αισιοδοξία.
    Ας κάνουμε κ 30 χρόνια, αρκεί να "στρωσουμε". Δεν υπάρχει αλλη διέξοδος. Δεν μας "παίρνει" να κάνουμε "μαγκιες"..

    (απο εχθές μαλώνω online με όλους οσους παρεξηγηθηκαν για το εξώφυλλο του Focus..Δεν κοιτάμε τα χάλια μας, το εξώφυλλο μας έθιξε..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Αρσένιος

    Πολλοί άνθρωποι ψάχνουν να βρουν το βάδισμά τους. Και το κάνουν με τον τρόπο τους και το χρόνο τους.

    Τα οικονομικά είναι μια άλλη υπόθεση στην οποία την κύρια ευθύνη έχουν οι παρέες που μας διοικούν. Ποιά παρέα θα δεχθεί ένα μέλος της που δημαγώγησε να πάει φυλακή; Δεν θα αρκούσε όμως αυτό για να βάλει ισχυρό πάγο στη δημαγωγία;

    Αυτό βέβαια δεν πρόκειται να γίνει και πρέπει να είμαστε πρακτικοί:
    Οι πληρωμές θα γίνουν όχι με βάση την ευθύνη αλλά με βάση την ανάγκη της χώρας. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι όσοι βρισκόμαστε σε καλύτερη θέση να βοηθήσουμε όσους πλήτονται σκληρότερα και να μάθουμε για αργότερα.

    Για τώρα χάσαμε: Ελλάδα - ξύπνιοι 0-100 (ήττα κατα κράτος, Έλλάς κουρελέ κλπ).

    Μου θυμίζει κάτι που μου είχε πει ο πνευματικός μου: στο διάβολο αρέσει να εξευτελίζει τον άνθρωπο. Έχουμε ξευτιλιστεί και μολονότι όχι οι κύριοι υπεύθυνοι έχουμε οι περισσότεροι βάλει το λιθαράκι μας (συχνά όχι με το τι κάναμε αλλά με το τι ανεχθήκαμε να συμβαίνει δίπλα μας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ Λιάγκας
    Υπάρχει ένα στοιχείο υπερβολής στην αντίδραση των εταίρων μας το οποίο κάνω την υπόθεση ότι έχει παρόμοια αίτια με αυτά που δημιουργούν αποδιοπομπαίους τράγους σε μια τάξη: ανασφάλιες και άγχη στη δύσκολη παγκόσμια κατάσταση και αυτών ακόμα που εγκαλούν τους άλλους

    Λέτε να γίνει η Ελλάδα σαν τη γυναίκα του πρωτομάστορα που πρέπει να στοιχειώσει το γεφύρι της ΕΕ για να "σταθεί". Η Ιφιγένεια που θα σφαχτεί για να ξεκινήσουν τα Ευρωπαικά καράβια στους ωκαιανούς της κοινωνίας της γνώσης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Βασίλης Κόλλιας
    "Λέτε να γίνει η Ελλάδα σαν τη γυναίκα του πρωτομάστορα που πρέπει να στοιχειώσει το γεφύρι της ΕΕ για να "σταθεί". Η Ιφιγένεια που θα σφαχτεί για να ξεκινήσουν τα Ευρωπαικά καράβια στους ωκαιανούς της κοινωνίας της γνώσης;"
    Ξεκάθαρα όχι.Δεν είμαστε το κέντρο της ιστορίας ούτε καν της Ευρώπης και φοβάμαι πως σύντομα ούτε των Βαλκανίων.Μου θυμίζουν αυτά που λες την κατάσταση του τέλους της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, όταν ο τότε κόσμος άλλαζε αλλά εδώ επικράτησε μια άποψη ότι δεν πειράζει η καταστροφή μας (πολιτική , κοινωνική, οικονομική) μας φτάνει που κρατάμε την (μοναδική ) αλήθεια , αφού έτσι κι αλλιώς επίκειται το τέλος του κόσμου. Η ιστορία μας προσπέρασε επιδεικτικά μειδιώντας για της απόψεις μας και τα οράματά μας. Ας μην θεωρούμε πια ότι είμαστε το κέντρο των πάντων.
    Δεν με νοιάζει τι κάνουν οι άλλοι, για μας με νοιάζει. Ας διορθωθούμε και ας σοβαρευτούμε εμείς κι ας κάνουν οι άλλοι και ο διάβολος τη δουλειά του
    Τώρα μάθαμε ότι οι δικαστικοί απολαμβάνουν το διπλό εφάπαξ από αυτό που αντιστοιχεί στις κρατήσεις που τους γίνονται. Γιατί?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Βασίλης Κόλλιας
    Η μόνη υπερβολή είναι η αισιοδοξία του Παπανδρέου. Θελει πολιτική στήριξη λέει, και ίσους όρους , ενώ ως κρατος χρωστάει 300δις.. Αυτό στα δικά μου μάτια φαίνεται θράσσος. Φανταστείτε στα μάτια αυτών που μας δανείζουν!

    Η ευρώπη δεν χρειάζεται να δοκιμάσει την ενότητά της χαρη σε εμάς. Εμεις είμαστα αναξιοι των περιστάσεων.

    Διάβασα ένα άρθρο το οποίο εξηγούσε την κωδικοποίηση του χαρτονομίσματος του ευρω σε σχέση με την χώρα που το τυπώνει. Με μια απλή ματιά βλέπουμε ότι ελληνικό ευρώ σπάνια κυκλοφορεί. Αλλή μια απόδειξη ότι είμαστε ήδη χρεωκοπημένοι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Γιώργος + Δημήτρης

    Μα μπορούμε να τα καταφέρουμε. Υπάρχει πάρα πολύς κόσμος με πολύ περισσότερο δυναμικό από αυτό που υλοποιεί. Καλά κάνει και είναι αισιόδοξος ο Παπανδρέου (άλλωστε δεν έχει την πολυτέλεια να είναι και κάπως αλλοιώς).

    Μια μεγάλη δυσκολία (ψυχολογικά) είναι να αγαπήσουμε τους συμπολίτες μας. Είναι τόσο διάχυτο το ύφος της "επιτήμισης των ανοήτων" που κυκλοφορεί παντού, την απολυτοποίησης της δικής μας θέσης (επειδή η ηθική της είναι άψογη: πχ περιβαλλοντική προστασία, πολιτισμένη συμπεριφορά ή δεν ξέρω τι άλλο), που είναι πολύ δύσκολο να σταθούμε μαζί σε μια προσπάθεια. Άλλωστε υπάρχει μια μειοψηφία, με ισχύ όμως, η οποία θα ένοιωθε πολύ καλύτερα αν ένα μέρος των Ελλήνων μετανάστευαν κάπου αλλού και στη θέση τους ερχόντουσαν Βορειοευρωπαίοι (που θα αναστύλωναν παραδοσιακά χωριά με σεβασμό στο περιβάλλον, που θα είχαν πολιτισμένη συμπεριφορά, που δεν θα ήταν κολημένοι εθνικιστές κλπ κλπ). Μια άλλη μειοψηφία δεν θα ήθελε αλλοδαπό ούτε ζωγραφιστό.

    Τέλος, για να δουμε την Ελλάδα ανταγωνιστική θα πρέπει να έχουμε μισθωτούς που να απολαμβάνουν τη δουλειά τους σε μεγαλύτερα πρότζεκτ (αφού μόνο τέτοια μπορεί να είναι ανταγωνιστικά) με μάνατζερ από πάνω που θα διοικούν. Να απολαμβάνεις την εργασία σου όντας πραγματικά διοικούμενος (όχι καλυπτόμενος πίσω από το "δεν είναι αυτό δουλειά μου" ή κολιτιλίκια και αλληλοεξυπηρετήσεις). Μα είναι δυνατό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητοί,
    Καθημερινά ποδοπατιέται η περηφάνια μου ως Έλληνα. Καθημερινά νιώθω σκουπίδι. Ήρθαν και τα δημοσιεύματα του γερμανικού τύπου...απόγινε το κακό.
    Θέλω να νιώσω υπερήφανος που 'μαι Έλληνας. Ίσαμε τώρα δεν το 'χω αισθανθεί. Είμαι τριάντα τριών ετών και δεν θυμάμαι ούτε μια φορά να χάρηκα για την πατρίδα μου. Το χειρότερο είναι ότι δεν βλέπω φως. Δεν βλέπω έναν Ελευθέριο Βενιζέλο, κάποια ελπίδα τέλος πάντων.
    Χρειάζεται κάτι παραπάνω από δημοσιονομική εξυγίανση. Χρειάζεται μια ηθική επανάσταση. Χρειαζόμαστε μια καινούργια ιδέα. Επειγόντως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Λιάγκας

    Φέτος τα πλούσια κράτη του ΟΟΣΑ θα βγουν για δανεικά και θα ζητήσουν δεκαέξι χιλιάδες δισεκατομμύρια. Τα 300 δις σας φαίνονται πολλά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Aντρέας
    Τα 300 δις σε σχεση με τα 16 χιλιάδες δισεκατομμυρια που λες, ΟΧΙ δεν μου φαίνονται πολλα.

    Οταν ο μισθος μου ειναι 1200 ευρω, ο μεσος μισθος είναι κατω απο 1000 κ με αυτο το ποσο ουτε να ζησεις καλα-καλα μπορείς, θες να νιωθω περήφανος ή ανετος; Και προσωπικα δεν ειμαι χρεωμένος. Με τα μέτρα που θα ερθουν για την αποκατάσταση του χαους, τι μας περιμένει;
    Ποσο θα αντέξει η κοινωνία;

    Στο φινάλε όλα τα κρατη εχουν αναγκες. Ας πράξουν ανάλογως. Το θέμα ειναι στη χώρα μου τι θα γίνει.

    Δεν κινδυνολογούμε, αλλα κ. Αντρέα δεν βοηθάνε οι συγκρίσεις που κανετε. Αν καιγεται το σπιτι θα προσπαθησω να μη καει κ το δικο μου, δεν θα πω "του διπλανου καηκε παραπανω". Εχθρος του καλου είναι το καλύτερο. Για την Ελλάδα, μια ζωη καλύτερο = το λιγοτερο χειρότερο. Ε, φτανει

    @Ζηνας
    Εγω είμαι 32, κ νιώθω ακριβως όπως εσυ.
    Βενιζέλος μια φόρα πέρασε απο αυτη τη χώρα.
    Δύσκολα να ξανα υπαρξει τέτοια μορφή.

    Κ εγω για ιδέα κ ελπίδα ψάχνω.
    Μάλλον είναι καιρός για τη δικιά μας "Γαλλική Επανάσταση"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Ζηνάς
    "Επειγόντως" γίνονται προχειρότητες. Ο μόνος δρόμος είναι ο δρόμος του αργού χτισίματος. Στην ιστορία πολλοί λαοί φτάσαν στο αμήν και μετά από κάποιο καιρό (μάλλον μεγαλύτερο του δικού μας υπόλοιπου ζωής) τα κατάφεραν και κάναν ωραία πράγματα.
    Της νέας γενιάς της έλαχε να μη ζήσει την εποχή του θερισμού αλλά την εποχή της σποράς. Εμείς (εγώ είμαι 44) κάτι προλάβαμε και βρήκαμε έτοιμο. Να τους βοηθήσουμε. Να διορθώσουμε και κάποια από τα λάθη μας. (το πιο ανόητο πρακτικά πράγμα που μπορούν να κάνουν πάντως είναι να κάτσουν κάπου και να λένε "μα εμείς δεν φταίμε" )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν εχω και πολλα να πω μιας και ο Κος Ζηνας με καλυψε.Συμφωνω στο οτι δεν νοιωθουμε περηφανοι που ειμαστε Ελληνες συχνα,εκτος και αν ανηκουμε σε αυτους που πανηγυριζουν για την θεση που εφερε η Καλομοιρα στην Eurovision!!...
    Εχω να πω το εξης:για να γινει μια ηθικη επανασταση,πρεπει να υπαρχουν ιδανικα,ιδεες και προσφορο εδαφος ωστε αυτα οχι μονο να γεννηθουν αλλα να αναπτυχθουν κιολας.Και αυτο το εδαφος το δημιουργει κυριως η παιδεια.(Η οποια αιμορραγει στον τοπο αυτο οπως και τοσα αλλα.)Προσπαθουμε αληθεια να αλλαξει η κατασταση της χωρας,απο την στιγμη που δεν κανουμε τιποτα απολυτως να αλλαξουμε,να βελτιωσουμε λιγο τον εαυτουλη μας?
    Εμεις ειμαστε απλα στοιχεια ενος συνολου,αν δεν αλλαξουμε εμεις οι ιδιοι,πως στο καλο θα αλλαξει η εικονα ολου του συνολου?..
    Βλεπω ξαφνικα μαζικη υστερια για το εν λογω εξωφυλλο και "διαμαχες" On line και σελιδες στο facebook που κραζουν παντα τους αλλους (και ποτε εμας)και δεν θυμαμαι ποτε να ειδα αναλογες αντιδρασεις για τα διαφορα σκανδαλα-ξεφτιλες των κυβερνησεων μας,για τα χαλια μας γενικως.Μηπως αυτο που μας "ετσουξε" περισσοτερο ηταν οτι ειδαμε την αληθεια μεσα απο "γερμανικο καθρεφτη" ?
    Και φυσικα ολο αυτο μας εθιξε,το καταννοω..Αλλα οσο η ξεφτιλα μας περιοριζεται εντος συνορων,δεν τρεχει τιποτα,δεν μας νοιαζει?..
    Και αν ζητησουν αλλοι λιγοτερα δανεικα απο εμας αυτο τι να λεει?
    Πρεπει να βλεπουμε οτι υπαρχουν χειροτεροι για να επαναπαυομαστε?..Μηπως πρεπει να συνειδητοποιησουμε οτι υπαρχουν και καλυτεροι?..Η' δεν μας συμφερει?.Τι να πω..
    Ελληνες,νεοελληνες....
    Μαρια Λιαγκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συνειρμικό
    http://www.blight.com/~sparkle/poems/magi.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το χειρότερο από όλα είναι ότι μέσα στην κατάσταση που έρχεται δεν έχει θέση το δίκαιο και η δικαιοσύνη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ Μέσκος

    Η δικαιοσύνη όχι, αλλά μια μορφή αναλογικότητας μάλλον ναι!

    @ Λιάγκας & Λιάγκα

    Θέλω να βλέπω τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση. Δε μου αρέσουν τα μελοδράματα για την κατάσταση της Ελλάδας, τη στιγμή που προβλήματα υπάρχουν σε όλον τον πλανήτη.

    Δεν μπορούμε να σκεφτόμαστε λες και στην Ελλάδα γίνονται πράγματα πρωτοφανή. Είναι ένα είδος αρνητικού ναρκισσισμού. Πάλι θέλουμε να νομίζουμε πως είμαστε πρωταγωνιστές, και ας είναι αρνητικοί πρωταγωνιστές αυτή τη φορά.

    Μόνο τις σχέσεις διαπλοκής και την κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος για την εξυπηρέτηση πολιτικών φίλων στις ΗΠΑ να δούμε, αυτό φτάνει για να μας φύγει η εντύπωση ότι στην Ελλάδα είμαστε υπό διάλυση (ή υπό ηθική παραλυσία όπως θέλει ο κ. Ζηνάς).

    Πράγματι, έχουμε προβλήματα. Δεν έχουμε παράδοση θεσμών και κράτους νόμων, και έχουμε και έλλειμμα παραγωγικότητας. Και αυτά τα προβλήματα πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε δημιουργικά. Αλλά πάντα βάζοντάς τα στη σωστή τους διάσταση. Το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη έχει πρόβλημα παραγωγικότητας. Ελάχιστες χώρες έχουν τις σούπερ οικονομίες της καινοτομίας και της δημιουργίας. Δεν μπορούμε να κλαίμε τη μοίρα μας που δεν είμαστε μια από αυτές. Ούτε να κάνουμε λες και κάποτε ήμασταν πολύ ψηλά και τώρα είμαστε πολύ χαμηλά.

    Και δε νομίζω πως η λύση είναι μια "μεγάλη ιδέα". Ούτε μια "ηθική επανάσταση". Αυτά τα πράγματα είναι ουτοπικά. Αντί να ζήσουμε τη ζωή μας με τρόπο που να αισθανόμαστε γεμάτοι, ψάχνουμε τη νοηματοδότηση της ζωής μας από κάτι έξω από εμάς. Αντί να μας ενοποιεί η κοινή ζωή και η σύμβαση που λέγεται κράτος και υπερκρατικοί οργανισμοί, θέλουμε ιδέες και ηθικές αναγεννήσεις.

    Ηθική καλυτέρευση δεν υπάρχει. Αυτό που μπορεί να υπάρξει είναι νόμοι για διαφάνεια, για περιορισμό της σπατάλης, διώξεις για κακοδιαχείρηση και άλλες παρανομίες, αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα για να βγούμε από τον 19ο αιώνα και να περάσουμε επιτέλους στον 21ο, ανάληψη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών.

    Ό,τι γίνεται δηλαδή και στον υπόλοιπο προχωρημένο κόσμο. Που σε καμία περίπτωση δε θα σημάνει το τέλος της διαφθοράς, των οικονομικών προβλημάτων και των προβλημάτων σε όλα τα επίπεδα της λειτουργίας της χώρας. Αυτά υπάρχουν παντού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Αντρέας

    Η "ηθική επανάσταση" υποθέτω πως προϋποθέτει και την πίστη κ εφαρμογη των νόμων κ των αξιών της κάθε κοινωνίας. Κακά τα ψέματα, κ στην Ελλάδα υπάρχουν νόμοι. Το ανήθικο της υπόθεσης είναι πως πάντα υπάρχει τρόπος να ξεγλυστρήσουμε.

    Αν ο καθείς κάνει ότι του κατέβει, κ κανείς ποτέ δεν αντιδρά, έρχεται το χάος.Αυτό συμβαίνει με εμάς. Προφανώς κ σε αλλες χώρες συμβαίνουν αυτά, αλλά η διαφορά είναι μεγάλη ανάμεσα σε ένα σύνολο στο οποίο παρανομεί το 90%, κ σε ένα σύνολο που παρανομεί το 10%.

    Το γεγονός ότι παντού (στον πλανήτη) υπάρχει πρόβλημα πρεπει να μας κάνει να σκεφτούμε πιο ώριμα για το δικό μας πρόβλημα.

    Ειδικά όσον αφορά την παιδεία. Είναι το Α και το Ω.

    Πιστεύω πως θα συμφωνείτε στο γεγονός ότι, δεν είναι μεγάλη ιδέα να αποκτήσουμε την ευνομία που έχουν τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη, αλλά μάλλον θεμέλιο της κοινωνίας.

    Εχουμε τις ευθύνες μας ο καθένας ως μονάδα (απο τη στιγμή που εκλέγουμε) κ μετά ως σύνολο. Καιρός να αντιδράμε κ για άλλα πραγματα, σοβαρότερα, όχι μόνο για εξώφυλλα κλπ (τα οποία τα βρίσκω άκρως εύστοχα).

    Το γεγονός ότι βράζουμε στο ίδιο καζάνι, μας ενώνει, θέλουμε δεν θέλουμε. Δεν μας χαροποιεί καθόλου όμως το συγκεκριμένο καζάνι στο οποίο βράζουμε. Γι αυτό κ ο όλος σαματάς.

    Αν μας άρεσε, θα είμασταν very cool σήμερα. Το αντίθετο συμβαίνει.
    Εγώ βλέπω τι δεν μ αρέσει στο καζάνι που λέγεται Ελλάδα.
    Εσείς κ. Ανδρέα το βλέπετε σε συνάρτηση με τα προβλήματα των γύρω "καζανιών". Τα γύρω καζάνια, πιστεύω λόγω καλύτερου τρόπου λειτουργίας, θα ζοριστούν λιγότερο από εμάς. Αυτό είναι όλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ Λιάγκας

    Ας πούμε πως στην Ελλάδα έχουμε κατά ένα μεγάλο ποσοστό λιγότερη ευνομία από ό,τι έχουν τα σούπερ αναπτυγμένα κράτη της Δύσης. Αυτό δε σημαίνει ότι στην Ελλάδα οι άνθρωποι είναι κατά αυτό το ποσοστό πιο ανήθικοι από ότι σε εκείνα τα κράτη.

    Μια προσεκτική ματιά δείχνει πως το ποσοστό αυτό της ευνομίας έχει επιτευχθεί λόγω των θεσμικών αλλαγών, των νόμων και της τεχνολογίας που εμποδίζουν την ανομία και όχι λόγω μιας ηθικής καλλιέργειας των πολιτών. Αυτό φαίνεται από το γεγονός πως εκεί που δεν εμποδίζεται η παρανομία, αναπτύσσονται δίκτυα παρανομίας που εξασφαλίζουν κέρδη στους συμμετέχοντες σε αυτά.

    Γι' αυτό και η λύση όταν τέτοια "παράθυρα" εντοπίζονται, δεν είναι η ηθική κατήχηση των εμπλεκόμενων σε αυτά, αλλά η τιμωρία τους και το κλείσιμο των παραθύρων με θεσμικό τρόπο.

    Δε νομίζω πως χρειάζεται να αναφέρω πολλά σχετικά παραδείγματα. Η πρόσφατη ιστορία διαπλοκής και διαφθοράς ανάμεσα στους λομπίστες και τα μέλη του Κογκρέσου στην Ουάσινγκτον, τα κυκλώματα πορνείας πάλι στην Ουάσινγκτον, η SIEMENS που λάδωνε όλο τον πλανήτη για να κάνει δουλειές, ο Ιταλός Πρωθυπουργός που ελέγχει τα ΜΜΕ της χώρας του και κερδίζει εκλογικές αναμετρήσεις, τα στελέχη των τραπεζών στην Αγγλία που πήραν δισεκατομμύρια λίρες από τους φορολογούμενους και χάρισαν τεράστια μπόνους στους εαυτούς τους, όλα αυτά δείχνουν πως εκεί που το σύστημα έχει κενά, κάποιοι τα εκμεταλλεύονται.

    Όλοι οι άνθρωποι θα ήθελαν να παρακάμπτουν τους νόμους προς όφελός τους. Εκεί όμως που οι νόμοι εφαρμόζονται επειδή υπάρχει το κατάλληλο πλαίσιο η παρανομία αναγκαστικά πέφτει (σε βαθμό μάλιστα που κάποιος θα μπορούσε να πει πως γίνεται και νοοτροπία).

    Για να το πω με ένα απλό παράδειγμα. Αν όλες οι αγορές μας στην Ελλάδα γίνονταν ηλεκτρονικά, με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες, και υπήρχε σύστημα ελέγχου των συναλλαγών, τότε ο άλλος δε θα φοροδιέφευγε όχι επειδή θα επηρεαζόταν από κάποια ιδεολογία περί φορολόγησης, αλλά επειδή δε θα μπορούσε να κάνει αλλιώς.

    Αλλά όταν δεν υπάρχει σύστημα ελέγχου των συναλλαγών και όταν οι νόμοι δεν εφαρμόζονται (είτε γιατί δε γίνεται να εφαρμοστούν είτε γιατί δεν υπάρχει πολιτική βούληση για την εφαρμογή τους) ο πολίτης δε θα είναι νομοταγής. Αλλά δε φταίει το ελληνικό DNA, ή η ηθική των Ελλήνων για αυτό. Αλλά η ιστορική υστέρηση στο ζήτημα των θεσμών και της εφαρμογής των νόμων που έχει η Ελλάδα και πολλές άλλες χώρες σε σχέση με τα προχωρημένα κράτη της Δύσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @Ανδρέας
    "Μια προσεκτική ματιά δείχνει πως το ποσοστό αυτό της ευνομίας έχει επιτευχθεί λόγω των θεσμικών αλλαγών, των νόμων και της τεχνολογίας που εμποδίζουν την ανομία και όχι λόγω μιας ηθικής καλλιέργειας των πολιτών."
    Εδώ κάνεις λάθος, μια μελέτη της ιστορίας και της εξέλιξης της δύσης φανερώνει ότι πρώτα καλιεργήθηκε το ήθος των πολιτών και αυτό στην συνέχεια εκφράστηκε σε θεσμούς. Οι θεσμοί δεν στέκονται χωρίς κατάλληλο ήθος, και αυτό αποδεικνύει η περίπτωση της χώρας μας. Η σκέτη αστυνόμευση ποτέ δεν λύνει τα προβλήματα, οι "εγκληματίες" είναι πάντα ένα βήμα μπροστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @Aνδρέας
    Συμφωνώ σε αυτά που λες ότι δεν είμαστε πιο ανήθικοι και ότι είναι πρόβλημα θεσμών.Το ερώτημα είναι γιατί υστερούμε σ αυτό το θέμα.Λες ότι είναι θέμα ιστορικών συγκυριών αλλά είναι μόνο αυτό? Θεωρώ πως είναι και θέμα φιλοσοφίας, είναι η ιδέα πως είμαστε κάτι ιδιαίτερο γι αυτό και είμαστε καχύποπτοι προς κάθε τι δυτικό (που σύμφωνα με την παραπάνω αντίληψη είναι κατώτεροι μας) Είδαμε πως αντιδράσαμε και σε τι επίπεδο για ένα τόσο ασήμαντο (έστω κακόγουστο θέμα) Ποιοι είναι οι Γερμανοί που τολμούν να μας προσβάλουν? Τι πρόσφεραν στον κόσμο αυτοί σε σχέση με μας? Είναι δυνατόν?? Αντί να δούμε γιατί γίναμε ρεζίλι και να διορθώσουμε τους λόγους που μας οδήγησαν εδώ (να τιμωρήσουμε επιτέλους και κάποιον, καλά για συγνώμη δεν το συζητώ, είμαστε πολύ σπουδαίοι για να ξεπέσουμε έτσι)μας φταίνε τα σχόλια των άλλων (εννοείτε κατώτερων από εμάς)Ελπίζω αυτή τη φορά να δούμε τα λάθη μας και να θελήσουμε να τα διορθώσουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @Μέσκος
    Συμφωνώ και μαζί σας
    Απλά οι δυτικοί χρειάστηκε να "μαλώσουν" με το παρελθόν τους για να αλλάξουν, εδώ εμείς το έχουμε μυθοποιήσει τόσο που αναρωτιέμαι αν το γνωρίζουμε αληθινά. Πχ. γνωρίζατε ότι και οι ορθόδοξοι χρησιμοποιούσαμε συγχωροχάρτια κανονικά και εγκεκριμένα από συνόδους? Εγώ γνώριζα μόνο τις καταδίκες (τις δικές μας ) των δυτικών συγχωροχαρτιών!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ Σιμούδης

    Δε νομίζω ότι είμαστε καχύποπτοι απέναντι σε κάθε τι δυτικό. Και τις ταινίες τους βλέπουμε, και τα ρούχα τους φοράμε, και τη μουσική τους ακούμε, και σε greeklish γράφουμε... Υπάρχει ένας διάχυτος αντιαμερικανισμός, αλλά αυτό νομίζω πως έχει να κάνει με την Αριστερά περισσότερο και ορισμένες πολιτικές καταστάσεις παρά με αίσθημα ανωτερότητας.

    Ο λόγος για τον οποίο αντιδρούμε έτσι, κατά τη γνώμη μου, είναι πως δεν γνωρίζουμε ότι υπάρχουν εναλλακτικοί, συγκεκριμένοι και δημιουργικοί τρόποι δράσης. Πώς να το πω παραστατικά; Είμαστε επαρχιώτες. Δεν έχει διευρυνθεί ο ορίζοντάς μας τόσο ώστε να χωράνε σε αυτόν και ώριμες λύσεις και δράσεις. Νομίζω πως όταν διευρυνθεί ο ορίζοντάς μας, θα ανέβει και το επίπεδο των αντιδράσεών μας στις εξελίξεις.

    @ Μέσκος

    Θέλω να σας ρωτήσω κάτι, για να καταλάβω καλύτερα αυτό που λέτε.

    Δεν αμφιβάλλω ότι η πορεία του πολιτισμού στη Δύση βοήθησε στο να φτάσουν εκεί που έφτασαν σήμερα. Είχαν πολλούς γόνιμους αιώνες. Αλλά αν πράγματι υπήρξε τέτοια ηθική καλλιέργεια που τους διαφοροποιεί σήμερα από εμάς, τότε γιατί η διαφθορά και τα σκάνδαλα σε όλες τις γκρίζες περιοχές του νόμου, σε όλα τα παράθυρα του θεσμικού πλαισίου;

    Αν ο απλός πολίτης που πληρώνει τους φόρους του το κάνει επειδή έχει καλλιεργηθεί ηθικά, γιατί δεν καλλιεργήθηκε ηθικά και το στέλεχος της πολυεθνικής, ο γερουσιαστής ή ο τραπεζίτης που όταν βρίσκουν την ευκαιρία εκμεταλλεύονται το σύστημα προς όφελός τους;

    Δε διαφωνώ ότι υπάρχει ένα ήθος (έννοια ευρύτερη της ηθικής στην οποία αναφέρθηκα εγώ!), αλλά νομίζω πως το ήθος ως νοοτροπία μπορεί να καλλιεργηθεί από τους θεσμούς (τουλάχιστον στην περίπτωση της χώρας μας). Ή, για να το πω με ένα παράδειγμα, στη διαφάνεια δε θα συνηθίσουμε με ηθική διαπαιδαγώγηση, αλλά με νόμους που θα την επιβάλλουν (π.χ. υπογραφές στο διαδίκτυο, προϋπολογισμοί και ισολογισμοί ανοιχτοί σε όλους, προτάσεις για εξοπλιστικά δημόσια προσβάσιμες μετά το άνοιγμά τους, κλπ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @Ανδρέας
    Από όσο γνωρίζω και γνωρίζω λίγα, η διαφορά μας είναι στο ποσοστό της διαφθοράς σε σχέση με το παραγώμενο εισόδημα. Η διαφθορά δεν είναι τόσο γενικευμένη και αποδεκτή όσο στην χώρα μας. Και η διαφθορά των τραπεζιτών δεν πέρασε απαρατήρητη. Υπάρχει δισεκατομμυριούχος στην φυλακή, ενώ εδώ όλα είναι κουκουλωμένα.
    Δεν εννοώ ηθική αλλά ήθος, αντίληψη για την ευθύνη και την συνέπεια. Υπάρχουν ιστορικοί, γεωγραφικοί και άλλοι λόγοι που ευνόησαν την Ευρώπη. Το θέμα δεν είναι να δικάσουμε τους ευρωπαίους ή του Έλληνες, αλλά να δούμε τι πάει στραβά. Και δεν υπάρχει έλλειψη νόμων και θεσμών, αλλά έλλειψη ήθους. Τι δηλάδή κάνεις όταν δεν σε βλέπει ο τροχομος, όταν δεν είναι το αφεντικό πάνω απο το κεφάλι σου. Αλλά πρέπει να ξέρεις ότι υπάρχει και τρόχονόμος και αφεντικό και έλεγχος και αξιολόγηση και λογοδοσία...
    Επαναλαμβάνω, οι αστυνόμοι είναι πάντα πίσω από τους κλέφτες. Αν δεν αλλάξει το ήθος, θα πρέπει οι μισοί έλληνες να αστυνομεύουν τους άλλους μισούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @Ανδρεας
    "Θελω να βλεπω τα πραγματα στην σωστη τους διασταση"
    Και εγω,για αυτο γραφω ο,τι γραφω.Ουτε εμενα μ'αρεσουν τα μελοδραματα,απλα ειμαι ρεαλιστρια με καποιες δοσεις κυνισμου.Οι καιροι ειναι δυσκολοι.Και ελλειψη παραγωγικοτητας υπαρχει και ελλειψη σεβασμου στους θεσμους και συμφωνω μαζι σου στο οτι δεν μας χρειαζεται μια "μεγαλη ιδεα".
    Απλα μας χρειαζονται σταθερα αργα και ανοδικα βηματα και επιγνωση της σοβαροτητας της καταστασης.
    Αν δεν εχεις καταλαβει το προβλημα,δεν μπορεις και να το λυσεις.Αν το εχεις καταλαβει,τοτε πρεπει να το λυσεις με βαση τα δεδομενα και οχι υποθεσεις.
    Ουτε πρεπει να δουμε το δικο μας προβλημα συναρτησει των αλλων,καθε προβλημα εξαλλου εχει δικες του μοναδικες παραμετρους αρα και μοναδικη λυση.
    Η "ηθικη παραλυσια" που αναφερει ο Ζηνας δεν νομιζω οτι ειναι "εντυπωση" αλλα διαπιστωση...
    Πχ τα νεα παιδια(και εδω ας με βοηθησει ο Κος Μεσκος και ο Κος Σιμουδης)εχουν απαξιωσει το σχολειο,τον θεσμο,την προσφορα,τον ρολο του καθηγητη,τα παντα.Φταινε?
    Δεν νομιζω..Οταν ο ιδιος ο εκπαιδευτικος εχει αποβαλλει απο το μυαλο του την εννοια "λειτουργημα" και ακους αυτο το "θεϊκο"
    :εγω θα τα πω,να περασει η ωρα και οποιος θελει ας μ'ακουσει",γιατι περιμενουμε απο τα παιδια να σεβαστουν το σχολειο?
    Εμεις οι ιδιοι συμβαλλουμε στην πληρη και ολοκληρωτικη αποδομηση του θεσμου,γιατι συγκρινομαστε με τον χειροτερο..(αφου ενας καθηγητης που κανει μαθημα τα 15 λεπτα της ωρας ειναι αστερι μπροστα σ'αυτον που κανει 5)..
    Σωστα αναρωτιεσαι γιατι δεν "καλλιεργουνται ηθικα" ολοι,ομοιομορφα..Μηπως τελικα εχει να κανει με την προσωπικη θεληση του καθενος να το "παθει"?..Μηπως ειναι οντως στο DNA?..Η' θεμα παιδειας?..
    "στην διαφανεια θα συνηθισουμε οχι με ηθικη διαπαιδαγωγηση αλλα με νομους που θα την επιβαλλουν"
    Αν δεν υπαρξει ηθικη διαπαιδαγωγηση πως θα σεβαστεις τον οποιονδηποτε νομο?..
    Σαφως και δεν ειμαστε η "super" χωρα.Εχεις μια αισιοδοξια οτι μπορουμε να γινουμε με 50 βηματα πχ,οτι ειμαστε στον σωστο δρομο.Εγω ειμαι πιο επιφυλακτικη (βλεπω 150 βηματα),μακαρι να εχεις εσυ το δικιο...
    @Μεσκος
    Συμφωνω οτι δεν "στεκεται" θεσμος χωρις ηθος.Ουτε γινονται σταθερα βηματα σε κινουμμενη αμμο.
    Ειναι φαυλος κυκλος.Το ακρογιαλι ειναι στραβο η' εμεις στραβα αρμενιζουμε?..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @Aντρέας
    "Αυτό δε σημαίνει ότι στην Ελλάδα οι άνθρωποι είναι κατά αυτό το ποσοστό πιο ανήθικοι από ότι σε εκείνα τα κράτη"

    κ. Αντρέα, αλίμονο στους ηθικούς, που είναι ηθικοί επειδή δεν μπορούν να ειναι ανήθικοι, στους πιστούς, που είναι πιστοί επειδή δεν μπορούν να είναι άπιστοι, και στους τίμιους, που παραμένουν τίμιοι επειδή δεν μπορούν να είναι άτιμοι.

    Και όλα τα παραπάνω, μόνο μέσω της παιδείας μπορούν να άλλαξουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Η "Μεγάλη Ιδέα" που διαπέρναγε τα πάντα από την εξωτερική πολιτική της πατρίδας μας ίσαμε τα βιβλία της Πηνελόπης Δέλτα διπλασίασε το ελληνικό κράτος, έκανε το κρατίδιο που 'χε σύνορα την Μελούνα, πάνω από τη Λάρισα, μια βαλκανική δύναμη. Η Ιδέα αυτή έδωσε το σύνταγμα του 1911, τον πιο αξιόμαχο στρατό της Ανατολής, έδωσε πίστη, όραμα και ηθική δύναμη σ' έναν λαό φτωχό και ταπεινωμένο από τον πόλεμο του '97.
    Τώρα δεν υπάρχει καμιά ιδέα! Τίποτα που να μπορέσει να κάνει τον Έλληνα να ξεπεράσει τον εαυτούλη του και να δουλέψει για κάτι υψηλότερο, συλλογικότερο.
    Οι νόμοι και οι διεθνείς συμβάσεις δεν λένε τίποτα και σε κανέναν. Έχετε δει ποτέ λαό να ξεπετάχτηκε, να μεγαλούργησε εξαιτίας νόμων και συμβάσεων;
    Μονάχα η ιδέα που ξυπνά την βούληση και γεννά την ηθική δημιουργεί. Όλα τ'άλλα συντηρούν.
    Από αυτό πάσχουμε. Δεν έχουμε Μεγάλη Ιδέα πια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Σιμούδης Δημήτριος1 Μαρτίου 2010 στις 9:58 π.μ.

    @ Μαρία Λιάγκα
    Έχεις δίκιο στις παρατηρήσεις σου, το σχολείο έχει απαξιωθεί, ειδικά το Λύκειο. Όσα από τα παιδιά έχουν στόχους τα Πανεπιστήμια στηρίζονται στα φροντιστήρια, ενώ οι υπόλοιποι ασχολούνται με ένα και μόνο θέμα: τις πολυήμερες εκδρομές τους.Ένα ανησυχητικό, για μένα, φαινόμενο είναι το σκονάκι. Πάντα υπήρχε αλλά τώρα πια είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα των παιδιών. Είναι αδιανόητο πια να τιμωρηθεί μαθητής γιατί συνελήφθη με σκονάκι, απλά του το παίρνεις και τελειώνει εκεί το θέμα. Δεν ξέρω αν η τάξη καθρεφτίζει την κοινωνία μας αλλά δεν προσδοκώ και πολλά από την παιδεία με τον τρόπο που λειτουργεί τώρα. Χρειάζονται τρομερές αλλαγές, τις οποίες τις αναμένουμε αλλά ίδωμεν τι αλλαγές θα είναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @ Δημήτρης & Μαρία

    Ένα ενδιαφέρον ερώτημα: τι μπορώ εγώ (ο ενήλικος εκπαιδευτικός) να κάνω για να γίνει η ζωή δύσκολη στο συνάδελφο που λέει "εγω θα τα πω,να περασει η ωρα και οποιος θελει ας μ'ακουσει"; Τι μπορώ να κάνω ώστε στο σχολείο μου (το δικό μου σχολείο) το σκονάκι να πάψει να θεωρείται δικαίωμα των μαθητών; (προφανώς δεν εννοώ τι μπορώ να κάνω για να γίνουν αυτά αύριο, αλλά μπορώ να σχεδιάσω;)

    Και, με ενδιαφέρει να το βάλω αυτό ως στόχο μου; Αν όχι γιατί, (αφού προσβάλει και εμένα ως συν-εκπαιδευτικό);

    Αν εγώ δεν μπορώ να κάνω τίποτε γι αυτά που βρίσκονται δίπλα μου πώς περιμένω πολιτικούς να τα βάλουν με ισχυρά συμφέροντα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @Δημητρης
    Το σκονακι ειναι αθανατο φαινομενο,ειναι "παραδοση" οχι μονο στα σχολεια αλλα και στα φροντιστηρια,πιστεψε με!!..
    Καταλαβες τι εννοω οταν λεω οτι πρεπει να κινητοποιηθουμε ενας ενας?
    Γιατι πχ να ειναι αδιανοητο να τιμωρηθει ο μαθητης?Αν δεν το κανει καποια στιγμη ενας καθηγητης και να εμμεινει στην αποφαση του,πως θα διορθωθει ολο αυτο?
    Σε λιγο θα καταργηθουν οι αποβολες,οι παρατηρησεις,θα χαθουν (για να μην πω ισοπεδωθουν)οι ρολοι.
    Και μην νομιζεις πως στα φροντιστηρια ειναι δαιφορετικα,υπαρχει και εκει η νοοτροπια του αφου πληρωσε τα διδακτρα και ερχεται μην σε πολυνοιαζει η προοδος του..Η' "μην κανεις παρατηρησεις Μαρια σ'άυτον τον μαθητη ειναι απο καλη οικογενεια(καλη=οικονομικα ευκαταστατη)"...
    Σιγουρα η ταξη καθρεφτιζει την κοινωνια,την μελλοντικη κοινωνια,αρα αν μπορουμε εστω και λιγο εμεις να "βαλουμε το χερακι μας" για να βοηθησουμε τα παιδια ας το κανουμε..Ας δωσουμε την ωθηση.Ισως αυτο να χρειαζονται.
    @Ζηνας
    Καθε εποχη εχει διαφορετικες "αναγκες",γεννα νεες ιδεες,οραματα.Η Μεγαλη Ιδεα ηταν προιον συγκεκριμενης εποχης και νου.Και δεν ειχε μονο θετικες συνεπειες(αν με ρωτας)..
    "οι νομοι και οι συμβασεις δεν λενε τιποτα και σε κανεναν"
    Ισως.Εξασφαλιζουν ομως την αρμονικη συμβιωση των μελων μιας κοινωνιας,την ισονομια,την ισοτητα γενικως,την ομοιομορφια.
    Αν δεν νοιωθεις οτι εχεις ιση θεση με τους αλλους μεσα στην κοινωνια,οτι υπαρχει δικαιοσυνη,δημοκρατια,δεν θα σε ενδιαφερει ποτε το κοινο καλο,αλλα το ατομικο συμφερον.Δεν θα δουλεψεις ποτε για κατι συλλογικοτερο,οπως λες.
    Οπως ειπε και ο Μακρυγιαννης μετα την επανασταση:πρεπει να αφησουμε το "εγω" και να παμε στο "εμεις"..
    Υ.Γ:την Πηνελοπη Δελτα που την θυμηθηκες?..(Χα,χα..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Σε ποιό Ευαγγέλιο είναι;

    Η Βασιλεία του Θεού μοιάζει με Γραμματέα που ψάχνει στο θησαυρό του για νέα και παλαιά (ή κάπως έτσι)

    Κάπου εκεί είμαστε.

    Κάποιες παλιές:

    Γεννηθήτω το θέλημά Σου, Ελθέτω η Βασιλεία Σου, ουαί στους υποκριτές, καρδίαν συντετριμένη και τεταπεινωμένη ο Θεός ουκ εξουδενώσει, αγάπα τους εχθρούς σου αλλά και μην πάς να παλέψεις με στρατό δυνατότερο από εσένα και πόσα άλλα

    Κάποιες νέες (σε βασικό επίπεδο)

    Η μεγάλη πηγή εμπνεύσεων που είναι η αντίφαση ανάμεσα στην αυτόνομη υπεύθυνη νόηση που οδήγησε στην ανάπτυξη της Δυτικής επιστήμης και στον άνθρωπο-δίκτυο, τον άνθρωπο με το πελώριο ασυνείδητο (ποικίλων τύπων), στον άνθρωπο-θεατρίνο, στον άνθρωπο νευρωνικό δίκτυο που δίνει πίσω στην κουλτούρα μας η επιστήμη.

    Τι είμαι; Ποιός είμαι; Τι αξίζει; Ποιός είναι ο αδελφός μου; (θαυμάσια εργαλεία)

    Καλή Σαρακοστή σε όλους (κάθε μέρα και ένας χρόνος;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. @Βασιλης
    Τι μπορεις να κανεις για να δυσκολεψεις τον κατα τα αλλο εκλεκτο μας συναδελφο που βαριεται να κανει την δουλεια του σωστα?...
    Να τον εκνευρισεις κανοντας εσυ την δικη σου τελεια, σε βαθμο αηδιαστικης σχολαστικοτητας.Να εισαι κοντα στα παιδια,χωρις να χανεις τον ρολο σου,να εισαι συνεπης,να ΔΟΥΛΕΥΕΙΣ και να παρακινεις και τους αλλους να λειτουργουν ετσι.Ωστε αυτοι οι καθηγητες εστω και για λογους ευθιξιας να αλλλαξουν "πορεια"..Να μην αποτελει πλεον μειονοτητα αυτος που εργαζεται αλλα αυτος που τεμπελιαζει.
    Τι μπορουμε να κανουμε για σκονακια και τετοια?
    Να ειμαστε αυστηροι και αμετακλητοι,με οποιο κοστος.Θα μου πεις μπορει εσυ να στειλεις εναν μαθητη στον διευθυντη και εκεινος να "του την χαρισει".Αν εστελναν ολοι οι καθηγητες ομως οποιο παιδι εκανε κατι μεμπτο,θα αλλαζε και η σταση-συμπεριφορα του διευθυντη.Καταλαβες?..
    Δεν διδασκω σε σχολειο,δεν μπορω να ξερω και πολλα.
    Θα σου πω ομως το εξης:παραιτηθηκα απο φροντιστηριο στο οποιο ειχα πολλες ωρες (και προοπτικη συνεργασιας,αρα ημουν εξασφαλισμενη για τα επομενα χρονια)επειδη δεν μ'αφηναν να κανω την δουλεια μου σωστα.Αν πχ εδινα σημειωσεις και ασκησεις για ολο το κεφαλαιο στα παιδια ,ειχα προβλημα.Γιατι ενοιωθαν ασχημα οι αλλοι μαθηματικοι που δεν ειχαν ετοιμες σημειωσεις αντιστοιχες και αντι να οργανωθουν αυτοι και να ειναι τυπικοι,επρεπε να "αποδιοργανωθω" εγω,συμφωνα παντα με την διευθυνση του φροντιστηριου..Κατι το οποιο δεν εγινε ποτε.(γιατι ειμαι και αγυριστο κεφαλι...)Εγω εκανα την δουλεια μου οπως πιστευα οτι ειναι καλυτερο για τα παιδια.Ωσπου εφυγα.. .
    Αν με ρωτας αν αξιζε τον κοπο θα σου πω:ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ.
    Δεν μπορω να εχω σαν κινητρο μονο την οικονομικη μου ανεση η' αν θες την επαγγελματικη μου αποκατασταση και ετσι να πορευομαι..
    Για μενα ειναι πρωτα απ'ολα η μαθηση,η εκπαιδευση,η επαφη με την νεα γενια(γιατι αυτη ειναι το μελλον) και γενικως η.... διαπλαση των παιδων!!
    Σας ασπαζομαι Φαιδων.(χα,χα,χα...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. @ Ανδρέας
    Κατά τη γνώμη μου είναι κρίσιμο να μάθουμε να ακούμε ανθρώπους πολύ διαφορετικούς από εμάς και να δεχθούμε ότι καλύτερα ένας ρητός συμβιβασμός που όλοι αποδέχονται σε κάτι κατώτερο των οραμάτων μας παρά η στανική πίεση των άλλων να "ανοίξουν οι ορίζοντές τους". Το τέλειο είναι εχθρός του καλού.

    Αλήθεια αξίζει περισσότερο η θεωρία (του φιλελευθερισμού, του κουμουνισμού, του δεν ξέρω τι) από την εμπειρία του να τα βρίσκω με άλλους και να πηγαίνουμε όλοι μαζί ένα βήμα μπροστά (που όλοι να το νοιώθουν βήμα μπροστά και όχι οι "πεφωτισμένοι" μόνο); Η επιτυχία αυτού του έργου (όπου οι θεωρίες είναι εργαλεία σκέψης και όχι απόλυτες ηθικές αρχές) δημιουργεί αδελφοσύνη σε ένα λαό και όχι το προκρούστειο φρομάρισμα όλων στη θεωρία με την οποία βρισκεται εσχάτως ερωτευμένη η ομάδα που έχει ισχυρή αντιπροσώπευση στην εξουσία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. @Μαρία
    Εμένα μου αρέσουν πολύ τα ...αγύριστα κεφάλια!
    @Βασίλης
    Πιστεύω ότι θα σε βοηθούσε πολύ να έκανες 2-3 χρόνια σε ένα λύκειο.
    Όλα όσα λένε οι αγαπητοί σχολιαστές είναι πολύ καλά, και αποδεικνύεται ότι ακόμα και εμείς οι Έλληνες μπορούμε να συζητάμε κόσμια.
    Η αίσθηση όμως που έχω είναι ότι είμαστε, εν γένει, εκτός πραγματικότητας. Όλοι συλλογικά πετάμε στα σύννεφα και δεν ξέρω αν είναι δυνατόν να προσγειωθούμε χωρίς να τσακισθούμε...
    (Βλέπετε πραγματικότητα δεν είναι μόνο η δική μας πραγματικότητα!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. @ Αρσένιο

    Μα Αρσένιε και εμείς δεν ζουμε στη Νέα Υόρκη! Και εμείς δουλεύουμε καθημερινά με πραγματικούς Έλληνες και Ελληνίδες. Μας γειώνεις μιλώντας σιβιλικά περι συννέφων και προσγειώσεων

    @ Μαρία
    Εμένα μου αρέσει αυτό, το να συζητά κανείς για πρακτικά πράγματα που μπορεί να κάνει για να ανεβάσει την τοπική ποιότητα δουλειάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. @Βασιλης
    Εμενα παλι μ'αρεσει και να συζηταμε αλλα κυριως να εφαρμοζουμε αυτα που λεμε!!..Γιατι μονο τοτε θα ανεβει η "ποιοτητα" της τοπικης δουλειας.
    Δεν ειμαι σε θεση να δινω συμβουλες,(αλλωστε ειμαι 29 ετων, διδασκω μονο 6 χρονια..)απλα δινω ιδεες και μ'αρεσει γενικως η διακινηση...ιδεων!!..
    @Μεσκος
    Εμενα οχι μονο μ'αρεσουν τα αγυριστα κεφαλια αλλα αν υπηρχε αντιστοιχο Club θα ημουν ο σημαιοφορος!!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Αρσένιε, σκέφτομαι πως θα μπορούσες να πάρεις το "τελειώσατε;" σαν μια αδέξια προσπάθεια της κοπέλας να είναι ευγενική (και να λήξει εκεί το θέμα). Το ίδιο και το "καλή Σαρακοστή", μπορεί να το είπε όπως λέμε "χρόνια πολλά" -και στο κάτω κάτω δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι δεν το πίστευε η κοπέλα.
    Να σου πω την αλήθεια, πιο πολύ με εντυπωσιάζει η δική σου αντίδραση να το κάνεις και θέμα στο ιστολόγιο. Θα μου πεις, αντανακλά μια βαθύτερη πραγματικότητα. ΟΚ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. @Δημήτρης
    Το σχόλιό σου δικαιώνει αυτό που γράφω. Το Καλή Σαρακοστή δεν είναι σαν το Χρόνια Πολλά, προϋποθέτει μια σαφή ιδεολογική τοποθέτηση. Θα είχε νόημα μόνο αν η κοπέλα ήξερε ότι είμαι θρησκευόμενος, αλλιώς είναι λόγια στον αέρα, λόγια που καλλιεργεί μια ...αεράτη κουλτούρα που πλέον χρεωκόπησε και τυπικά! Αυτό θέλω να πω και να σχολιάσω και όχι βέβαια την εν λόγω κοπέλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Συμφωνώ απολύτως με την αναγκαιότητα του να λέμε όσα εννοούμε και να εννοούμε όσα λέμε...Σε κάθε άλλη περίπτωση δείχνουμε το πόσο λίγο στα σοβαρά έχουμε πάρει την ύπαρξή μας και την ύπαρξη των άλλων. Τεμπελιά του πνεύματος και αναισθησία μπρός στην ασύδοτη σπατάλη χρόνου, για να μην πω και ασέβεια προς μια εν δυνάμει σχέση... Η εξαθλίωση της έννοιας του Προσώπου... Μόνο ελαφρυντικό, οι υποσυνείδητοι υπαρξιακοί φόβοι που νοιώθει κανείς και τα κόλπα που σκαρφίζεται ο ακατέργαστος νους του για να τους ξεπερνάει ανώδυνα...Ακόμα, ολόκληρη η ανθρωπότητα λειτουργεί με σκονάκια απέναντι σε θέματα ζωής και μάλιστα παρμένα και γραμμένα από πηγές σαθρές! Οι μαθητές απλά προσαρμόζονται στη γενικότερη λογική. Στο σχολείο, όταν το μάθημα εξηγείται σωστά με έκφραση προσωπικού ενδιαφέροντος του καθηγητή προς τους μαθητές, δεν υπάρχει λόγος να υπάρχουν σκονάκια. Προσπεράσαμε (ως συνήθως) το όντως πρόβλημα, που είναι το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα εξ'αρχής και κολλήσαμε στο σκονάκι...Τακτική που δεν στοχεύει στην βαθύτερη κατανόηση του προβλήματος, προυπόθεση για την ριζική επίλησή του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή