Μου ήρθε η διάθεση να διευρύνω τους ορίζοντές μου και διάβασα …ιστορία, την παλιά μου αγάπη. Είπα δηλαδή να φρεσκάρω τις γνώσεις πάνω στην ελληνική επανάσταση του 21, με αφορμή την έκδοση της σχετικής σειράς του Σκάϊ. Για τα άλλα ήμουν αρκετά προετοιμασμένος, αλλά όταν έφθασα στον τέταρτο τόμο, τον τελείωσα σοκαρισμένος. Περιγράφει τα γεγονότα μετά την ναυμαχία του Ναβαρίνου μέχρι την έλευση του Όθωνα. Πραγματικά έπαθα. Έπαθα γιατί η περιγραφή είναι αναλυτική με παράθεση πηγών και επομένως την θεωρώ, χωρίς να είμαι ειδικός, αρκετά πειστική.
Τι ήταν όμως αυτό που με σοκάρισε. Όχι οι εμφύλιοι και ο απερίγραπτος ξεφτιλισμός του ένδοξου 21, ήμουν ήδη υποψιασμένος. Με τρομοκρατεί το γεγονός ότι ο τόμος αυτός περιγράφει μια κοινωνία με τα ίδια ακριβώς (αρνητικά) χαρακτηριστικά με την τωρινή ελληνική κοινωνία. Οι τωτινοί μας πρόγονοι εμφανίζουν την ίδια συμπεριφορά με την συμπεριφορά που έχουμε εμείς, όταν …οδηγούμε, όταν εργαζόμαστε, όταν αντιμετωπίζουμε ο ένας τον άλλο, όταν τελικά διαχειριζόμαστε την χώρα μας.
Ας πω μερικά: Το πρώτο και το κυριότερο, την πλήρη και αδιαμφισβήτητη υποταγή του ευρύτερου αγαθού στο στενό τοπικό ή ατομικό συμφέρον. Ένα συμφέρον του το προσδιορίζει η απάλειψη από το οπτικό πεδίο όλων των στοιχείων που σχετικοποιούν αυτό το συμφέρον. Η ταύτιση της αλήθειας-όλου με αυτό το μικρό που σχετίζεται με το στενό και μικρό κομμάτι που αναλογεί στο άτομο… Ο τρόπος που παρκάρουν σήμερα τα αυτοκίνητα οι συμπολίτες μου είναι πανομοιότυπος με τον τρόπο που “παρκάραν” τα νιτερέσα τους οι τωτινοί πρόγονοί μας.
Οι δε πολιτικοί, το ίδιο λαοκόλακες, υπηρέτες των τοπικών ατομικών συμφερόντων, σαν τους τωρινούς. Τον Καποδίστρια που θέλησε να είναι πραγματικός άρχων, τον σκοτώσαμε, όπως και εξορίσαμε ή χλευάζουμε, και εννοώ τον Μητσοτάκη, όλους τους πολιτικούς που δεν χαϊδεψαν τα αυτιά μας. Και βέβαια πάντα ο Θεός και το δίκαιο είναι δικός μας, δεν μπορεί κάποια στιγμή θα αποκατασταθεί η δικαιοσύνη στον κόσμο και τότε θα ικανοποιηθούν όλα τα συμφέροντα και επιδιώξεις μας. Πάλι με χρόνια και καιρούς, πάλι δικά μας θάναι…
Όπως τώρα, έτσι και τότε η ελπίδα και η αποστροφή μας ήταν και είναι προς τον ξένο παράγοντα. Τότε παρακαλούσαμε να μας στείλουν βασιλιά για να καθαρίσει την βρωμιά μας και τώρα παρακαλέσαμε τους ξένους για να μας στείλουν την τρόϊκα. Ναι τους παρακαλέσαμε, κι ας το κρύβουμε επιμελώς, και βέβαια, όπως και τότε έτσι και τώρα ήρθαν με το πολλαπλώς αζημίωτο. Και βέβαια η τρόϊκα μοιάζει με την αντιβασιλεία, περιμένετε λοιπόν και τώρα να μας έρθει και ο …βασιλιάς… Νομίζω ότι τον ετοιμάζουν αυτές τις μέρες…
Οι δε ξένοι …πάντα ίδιοι, γιατί όχι αφού εμείς είμαστε που τους ανοίγουμε την πόρτα;
Πως γίνεται μια κοινωνία να είναι πάντα …παιδία που παίζει με αυτά που κανείς δεν παίζει; Πιστεύει κανείς ότι …είναι τυχαίο; Δεν νομίζω! Φταίνε τα γονίδια, οι ανόητοι και οι άσχετοι θα πουν. Εγώ λἐω ότι φταίνε τα μιμίδια, το μιμίδιο της κατοχής της αλήθειας και το μιμίδιο …φακελάκι, που αναλύω σε άρθρο που θα δημοσιευθεί στο ΗΝΙΟΧΕΙΝ. Και πολλά άλλα που θα πρέπει να τα ανακαλύψουν άλλοι ειδικοί.
Αλλά εμείς …τον χαβά μας. Το μόνο που θα μας απασχολήσει είναι αν το ντοκιμαντέρ του Σκάϊ είναι ή όχι σύμφωνο με τις ιδεοληψίες μας…
Από πότε ένας άνθρωπος που με μαφιόζικες μεθόδους παρακολουθούσε τους πολιτικούς του αντιπάλους και στο τέλος της σύντομης πρωθυπουργίας του έφτασε τη χώρα στο ΔΝΤ είναι μεγάλος άρχων; :P
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά τη γνώμη μου ο συγκεκριμένος προσωποποιεί όλα τα κακά του πολιτικού συστήματος πριν τη μεταπολίτευση και είναι ο μοναδικός που μετέφερε αυτούσια τα... μιμίδια της φαυλότητας της πριν το 67 δημοκρατίας στη μοντέρνα εποχή.
Ο ίδιος προσπαθεί ξανά και ξανά να φτιάξει το προφίλ του ειλικρινούς πολιτικού που πρότεινε οδυνηρές πλην αναγκαίες λύσεις για τα προβλήματα του τόπου, αλλά η γνώμη μου είναι πως ευτυχώς για αυτός που υπήρξε ο Κώστας ο Καραμανλής και έτσι δε θα καταγραφεί η δικιά του ως η χειρότερη κυβέρνηση της μεταπολίτευσης.
Όσον αφορά το προσωπικό συμφέρον, αυτό κατά τη γνώμη μου είναι φυσικό. Η συμπεριφορά τροποποιείται από αυτό που βολεύει εμάς σε αυτό που ορίζει ο νόμος όταν ξέρει ο άλλος ότι η παρανομία θα τιμωρηθεί αυστηρά. Αν πάψουν οι ενδελεχείς έλεγχοι και η επιβολή κυρώσεων, θα βλέπαμε που θα έφτανε π.χ. η φοροδιαφυγή σε χώρες όπως η Αγγλία και η Αμερική!
Και τώρα ακόμα στις χώρες της ανεπτυγμένης Δύσης αυτοί που μπορούν παραβιάζουν τους κανόνες της κοινωνίας για να κερδίσουν χρήματα ή να εξυπηρετήσουν το συμφέρον τους. Απλά, οι περισσότεροι δεν μπορούν να το κάνουν αυτό, οπότε για αυτούς είναι λογικό να τηρούν τους κανόνες και να τους εσωτερικεύουν μέχρι υπερβολής. That's my five cents!
Eίναι εκπληκτικό πάντως πως ξέσπασε φασαρία με την εν λόγω σειρά του Σκάι πριν καν αυτή αρχίσει. Φαίνεται πως και μόνο η ιδέα ότι κάποιος θα μας διηγηθεί μια ιστορία διαφορετική από την ιστορία που μάθαμε όλοι στις Σχολικές μας Εορτές μας είναι όχι μόνο ανεπιθύμητη αλλά και καταδικαστέα.Πως είναι δυνατόν να αρνούμαστε να συζητήσουμε σοβαρά την ιστορία μας? Και τι στο καλό να περιμένουμε όταν η Παιδεία μας χειροτερεύει όλο και περισσότερο? Είμαι υπεύθυνος Σχολικής Βιβλιοθήκης και δεν μπορώ ακόμη να πιστέψω ότι τα παιδιά αρνούνται όχι να μελετήσουν αλλά να ανοίξουν τα βιβλία. Όλες τους οι εργασίες είναι ένα απλό copy and paste από την wikipedia. Κι αν προσπαθήσεις να τους πεις για το πως γίνεται μια εργασία σε κοιτάνε και νιώθεις πως θέλουν να σου πούνε: "μα είσαι χαζός? θα παιδευτούμε ενώ με τόσο απλούστατο τρόπο μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας?" Μουρμούριζε ο φυσικός μας σήμερα γιατί διόρθωνε εργασίες και όλες ήταν πανομοιότυπες.Και μας ετοιμάζουν σαρωτικές συγχωνεύσεις σχολείων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνδρέας
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικά με τον Μητσοτάκη, που μου είναι αδιάφορος και βέβαια δεν τον χαρακτηρίζω ...άρχοντα, εμμέσως επιβεβαιώνεις αυτό που λέω.
Το σημαντικό είναι το άλλο "Και τώρα ακόμα στις χώρες της ανεπτυγμένης Δύσης αυτοί που μπορούν παραβιάζουν τους κανόνες της κοινωνίας για να κερδίσουν χρήματα ή να εξυπηρετήσουν το συμφέρον τους." Φυσικά και συμβαίνουν παρανομίες σε όλες τις ανεπτυγμένες κοινωνίες, πλην όμως δεν είναι μαζικές δεν υπάρχει μια μαζική ανοχή όπως εδώ και το κυριότερο οι εν λόγω κοινωνίες δεν χρεωκοπούν, δεν εξαρτώνται από τους ξένους και σε γενικές γραμμές προοδεύουν και αυτό που εγώ λέω είναι ότι πρέπει να αναζητήσουμε τις βαθύτερες ρίζες που μας οδηγούν διαρκώς στην αποτυχία.
Σιμούδης Δημήτριος
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια κοινωνία που κατέχει την Αλήθεια έχει ανάγκη από μια παιδεία της μια Αλήθειας και κατλήγει στο να γίνει κοινωνία του ψέμματος και της απάτης και της αδιαφορίας απέναντι σε κάθε αλήθεια. Ένας φαύλος κύκλος που δεν γνωρίζω με ποιόν τρόπο μπορεί να σπάσει.
"πλην όμως δεν είναι μαζικές" γιατί δεν μπορούν να είναι μαζικές. Αν μπορούσαν θα ήταν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιοι μπορούν; Μερικοί τραπεζίτες, μερικοί CEOs, μερικοί πρωθυπουργοί, μερικού υπουργοί κλπ. Ε, πολλοί από αυτούς που μπορούν το κάνουν.
Άγγλοι και Γάλλοι υπουργοί χρησιμοποιούν τις θέσεις τους για να κάνουν πολυτελή ταξίδια και προσωπικές "επενδύσεις" σε τριτοκοσμικές χώρες.
Ο Ιταλός Πρωθυπουργός χρησιμοποιεί εδώ και δεκαετίες την πολιτική για να προωθήσει τα επιχειρηματικά του συμφέροντα.
Ο Γερμανός αντιπρόεδρος της κυβέρνησης χρησιμοποιεί τη θέση του ως ΥΠΕΞ για να παίρνει δουλειές ο γκόμενός του.
Ο Αμερικανός πρώην Αντιπρόεδρος χρησιμοποιούσε τους πολέμους για να δώσει κέρδη στις εταιρίες του.
Ένα σωρό τραπεζίτες στην Αμερική χρησιμοποίησαν τα λεφτά των φορολογουμένων για δικά τους μπόνους ενώ οι εταιρίες τους είχαν χρεοκοπήσει.
Εταιρίες χρησιμοποιούν παράνομα μέσα για να αυξήσουν τα κέρδη. Ακόμα και σούπερ εταιρίες (ή μάλλον, ειδικά οι σούπερ εταιρίες) όπως η Microsoft, με τις μονοπωλιακές πρακτικές τους και τον αθέμιτο ανταγωνισμό βγάζουν δισεκατομμύρια θάβοντας τους ανταγωνιστές τους. Για να μη μιλήσω για τον Γερμανικό Καπιταλισμό, δηλαδή την SIEMENS...
Διαπρεπείς πανεπιστημιακοί αρθρογραφούν για τα οικονομικά ενώ αποκρύπτουν το γεγονός ότι είναι μέτοχοι εταιριών οι οποίες βγάζουν δισεκατομμύρια από τις αντιδράσεις των αγορών στα "έγκυρα" άρθρα των εν λόγω οικονομολόγων.
Για να μη μιλήσω για την απίστευτη κωλυσιεργία στη διερεύνηση συγκεκριμένων υποθέσεων από την πλευρά της δικαιοσύνης ή την ταχύτητα της δικαιοσύνης για υποθέσεις που την "ενδιαφέρουν" ιδιαίτερα.
Αυτά δεν είναι απλά παραβατικές συμπεριφορές. Είναι πλήρης αδιαφορία για το κράτος των νόμων εφόσον μπορούμε να βγάλουμε μεγάλα κέρδη και να μην έχουμε κυρώσεις.
Και ο απλός κόσμος περιορίζεται στο να δηλώσει μερικά ψεύτικα στοιχεία μπας και φέρει ορισμένες γραφειοκρατικές διαδικασίες προς όφελός του, εκεί που δεν υπάρχουν μεγάλες κυρώσεις και υπάρχουν πιθανότητες να το πετύχει.
"δεν υπάρχει μια μαζική ανοχή" Σε κάποιες περιπτώσεις (Μπερλουσκόνι, Μπους, κλπ) υπάρχει μαζική ανοχή. Σε άλλες τους παίρνουν με τις πέτρες. Αλλά και εδώ δεν τους πήραν με τις πέτρες μετά π.χ. το Βατοπαίδι;
"και το κυριότερο οι εν λόγω κοινωνίες δεν χρεωκοπούν" Χρεοκόπησαν όμως τεράστιες τράπεζες και εταιρίες, χιλιάδες άνθρωποι καταστράφηκαν, έχασαν τα σπίτια τους και έμειναν άνεργοι, ενώ τα κράτη βυθίστηκαν σε μια κρίση άνευ προηγουμένου που δεν ξέρουμε ακόμα που θα καταλήξει.
Και ορισμένα κράτη όπως η Ιταλία ή η Ισπανία χρεοκοπούν. Ενώ η Ιρλανδία χρεοκόπησε. Και οι ΗΠΑ έκοψαν πάνω από ένα τρις νέο χρήμα πλημμυρίζοντας τον πλανήτη για να αντέξουν και ακόμα δεν έχουν πιάσει πάτο.
"δεν εξαρτώνται από τους ξένους" Σε έναν μεγάλο βαθμό όλοι εξαρτώνται από όλους. Η μεγάλη οικονομική ανάπτυξη των τελευταίων δεκαετιών της Γερμανίας θα ήταν αδιανόητη χωρίς τη στήριξη της Ευρώπης και ειδικά των Γουρουνιών του Νότου, των οποίων τα ελλείμματα χρηματοδοτούσαν τα πλεονάσματα της Γερμανίας.
Η Ιρλανδία ήδη εξαρτάται από τους ξένους όπως και εμείς, ενώ δεν ξέρουμε πόσοι ακόμα έπονται.
ΟΚ, δεν έχουν χρεοκοπήσει οι άλλοι 30 που μαζί με εμάς βρίσκονται στα ισχυρότερα κράτη του πλανήτη, αλλά η κρίση βρίσκει και την Ευρώπη και την Αμερική γονατισμένες.
(Συνεχίζεται)
(Συνέχεια)
ΑπάντησηΔιαγραφή"σε γενικές γραμμές προοδεύουν" Και εμείς προοδεύσαμε σε γενικές γραμμές, αν εξαιρέσουμε την τελευταία κρίση. Μέχρι πρότινος η μισή Ελλάδα ήταν στο περιθώριο, τώρα δεν είναι. Μέχρι πρότινος ο Αμερικανός πρέσβης άλλαζε την πολιτική της κυβέρνησης (ή την κυβέρνηση), τώρα δεν μπορεί να το κάνει. Μέχρι πρότινος για να πιάσεις μια δουλειά στο δημόσιο ή για να μπεις στο Πανεπιστήμιο έπρεπε ο προπάππους σου να ψήφιζε ακροδεξιό κόμμα. Τώρα αυτό δε συμβαίνει.
Όλα αυτά είναι πτυχές της γενικής προόδου που έχει συμβεί στην Ελλάδα. Και για αυτά χρειάστηκε σκληρή δουλειά. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να απαξιώνουμε τη δουλειά που έχουν ρίξει ορισμένοι άνθρωποι και τις δυνατότητες που έχουμε λέγοντας πως οι άλλοι προοδεύουν ενώ εμείς όχι.
"αυτό που εγώ λέω είναι ότι πρέπει να αναζητήσουμε τις βαθύτερες ρίζες που μας οδηγούν διαρκώς στην αποτυχία." Εγώ δε νομίζω πως έχουμε το ιστορικό δικαίωμα να μιλάμε για "διαρκή αποτυχία". Και δεύτερον, δε νομίζω πως είναι σωστή επιλογή να επινοούμε νοοτροπίες τη στιγμή που τα πράγματα μπορούν να εξηγηθούν πολύ καλύτερα από τις συνθήκες που επικρατούν σε κάθε περίσταση και την ανθρώπινη φύση.
Ή, για να το πω με ένα σλόγκαν, χωρίς να εννοώ πως τα πράγματα είναι τόσο απλά:
Κατά τη γνώμη μου, αποτύχαμε γιατί ο Καραμανλής δεν ασκούσε τον ρόλο του και οι δικοί του έβαλαν όλον τον κόσμο στο δημόσιο διπλασιάζοντας τη μισθοδοσία σε λίγα χρόνια. Δεν αποτύχαμε γιατί ο Παλαμάς νίκησε τον Βαρλαάμ όπως λέει ο Στέλιος ο Ράμφος. Το τελευταίο, κατά τη γνώμη μου, είναι εντελώς αδιάφορο στη σύγχρονη εποχή και άσχετο με τη σημερινή κατάσταση.
E,λοιπόν αυτή τη φορά ο Ανδρέας μ' εξέπληξε ευχάριστα, τόσο που είναι δύσκολο να πιστέψω πως πρόκειται για τον ίδιο Ανδρέα που είχε συμμετάσχει άλλες φορές στο εδώ μπλογκ. Να του συνέβη κάτι και ενεργοποιήθηκε ο άλλος του εαυτός ;; Να υπέστη μεταμόσχευση μυαλού ;; Τι να πω, πάντως συμφωνώ με όλα όσα είπε και με τα επιχειρήματά του. Είναι ζήτημα αν διαφοροποιούμαι σε ορισμένα επιμέρους σημεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήKeep talking...
Ανδρέας
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μου επιτρέψεις να καταλάβω αυτά που γράφεις ως εξής: Επειδή υπάρχει και σε άλλες χώρες ανομία από μερικούς, είναι φυσιολογικό στην χώρα μας να παρανομούμε όλοι.
Και επειδή, από τον τεράστιο πλούτο που διαχύθηκε στην χώρα μας, από την εποχή του σχεδίου Μάρσαλ μέχρι τα πακέτα της ΕΕ, φάγαμε και εμείς κάτι, θα πρέπει να αδιαφορήσουμε για την απίστευτη σπατάλη και την κακοδιαχείριση στην οποία συμμετέχουμε εμμέσως ή αμέσως όλοι.
Δεν θα συμφωνήσω.
@ Μέσκος
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα δεν είπα αυτά!
Λέω πως δεν είναι θέμα μιας μυστηριώδους πολιτιστικής καταβολής αλλά θέμα ελέγχων και κυρώσεων. Εκεί που γίνονται έλεγχοι και υπάρχουν αυστηρές κυρώσεις που επιβάλλονται στους πιο πολλούς, η ανομία είναι μικρή. Εκεί που δεν υπάρχουν αυτά ή που είναι πιθανό να μην υπάρχουν αυτά, η ανομία είναι μεγάλη.
Δε δέχομαι δηλαδή πως η σημερινή κατάσταση είναι στο πολιτιστικό DNA των Ελλήνων.
Στην Ελλάδα υπήρξε τεράστια πρόοδος, αλλά επειδή η Ελλάδα δεν είχε την ίδια αφετηρία με την Αγγλία ή την Αμερική, θα χρειαστούμε και άλλα βήματα για να τους φτάσουμε.
@Ανδρέας
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατι εχεις μια μόνιμη σταση να προσπαθεις να "δικαιολογείς" το χάλι που υπάρχει στην Ελλάδα, λαμβάνοντας ως δεδομένο το γεγονός οτι παντού υπαρχει ανομία; Για ότι κακο/προβληματικο υπάρχει, φέρνεις ως παράδειγμα τα κακά και ανάποδα άλλων.
Πιστεύεις πως αυτου του είδους η σκέψη μας βελτιώνει ή μας κανει να κρύβουμε τα κουσούρια μας μέσα στα κουσούρια των άλλων;
Πιστεύω πως αυτό που θα επρεπε να κάνουμε είναι να πατάξουμε κάθε είδους ανομια με όποιον τρόπο κ αν αυτη συμβαίνει. Δικαιολογώντας την, αυτή μας τραβάει πίσω, και είμαστε ήδη πολύ πισω.
@ Αρσένιος
Ο Μακρυγιάννης, εχει πολλά παραδείγματα για το πόσο ασχημη κ κακια πάστα ανθρώπων ειμαστε τελικα. Για το πως διαχειριζόμασταν την εξουσία, κ πως η εξουσία εμας. Ειναι συγκλονιστικός. Ειδικα το ποσο ωμά "τα χώνει" στους αρχοντες..
Συνεχίστε να διαβάζετε ιστορια,κ οταν φτάσετε στο 1894-1897 θα βάλετε τα γέλια (εννοώ τα κλάματα..) Πως ειναι δυνατόν ζούμε ακριβώς το ίδιο; Μονο που τώρα δεν υπαρχουν πολιτικοί του αναστήματος Βενιζέλου για να αλλαξει κατι.
Ανιθέτως πολιτικοι του αναστήματος Γουλιέλμου του ΙΙ υπαρχουν..
Συγνώμη ρε παιδιά και έξω υπάρχουν απατεώνες αλλά όταν πιάνονται τιμωρούνται, εδώ πότε τιμωρήθηκε κάποιος? Ακόμη και στη Νιγηρία κοντεύουν να αποφυλακιστούν οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση της SIEMENS και εμάς απλά συνεχίζουν να μας δουλεύουν. Και στην υπόθεση του Βατοπεδίου τί έγινε? Μόνο η πρόεδρος του δικαστηρίου της Ροδόπης τιμωρήθηκε, αυτή όλο και όλο ήταν το θέμα της υπόθεσης? Πριν λίγο καιρό μάλιστα ένα κανάλι προσπαθούσε να μας πεισει ότι τελικά δεν υπήρχε σκάνδαλο!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για την υπόθεση του ησυχασμού για την σημασία του στην μετέπειτα ιστορική μας πορεία έχω πολλές επιφυλάξεις. Τους αιώνες που ακολούθησαν η Δύση , που τότε βρισκόταν σε πολύ χαμηλότερο επίπεδο από εμάς σε κάθε τομέα, οδηγούνταν στον σημερινό κόσμο και εμείς δοξάζαμε το Θεό που μας φύλαξε από τους κακούς δυτικούς και μας έθεσε κάτω από την φιλεύσπλαχνη
εξουσία του Σουλτάνου!!!!!!(για 500 χρόνια)
Και μια και παρακολουθώ και αθλητικά τώρα , πριν λίγες μέρες ο Μέσι τιμωρήθηκε γιατί πανηγύρισε βγάζοντας τη φανέλα του ενώ ο δικός μας αθωώθηκε αν και πανηγύρισε με το ..... σλιπάκι του.Νομίζω πως η εφαρμογή των νόμων φανερώνει την ποιότητα ενός πολιτισμού και εμείς σε αυτό υστερούμε, και όχι στο ότι οι άλλοι είναι καλύτεροι άνθρωποι.
Διαφωνώ με τον Αρσένιο στο ότι εδώ όλοι παρανομούν, ευτυχώς ακόμη όχι όλοι αλλά δυστυχώς πολλοί
Ανδρέας
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ερώτημα που θέτω είναι ακριβώς γιατί εδώ δεν υπάρχουν κυρώσεις και αμοιβές, αλλά μόνο γνωριμίες. Δεν υπάρχει κανένα πολιτιστικό μυστήριο, τουλάχιστον για όσους μελετούν την εξέλιξη των ιδεών και των κοινωνιών. Για μεν την δύση υπάρχει άφθονη βιβλιογραφία στην Ελλάδα όχι γιατί υπάρχουν συγκεκριμένοι πολιτιστικοί λόγοι.
@ Λιάγκας Γιώργος
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε δικαιολογώ τίποτε. Προσπαθώ να βλέπω τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση. Ειλικρινά, μου είναι βαρετό να ακούω τους πολίτες μιας τόσο ανεπτυγμένης χώρας όπως η Ελλάδα να γκρινιάζουν ότι δεν είναι καλά τη στιγμή που το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη πεινάει. Έλεος με τη γκρίνια!
Και κάτι ακόμα: Δε λέω πουθενά πως δεν πρέπει να γίνουμε καλύτεροι. Λέω πως για τα προβλήματά μας δε φταίει η βυζαντινή θεολογική παράδοση. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.
@ Μέσκος
Δεν υπάρχουν κυρώσεις για συγκεκριμένους λόγους. Απλά εγώ θεωρώ πως οι λόγοι είναι πολιτικοί, ενώ εσείς πολιτιστικοί.
Για μένα π.χ. η ιδεολογική κυριαρχία της Αριστεράς που δημιούργησε ένα σωρό προβληματικές καταστάσεις στη σύγχρονη Ελλάδα έχει να κάνει με τον εμφύλιο και το κράτος - δυνάστη της δεξιάς στη μετεμφυλιακή Ελλάδα, ενώ για τον Ράμφο η ιδεολογική κυριαρχία της Αριστεράς στην Ανατολική Ευρώπη και την Ελλάδα σχετίζεται με το Γεροντικό και τη Φιλοκαλία. Το ποια μορφή εξήγησης είναι περισσότερο πειστική το αποφασίζει καθένας μόνος του!
@ Ανδρέας
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνω εν μερη. Το ζητούμενο δεν ειναι οτι πειναει ολος ο κόσμος. Το ζητούμενο ειναι τι θα κανουμε για να μην πειναει ολος ο κόσμος.
Και με συγχωρεις πολύ, αλλα δεν ειναι γκρινια το γεγονος οτι πχ η εταιρια που εργαζομαι να ειναι στις 10 δυνατότερες της Ελλάδος κ να μου κοβει 200 ευρω επειδη εχει τον νόμο με το μέρος της. Για άλλους λόγους γινεται αυτο.
Δεν ξέρω αν φταίει η βυζαντινή παράδοση, αλλα σιγουρα ετσι οπως ειναι το πραγμα, και με τετοιους νομους/κινησεις/πράξεις κ εργα σπασμωδικα που την μια μερα ψηφίζονται για να αναιρεθούν την επόμενη, μονο προκοπή δεν μπορώ να δω.
Παντως, πιστεύω πως η θρησκεια ειδικα στην Ελλάδα εχει παιξει μεγάλο ρόλο στην πολιτική ζωη. Δεν μπορει να το αμφισβητίσει κανεις. Η εκκλησία γενικά εχει την νοοτροπία που εχει κ ο παππούς μου "μη μιλάς, σκύψε το κεφάλι, κ κάνε αυτό που σου λένε". Λες κ εισαι γαλοπούλα να σε οδηγούν με το καλάμι.
Ποιος κραταει το καλαμι δεν εχω καταλάβει ακόμη όμως..
ΤΟ ΚΑΛΑΜΙ ΤΟ ΚΡΑΤΑ Ο `φιλαργυρος` `τους πτωχους παντοτε θατους εχετε μεθ`υμων`ΕΔΩΠΑΝΩ δινουμε τις εξετασεις μας στο αν θα πετυχουμε κατα την εξοδιο ακολουθια μας ...ενθα απεδρα πασα λυπη κ στεναγμος...ΤΟΣΑ χρονια αγωνες επαναστασεις παλι στονιδιο παρονομαστη ...`ΕΞΕΛΘΕ ΕΚ ΜΕΣΟΥ ΑΥΤΩΝ κ ΑΦΟΡΙΣΘΗΤΙ`...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρσενιε, καλησπερα,
ΑπάντησηΔιαγραφήποια η γνωμη σου για το "1821" του Σκαι?
Επειδη εχω καταλαβει οτι εχεις ασχοληθει με την Ιστορια, θα ηθελα καποια σχόλιά σου.
Ευχαριστω..
Ανώνυμος
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίδα μόνο το πρώτο επεισόδιο το οποίο μου άρεσε πολύ. Για τα άλλα δύο δεν έχω άποψη. Διάβασα τους 5 τόμους που τους βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέροντες.
Το ότι η ιστορία που μαθαίνουμε στο σχολείο δεν έχει και μεγάλη σχέση με την πραγματικότητα μου ήταν σαφές εδώ και πολύ καιρό. Επίσης και το ότι ως λαός δεν μπορούμε να δούμε το παρελθόν μας κριτικά το θεωρώ δεδομένο και έχω επιχειρηματολογήσει σχετικά.
Πάντως σε κάθε περίπτωση δεν είμαι ιστορικός.
Εισωραιος
ΑπάντησηΔιαγραφή