Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Αναζητώντας την σωτηρία



Μπορώ να ισχυρισθώ ότι δεν είμαι κακεντρεχής. Αλλά θα πρέπει να παραδεχθώ ότι δημοσίευσα το σχόλιο http://arsme.blogspot.com/2011/03/blog-post_21.html?showComment=1302000755289#c3813957513791919398 κάποιου ανώνυμου Δημήτρη επίτηδες, αν και τέτοια σχόλια εν γένει τα λογοκρίνω γιατί δεν έχω διάθεση να μπλέκω σε ανούσιες συζητήσεις. Το έκανα όμως για να δείξω το επίπεδο σκέψης των κατοίκων του παραδοσιακού εκκλησιαστικού χώρου. (Να κάνω την διευκρίνιση, από τα εν λόγω σχόλια, προσωπικά, δεν συνάγω συνολικά συμπεράσματα για το επίπεδο των συγγραφέων τους, παρά μόνο όσον αφορά τα θέματα που γράφουν. Πιστεύω ότι κάθε ιδεολογικός χώρος διαμορφώνει ή παραμορφώνει την σκέψη των κατοίκων του, όσον αφορά τα θέματα που τον ενδιαφέρουν).

Πράγματι αν κανείς έρθει σε επαφή με τους κατοίκους του παραδοσιακού εκκλησιαστικού χώρου θα συναντήσει την έπαρση και την ημιμάθεια που είναι ανάγλυφα αποτυπωμένη στα εν λόγω σχόλια, καθώς και την αγένεια και μικρότητα που κυριαρχούν στα σχόλια που δεν δημοσιεύω. Και θα ρωτήσει κανείς, μα δεν υπάρχουν άξιοι κάτοικοι του εκκλησιαστικού χώρου; Θα πω κάτι που έχω ήδη πει: υπάρχουν πολλοί κάτοικοι του εκκλησιαστικού χώρου που είναι από κάθε πλευρά άξιοι και ικανοί και έντιμοι. Όμως, υπάρχει ένα όμως, που έχει ενδιαφέρον και είναι η αφορμή για να δημοσιεύσω το σχόλιο και να γράψω αυτήν την ανάρτηση.

Αν ρωτήσει κανείς, όλους αυτούς τους άξιους, κληρικούς, μοναχούς και λαϊκούς τι πιστεύουν για μια σειρά από καίρια ερωτήματα, όπως τι είναι εκκλησία, τι είναι σωτηρία, τι σημαίνει ο Χριστός αναστήθηκε κλπ., δεν υπάρχει περίπτωση να πάρει από δύο από αυτούς το ίδιο σύνολο απαντήσεων. Όσοι στοιχηθούν πίσω από ίδιες απαντήσεις, και κατά το μάλλον ή ήττον θα είναι οι παραδοσιακές, έχουν αυτό το επίπεδο σκέψης… Και θα μου πείτε τι μας ενδιαφέρουν όλα αυτά. Και όμως έχουν τεράστια, αποκαλυπτική σημασία! Φανερώνουν την πλήρη διάλυση της Ορθοδοξίας. Πράγματι Ορθοδοξία πλέον δεν υπάρχει.

Έχει σκορπίσει σε ένα μικρό τμήμα που παραμένει πιστό στο παρελθόν, επηρμένα και εθελότυφλα και σε άπειρα, ακόμα μικρότερα κομμάτια, που το καθένα έχει μια δική του ελλειπτική και συνήθως αυτοαναφορικό ή αυτοαναιρούμενο σύνολο απαντήσεων για τα καίρια ερωτήματα. Πρόκειται για ένα τυπικό φαινόμενο εκφυλισμού μιας ιδεολογίας που έχει ολοκληρώσει τον ιστορικό της κύκλο. Και αυτό είναι τρομακτικό για όλους μας.

Είτε μας αρέσει είτε όχι, είτε το θέλουμε είτε όχι, η Ορθοδοξία αποτελούσε για αιώνες τον πυρήνα της κουλτούρας μας. Εδώ και λίγα χρόνια έχει επίσης και εξίσου διαλυθεί και η διάδοχος της Ορθοδοξίας κατάσταση, η αριστερή-μαρξιστική ιδεολογία και έτσι σήμερα η ελληνική κοινωνία είναι παντελώς στερημένη κάποιου συνεκτικού ιστού. Είναι κατακερματισμένη και πορεύεται χωρίς πυξίδα και χωρίς ελπίδα στο άγνωστο. Η πολιτική της τάξη, βαθειά επηρεασμένη και από τις δύο τεθνηκότες και ώζουσες παραδόσεις (την ορθόδοξη και την μαρξιστική) έχει ένα επίπεδο λόγου και σκέψης εντελώς ανάλογο των σχολίων του Δημήτρη. Κατοχή της μοναδικής αλήθειας, δαιμονοποίηση των αντιθέτων απόψεων, πλήρης κατακερματισμός… Όταν ακούω τον άσχετο, πλήρη άγνοιας και ημιμάθειας λόγο των πολιτικών εξοργίζομαι, όντας ανήμπορος να αντιδράσω.

Έτσι πορευόμαστε χωρίς ηγεσία, χωρίς ιδέες, χωρίς κοινά οράματα που να μας εμπνέουν και να μας οδηγούν προς μια διαρκώς προαναγγελλόμενη και διαρκώς εξορκιζόμενη καταστροφή για την οποία κανείς δεν μας λέει την αλήθεια.

Υπάρχει άμεση ανάγκη για μια ένα πίστη, μια νέα ιδεολογία που θα μας ενώσει και εμψυχώσει ξανά, αλλά στον ορίζοντα δεν υπάρχει παρά το ένστικτο της επιβίωσης… Αυτό δεν φαίνεται ικανό, και όμως υπάρχει άμεση ανάγκη για κάτι…

Πιστεύω ότι του χρόνου τέτοια εποχή θα ξέρουμε.

19 σχόλια:

  1. Η ύπαρξη πολλών απόψεων ίσως να φανερώνει την εξέλιξη στην ελλαδική εκκλησία. Δεν θα μουν έτοιμος να θρηνήσω στα αποκαΐδια της εκκλησίας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα κύριε Μέσκο.

    Μπερδεύτηκα λιγο.

    Εσεις δεν πιστεύετε στην Ορθοδοξη Πίστη, διοτι ο Θεός δεν υπαρχει...

    ...ή διοτι η Ορθοδοξη Εκκλησια δεν κανει καλα το έργο της;

    Θα αναμένω την διευκρίνηση σας!

    Μυρμιδόνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κ.Μέσκο
    ήθελα να ξεκινήσω τα σχόλιά μου από την τελευταία πρόταση του κειμένου σας που είναιτόσο προ(σ)κλιτική όσο και αινιγματώδης...
    Τι θα ξέρουμε "του χρόνου τέτοια εποχή";
    Θ αφήσω όμως τα ενδεχόμενα για το τέλος και θα ξεκινήσω με μια δήλωση του πατριάρχη Ιεροσολύμων:
    "ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἔχει
    πολλὲς προκλήσεις ἀπὸ τὸ σύγ-
    χρονο κόσμο. Μποροῦμε νὰ δοῦ -
    με, ὅτι πολλὲς ὀρθόδοξες ἐκκλη-
    σίες βρίσκονται σὲ κρίση, καὶ δὲν
    μποροῦν νὰ ἀνταποκριθοῦν στὶς
    ἀπαιτήσεις αὐτές” (στη«Ρομφαία»,
    29 Μαρτίου).
    Η διαπίστωση είναι σίγουρα πιό μετριοπαθής σε σύγκριση με τη δική σας θέση ότι "Ορθοδοξία πλέον δεν υπάρχει", ωστόσο δείχνει ότι τα όσα λέτε για ¨προσκόληση στο παρελθόν" και αδυναμία να δωθούν πειστικές και ρεαλιστικές απαντήσεις στα όσα εποχή μας θέτει,γίνοντα αποδεκτά και αποτελούν αντικείμενο προβληματισμού και μέσα στην διοικητική της πυραμίδα.
    Μία ακόμα διαπίστωσή σας ότι"η ελληνική κοινωνία είναι... κατακερματισμένη ...και πορεύεται στο άγνωστο." είναι ευρύτατα αποδεκτή, θα πρόσθετα μόνο μια όχι δική μου παρατήρηση, ότι η Ελλάδα έχασε το συλλογικό της "μύθο" με την ήττα της το '22 και την καταστροφή της "Μεγάλης Ιδέας". 'Εκτοτε "χωρίς πυξίδα και χωρίς ελπίδα" ο νεοελληνισμός βρίσκετε σε διαρκή παρακμή.
    Θα συμφωνήσω με το συμπέρασμά σας, ότι "υπάρχει άμεση ανάγκη για μια πίστη, μια ιδεολογία που θα μας ενώσει και εμψυχώσει ξανά",
    η διαφωνία μου εντοπίζεται στη λέξη που έσβησα απ την πρότασή σας, το "νέα" δηλαδή, όχι γιατί υπερασπίζομαι την παλιά πίστη ή ιδεολογία,
    αλλά γιατί εκτιμώ ότι τα υλικά που θα αποτελέσουν το νέο (αν κατορθώσουμε ως λαός να παράξουμε κάτι νέο) εθνικό μας μύθο και το θρησκευτικό του ομόλογο θα αντληθουν από τους διαθέσιμους πόρους, την αρχαιοελληνική και την ορθόδοξή μας κληρονομιά.
    Ο χώρος ενός σχολίου όμως δεν αρκεί για να το στηρίξω με επιχειρήματα, ούτε επίσης για να εκφράσω τη διαφωνία μου στη θέση σας ότι
    η Ορθοδοξία έκλεισε τον ιστορικό της κύκλο.
    Επιφυλάσσομαι να το επιχειρήσω σε δικό μου κείμενο.
    Ας επιστρέψουμε όμως στον προκλητικό επίλογό σας.
    Τί θα ξέρουμε του χρόνου τέτοια εποχή;
    Να υποθέσω ότι θα ξέρουμε το άν και ποιά θα είναι η νέα πίστη ή ιδεολογία που θα γεννηθεί μέσα από την κρίση που βιώνουμε;;
    Antonios

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Antonio
    Αυτο που λεει ο πατριαρχης Ιεροσολύμων ειναι μεσα στο πνευμα της "Εκκλησιας", αρα μεσα στη (λαθος) λογική της Εκκλησιας.
    Αυτο που (ισως) εννοει ο Αρσενιος ειναι οτι η Ορθοδοξη θεολογια εχει τοσες αντιφασεις που δεν μπορει να την ενστερνισθει ενας στοιχειωδως σκεπτομενος σημερινος ανθρωπος, χωρις να κανει λοβοτομή...Καταλήγει να ειναι θεμα "πιστης", δηλ. "πιστευω" σε κατι το οποίο ειναι λογικα αντιφατικο, αλλα εγω, για προσωπικους (ψυχολογικους κλπ) λογους, θεωρω ως σωστο και μαλιστα το ονομαζω και θρησκευτική πιστη...Αυτα εχουν συζητηθει σε παλιότερα post του blog.

    Την ιδια απορια εχω, βεβαια, κι εγω, για το χρονικο προσδιορισμό "του χρόνου". Τι θα γινει μεσα σε εναν χρονο από τωρα, που να ειναι τοσο σημαντικο και να "γεννησει" κατι "νεο";
    Ιδωμεν...
    π.Δημητριος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ζηνάς
    Θα ήταν έτσι τα πράγματα αν υπήρχε πλουραρισμός που δεν είναι αυτοαναιρούμενος. Δηλαδή η μία άποψη δεν είναι συμβατή με την άλλη, ή συνηθέστερο είναι ελλαττωματική και ο καθένας κάνει ένα συμβιβασμό που του φαίνεται πιο ανώδυνος. <πλην όμως ο καθένας εκτιμά τις καταστάσεις όπως του αρέσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μυρμιδόνας
    Εφόσον διάβασες, όπως λες, τα κείμενά μου, τότε δεν πρέπει να έχεις τέτοια απορία. Έχω απαντήσει διεξοδικότατα στο ερώτημά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αντώνιο
    Θα πρέπει να ορίσεις προσεκτικά την έννοια της Ορθοδοξίας και θα πρέπει επίσης να φανεί ότι υπάρχουν αρκετοί που μοιράζονται αυτήν την άποψη και θα πρέπει να μας πεις και τι γίνεται με αυτούς που δεν την μοιράζονται. Ειδάλλως θα έχεις προσθέσει και εσύ μια ακόμα ομάδα στις τότες άλλες που ήδη υπάρχουν και δεν κοινωνούν μεταξύ τους...
    Εμένα δεν με ενδιαδέρει η Ορθοδοξία, αλλά η χώρα μας και του χρόνου τέτοια εποχή πιστεύω ότι το δράμα της θα φθάνει στην κορύφωσή του, οποτε θα επέλθει και κάθαρση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. π. Δημήτριος
    Τετριμμένες ταυτολογίες σαν του Ιεροσολύμων έχω χορτάσει να ακούω από μικρός. Είναι πανομοιότυπες με τα λόγια των χρεωκοπημένων πολιτικών, δηλαδή έχουν μηδενική αξία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @π.Δημητριος
    Κατά πάσα πιθανότητα (ικασία δική μου) ο πατριάρχης Ιεροσολύμων, όπως και πολλοί άλλοι μέσα στην Ορθόδοξη εκκλησία (αυτό δεν αποτελεί ικασία αλλά προκύπτει από κείμενα και συνεντεύξεις εκκλησιαστικών προσώπων),
    αν δεν κατανοούν πλήρως την αιτία, ωστόσο σε κάποιο βαθμό είναι γνώστες των προβλημάτων και των αδιεξόδων της ορθόδοξης θεολογίας και της παρουσίας της σαν εκκλησιαστικός οργανισμός.
    Καμμιά σημασία αν αυτός που κάνει τη διάγνωση βρίσκεται μέσα ή έξω απ αυτήν. Υπάρχουν χιλιάδες λόγοι που δεν σχετίζονται με την πίστη και κάνουν τους κληρικούς να παραμένουν κληρικοί, (όντας και συ θα γνωρίζεις ασφαλώς πολλούς συναδέλφους σου που ηγάπησαν τον χρυσόν και όχι τον χριστόν).
    Το ίδιο ισχύει και για τους πιστούς:χιλιάδες λόγοι που άπτονται του ανθρωπίνου ψυχισμού ωθούν πολλούς να παραμένουν μέλη μιας θρησκείας ανεξάρτητα από το πόσο λογικά ή πειστικά είναι τα δόγματά της. Πρόχειρο και τυχαίο παρ οι ιεχωβάδες, πόσες φορές οι προβλέψεις για τη β΄παρουσία βγήκαν λάθος και πόσοιαπ τους οπαδούς διάλεγαν να παραμείνουν; η συντριπτική πλειοψηφία.
    Ο Μέσκος έχει φανερώσει και περιγράψει με μεγάλη ακρίβεια τις λογικές αντιφάσεις, τα αδιέξοδα, τα λάθη και τον αντιεπιστημονισμό της θεολογίας. Ποιός επιχείρησε να απαντήσει σ αυτά; κανείς όπως ξέρεις.
    ωστόσο ο εκκλησιαστικός οργανισμός συνεχίζει να "πιστεύει" και να διακηρύττει τα ίδια πράγματα΄,
    έχοντας σαν επιχείρημα ακριβώς αυτό που και συ χρησιμοποιείς: ότι είναι "θέμα πίστεως" αδιάφορο αν αυτή η πίστη στοιχειωδώς αληθεύει ή όχι.
    Αυτό όμως συνιστά και την ουσία της θρησκείας, η άκριτη αποδοχή δογμάτων και τωγών, κυρίων και δούλων του θεού αλλά και των εκπροσώπων του βέβαια.
    Antonios

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @κ. Μέσκο
    Όντας και γω έξω από κάθε είδους ομάδες και αλληλοαφοριζόμενες ορθόδοξες σέχτες,
    το ενδιαφέρον μου δεν εστιάζεται στην πορεία ή στη μοίρα της εκκλησίας καθαυτής, αλλά στην προκοπή του τόπου μου.
    Η διαφωνία μου λοιπόν στη θέση σας ότι "η ορθοδοξία έκλεισε τον ιστορικό της κύκλο" αναφέρεται στο ιστορικό μας μέλλον, στον συλλογικό μας "μύθο".
    Εννοώ λοιπόν ορθοδοξία όχι το στενό εκκλησιαστικό μόρφωμα, αλλά την ευρύτερη αίσθηση ταυτότητας, πολιτισμού και συνέχειας του λαού μας, που τον κάνει να βαπτίζει τα παιδιά του και να γιορτάζει το πάσχα σαν έθιμα και λαικές παραδόσεις και όχι σαν θρησκευτικές τελετές.
    Θα αναφέρω στη συνέχεια συνοπτικά τους λόγους που με κάνουν να πιστεύω "ότι η Ορθοδοξία δεν έκλεισε τον ιστορικό της κύκλο".
    1ος ο λόγος που ήδη ανέφερα. Ο προσδιορισμός του μεγαλύτερου μέρους του λαού μας ως ορθόδοξου
    με ότι καλό ή κακό αυτό συνεπάγεται.
    2ος Και σαν θρησκεία εξακολουθεί να επηρεάζει το μεγαλύτερο μέρος του λαού μας. Οι άνθρωποι που θρησκεύουν αδιαφορούν για την αλήθεια των δογμάτων, αρκεί να καλύπτουν άλλες ανάγκες του ψυχισμού τους.
    3ος ΔΕν υπάρχει αντίπαλο θρησκευτικό δέος, κάτι που να μπορεί να την αντικαταστήσει.
    4ος Τα πολιτισμικά παραδείγματα αλλάζουν με πολύ αργό ρυθμό και διατηρούν ότι μπορεί να διατηρηθεί από αυτό που αντικαθίσταται.
    5ος οι θρησκείες για να επιζήσουν προσαρμόζονται.
    Αυτά στα πλαίσια ενός σχολίου.Αναγκαστικά δεν καλύπτω το θέμα, θα κρατήσω ακόμα σαν ερώτημα για επεξεργασία το "τι γίνεται με αυτούς που δεν μοιράζονταιαυτήν την άποψη".
    Antonios

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αντώνιος
    ΣΥμωνώ απολύτως με όσα λες. Όταν αναφέρθηκα στην Ορθοδοξία αναφέρθηκα σε αυτό που κατά την γνώμη μου είναι, δηλαδή ο παραδοσιακός πυρήνας του εκκλησιαστικού χώρου, που κάποτε ήταν ζωντανός και παρήγαγε θεολογία και πολιτισμό και τώρα πνέει τα λοίσθια. Η επίδρασή του στο παρόν και το μέλλον δεν μπορεί να πάψει έτσι ξαφνικά, και το στοίχημα για εμάς είναι να αποβάλουμε από την επίδραση αυτή, όσα στοιχεία κρίνουμε, αφού τα μελετήσουμε, ότι παίζουν αρνητικό ρόλο. ΑΥτός είναι ο λόγος που γράφω αυτά τα κείμενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό που δεν καταλαβαίνω κ Μέσκο είναι γιατί ασχολείστε μαζί τους ακόμα. Είπατε κάποια πράγματα και τα ακούσανε όσοι θέλανε ν΄ακούσουν... Καλά κάνατε. Προφανώς, όμως, δεν περιμένατε μια μαζική μεταστροφή των θρησκευτικώς εθελοτυφλούντων... Γιατί σπαταλάτε την ενέργειά σας αναμασώντας τις διαπιστώσεις σας; Καταλαβαίνω ότι σπαταλήσατε πάρα πολλά χρόνια σε ψέματα και αυτό είναι μια μεγάλη πικρία, αλλά δίνετε την εντύπωση (δεν σας ξέρω, για αυτό μιλάω μόνο για εντύπωση) ότι δεν μπορείτε να αφήσετε πίσω το παρελθόν σας. Ανθρώπινο είναι, δε λέω (μάλλον να το έκανα κι εγώ στη θέση σας). Αλλά σκέφτομαι ότι αν πχ κάποιος έχει χάσει τα καλύτερά του χρόνια στο Άουσβιτς και επιβίωσε, θα ήταν καλύτερο να εστιάσει τις δυνάμεις του στο να ζήσει τη ζωή που του μένει, παρά να βρίζει μια ζωή τους Ναζί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Antonios

    Συμφωνώ με την τοποθέτησή σου...

    @Ιάσονας

    Το παρελθόν του καθενός είναι η ταυτότητά του.
    Όσο βρίσκει κανείς τη δύναμη να το επεξεργάζεται με αγαθά κίνητρα και ανοιχτό πνεύμα, οδηγείται προς την ωριμότητα και την σοφία...

    Ανθρώπινα, αυτή την "εμπειρία", όποιος έχει το κουράγιο και το ενδιαφέρον για τους άλλους, θέλει να την μοιράζεται...Είναι ζήτημα του ακροατή να μπορέσει να δει την αξία των συμπυκνωμένων πληροφοριών...

    Τα όσα λέει ο κ. Μέσκος, θεωρώ πως αφορούν κυρίως στο να μπορέσουν να ελευθερωθούν κι' άλλοι ή τουλάχιστον να μην αιχμαλωτιστούν κι' άλλοι στην ίδια παγίδα.

    Εσείς, αν δραπετεύατε από μία φυλακή γεμάτη αθώους και είχατε την ευκαιρία κάθε μέρα να επιστρέφετε και να πετάτε μέσα από τα τείχη ένα αντικλείδι, δεν θα το κάνατε;
    Επιπλέον,το τι είναι καλύτερο να κάνει ο κάθε κ. Μέσκος, το κρίνετε ενώ είστε μέσα ή έξω από "τα τείχη";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ παρ*άλογη
    Απλά τη σκέψη μου μοιράστηκα. Δεν έχω διάθεση κρίνω κανέναν. Δεν μπορεί να πει κάποιος έναν τέτοιο προβληματισμό, χωρίς να θεωρηθεί ότι "κρίνει";
    Όσο για τα τείχη, νομίζω ότι υπάρχουν μόνο στη φαντασία μας. Αν υπάρχει κάποιος θεός, νομίζω πως δεν ασχολείται με αυτά. Αλλά για να μη νομίζετε ότι υπεκφεύγω, αν υπήρχαν "τείχη" θα ήμουν εκτός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @Ιάσονας

    Το να προβληματιζόμαστε και να κρίνουμε καταστάσεις, απόψεις και γεγονότα, δεν είναι κακό, είναι το ζητούμενο.
    Όμως η αποτελεσματικότητα και η ορθότητα των ενεργειών αυτών, μειώνεται όσο επιμένουμε να κινούμαστε μες΄την ασφάλεια γνώριμων εδαφών.

    Αν είναι κανείς εντός των "τειχών" έχει σημασία να βγαίνει έξω, και αν είναι εκτός των "τειχών", έχει σημασία να μπαίνει μέσα.


    Μπορεί το περιεχόμενο του παραμυθιού να είναι προϊόν της φαντασίας μας, όμως τα αποτελέσματα της αποδοχής του ή όχι, είναι υπαρκτά και μετρήσιμα...(άσχετα με το άν υπάρχει θεός που ασχολείται με αυτά ή όχι...).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @παρ*αλογη

    "Τα όσα λέει ο κ. Μέσκος, θεωρώ πως αφορούν κυρίως στο να μπορέσουν να ελευθερωθούν κι' άλλοι ή τουλάχιστον να μην αιχμαλωτιστούν κι' άλλοι στην ίδια παγίδα.

    Εσείς, αν δραπετεύατε από μία φυλακή γεμάτη αθώους και είχατε την ευκαιρία κάθε μέρα να επιστρέφετε και να πετάτε μέσα από τα τείχη ένα αντικλείδι, δεν θα το κάνατε; "

    Έτσι κάνετε τον Γιώργο Μέσκο ένα είδος "σταυροφόρου". Επίσης συμβάλετε στην κουλτούρα των "φωτιστών που έχουμε ανάγκη" και που παραδόξως φωτίζουν αενάως με μικρά αποτελέσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Βασίλης Κόλλια
    Μήπως, (λέω τώρα), είσαι λίγο προκατειλημμένος;
    Και να ήθελα να κάνω τον Γιώργο Μέσκο "σταυροφόρο" δεν θα μπορούσα.
    Απορώ πως δεν βλέπεις πως δεν έχει καμία σχέση με το άθλημα...

    Αλλοίμονο αν με τον όσο κόπο χρειάζεται κανείς για να αρχίσει να σκέφτεται ανοιχτά και ελεύθερα, έπεφτε στην παγίδα να ψάχνει για νέους "φωτιστές¨...

    Η ύπαρξη των "φωτιστών" γεννάται από την ανάγκη των πνευματικά ράθυμων ή και φοβισμένων, να βρίσκουν την "αλήθεια" τους σερβιρισμένη σε φακελάκια στιγμιαίου ροφήματος...

    Οί γνώμες των ανθρώπων (όπως και του Γιώργου Μέσκου), είναι απλά παράθυρα που επιτρέπουν περισσότερο ή λιγότερο οξυγόνο να μπεί στην ασφυχτική ατμόσφαιρα της προσωπικής μας άγνοιας απέναντι στην πραγματικότητα που μας περιβάλλει.

    Έχουμε προσωπική ευθύνη απέναντι σε αυτό που αποδεχόμαστε ή που δεν αποδεχόμαστε, ΟΠΟΙΟΣ και αν το λέει.

    Όσο για την διάθεση πίσω από το "αντικλείδι", είναι θεωρώ, τόσο αθώα όσο και το να χαρίζει κανείς χαμόγελα όταν είναι ευτυχισμένος.
    Εσένα όμως μάλλον σε χάλασε η ιδέα ότι υπάρχει καν φυλακή απ΄την οποία χρειάζεται κανείς να ξεφύγει...

    Αυτή πάλι είναι μια προσωπική σου εκτίμηση να υποθέσω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @Βασίλης Κόλλιας
    Μικρό αποτέλεσμα είναι, να έχει περάσει ο Θεός από τη γη και αυτή να είναι ακόμα στα χάλια της...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @ παρ*αλογη
    οι διευκρινήσεις σου με καλύπτουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή