Σάββατο 21 Απριλίου 2012

Μια κοινωνία στα πρόθυρα της αυτοκτονίας...




Αυτές τις μέρες σκέφτομαι ξανά και αναρωτιέμαι: πως είναι δυνατόν να πήρα, στο παρελθόν, στα σοβαρά και κυριολεκτικά τον χριστιανικό μύθο… Πως είναι δυνατόν να υπήρξα τόσο …ανόητος.

(Ας κάνω μια σημαντική διευκρίνιση. Ο μύθος αυτός είναι εξαιρετικά πλούσιος και σημαντικός, αλλά ως μύθος δηλαδή μια συμβολική καταγραφή του ανθρώπινου ψυχισμού, των φόβων του, των επιδιώξεών του, των ελπίδων του, αλλά και των μεθόδων που χρησιμοποιεί το κοινωνικό σύνολο για την χειραγώγηση των μελών του. Το απίστευτο είναι ότι πίστευα ότι δεν είναι μύθος, αλλά ότι είναι η μόνη αντικειμενική αλήθεια για τον κόσμο, τον άνθρωπο και τον Θεό.)

Έχω πολύ καλή ανάμνηση του τρόπου και των αιτίων ένεκα των οποίων φέρθηκα ανόητα, αλλά όλες αυτές οι σκέψεις με οδήγησαν στο να ξανασκεφτώ με ένταση το παρόν, το σύγχρονο ελληνικό δράμα. Ένα σχετικά σημαντικό τμήμα της ελληνικής κοινωνίας είναι ευνοϊκά διακείμενο απέναντι στον μύθο, για λόγους διαμετρικά αντίθετους από τους “δικούς” μου. Και ο μύθος αυτός, για λόγους ιστορικούς, είναι πυρηνικό στοιχείο της ελληνικής κουλτούρας και η επίδρασή του στο παρόν είναι κατά την γνώμη μου καταλυτική. Η ελληνική κοινωνία σήμερα πελαγοδρομεί γιατί αδυνατεί να κατανοήσει και να επεξεργαστεί αυτήν την επίδραση. Γράφω λοιπόν μερικές ακόμα σκέψεις:

Ο χριστιανικός μύθος, όταν προσφέρεται απλουστευτικά, και σήμερα μόνο έτσι καταναλώνεται, είναι η αποθέωση του λαϊκισμού και της απάτης που συνοδεύει αναπόφευκτα τον κάθε λαϊκισμό. Πραγματικά τι μπορεί να είναι πλέον …χαϊδευτικό για τα αυτιά του ανθρώπου από την διδασκαλία ότι ο Θεός έπαθε-σταυρώθηκε για χάρη του, για την σωτηρία του; Και ότι αυτή η σωτηρία προσφέρεται δωρεάν σε όλους, δεν έχουν παρά να την θελήσουν και να …πάνε να την πάρουν! Περάστε κόσμε, δωρεάν γεύμα! Η απάτη, μια από τις απάτες, γιατί υπάρχουν και άλλες, είναι αυτό το δωρεάν. Μόλις κάποιος τσιμπήσει, αρχίζει και πληρώνει δια βίου ένα χρέος που δεν τελειώνει ποτέ.

Φυσικά όλα αυτά δεν τα σκέπτομαι γιατί ανησυχώ για όλους όσους πιστεύουν στην μοναδική αλήθεια του χριστιανικού μύθου, αλλά γιατί συνειδητοποιώ το τραγικό αδιέξοδο της κοινωνίας μας. Μιας κοινωνίας βαθειά ζυμωμένη με τον μύθο αυτό, άρα βαθειά ζυμωμένη με τον λαϊκισμό και την ιδέα του τζάμπα γεύματος, φυσικά μόνο για εμάς, τους εκλεκτούς…

Μια κοινωνία που πολλές φορές στο παρελθόν αυτοκτόνησε, πιστεύοντας σε διάφορες παραλλαγές του χριστιανικού λαϊκισμού, νομίζω ότι η πρώτη ήταν το 1204, μετά 1453, μετά 1922, 1944, και φοβάμαι τώρα. Και πάλι η χώρα δείχνει να οδεύει στην αυτοκτονία για χάρη του ίδιου και απαράλλακτου μύθου. Θα μπορούσα να γράψω πολλά για να εξηγήσω πλήρως αυτήν την ερμηνεία. Το τελικό αποτέλεσμα είναι και πάλι το ίδιο. Και πάλι στον τόπο μας συγκροτείται ένα μέτωπο, αυτών που πιστεύουν στον μύθο, μιας άνωθεν δηλαδή σωτηρίας όπου κάποιος άλλος πληρώνει για τις αμαρτίες μας και αυτών που έστω και αργά, έστω και με παλινωδίες καταλαβαίνουν ότι πρέπει να πληρώσουμε για να σωθούμε.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι όλες τις φορές η αναζήτηση της τζάμπα σωτηρίας έχει ένα κοινό χαρακτηριστικό: αναδεικνύει ως εχθρό την δύση και τους δυτικούς. Τι ειρωνεία! Πάντα, σε όλες τις συγκυρίες που ανέφερα, από την δύση παίρναμε το γεύμα και μετά δεν θέλαμε να το πληρώσουμε… Δεν είναι τυχαίο. Οι δυτικές κοινωνίες είναι οι πρώτες και ίσως οι μοναδικές κοινωνίες στον πλανήτη που εδώ και αιώνες δεν αναζητούν άνωθεν την σωτηρία αλλά την κατακτούν με το σπαθί τους ή με την επιστήμη και τον πλούτο τους. Είναι οι κοινωνίες από τις οποίες όλοι οι λαϊκιστές ηγέτες του πλανήτη, οπαδοί του τζάμπα γεύματος, τρώνε χωρίς να θέλουν να πληρώσουν, με τραγικό αποτέλεσμα βέβαια στο τέλος οι δυτικοί να τους παίρνουν και τα …σώβρακα! (Βέβαια τον λογαριασμό τον πλήρωναν και συνεχίζουν να πληρώνουν οι λαοί. Οι ηγέτες συνήθως ξέρουν να την κάνουν…)

Είναι τρομακτικό το δίλλημα των τωρινών εκλογών. Ή θα αποποιηθούμε τον μύθο του τζάμπα γεύματος που το πληρώνει κάποιος άλλος, φτωχαίνοντας, ή θα μας πάρουν, ακόμα μια φορά, και τα σώβρακα.

Έτσι θέλαμε και τον φέραμε, φώναζε το πλήθος όταν ο βασιλιάς Κωνσταντίνος αποβιβαζόταν στον Πειραιά ικανοποιώντας τα αντιδυτικά αισθήματα της όχλου της εποχής, με αποτέλεσμα την τραγικότερη απώλεια του ελληνισμού, της αρχαίας κοιτίδας του…

Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω φωνάζουν οι σύγχρονοι δεξιοί και αριστεροί απόγονοι των καταστροφέων του ελληνισμού, και μας οδηγούν στην ολοκλήρωση των διαδοχικών καταστροφών που ξεκίνησαν το 1204.

Όσοι πιστεύουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι μια ξοφλημένη υπόθεση πρέπει να ξεσηκωθούμε αντίθετα στον λαϊκισμό της άνωθεν ανέξοδης σωτηρίας, να αυξήσουμε την απόδοσή μας, την δουλειά μας, τις πληρωμές μας… Για την σωτηρία την δική μας και της χώρας μας!

Είναι δυνατόν να εμπιστευθούμε ξανά αυτούς που, χωρίς αμφιβολία, μας οδήγησαν εδώ; Να το τρομακτικό ερώτημα-δίλλημα. Η πείρα της ζωής, αλλά και των άλλων κοινωνιών που έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν τέτοιες κρίσεις χωρίς να τις μετατρέψουν σε καταστροφές, μας δείχνει ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Πρέπει εμείς και αυτοί να αλλάξουμε έτσι ώστε να μην επικρατήσει το κύμα του αντιδυτικού λαϊκισμού και να χάσουμε και τα αβγά και τα πασχάλια.


12 σχόλια:

  1. Κύριε Μέσκο,
    Κανένας μύθος, δεν μπορεί να είναι ζωντανός για 2000 έτη.
    Ο Χριστιανισμός δεν είναι μύθος, είναι Αποκάλυψη η οποία σε μερικούς φαίνεται, απίστευτη και ομοιάζει με μύθο.
    Η ζωή, η δράση και ο ίδιος ο Ιησούς, είναι αντικειμενική πραγματικότης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεώργιε Μ.

    Το ότι πολεμάς τον μύθο δεν σημαίνει ότι είναι εύκολο να ξεφύγεις απ' αυτόν. Όπως ένας έρωτας λένε ξεπερνιέται μ' έναν νέο έρωτα, έτσι κι' ένας μύθος ξεπερνιέται μ' έναν νέο μύθο, τις περισσότερες φορές.

    Ποιές εκλογές αγαπητέ Γεώργιε ; Είσαι απ' αυτούς που πιστεύουν στο μύθο των εκλογών ; Και μη φανταστείς ότι θα κρατήσω στάση ηττοπάθειας κατά τις εκλογές. Θα ψηφίσω για να μην μου χρεώνεται η "αδιαφορία", αλλά όσο εξοργιστικό και αν είναι , το αποτέλεσμα είναι εκ προτέρων γνωστό. Σήμερα μόλις άκουσα ότι μέλη της μιας εκ των δύο μεγάλων παρατάξεων έλεγαν μεταξύ τους με προκαταβολική αυτοπεποίθηση πως το αποτέλεσμα είναι..... κανονισμένο.

    Καλά όχι ότι περιμέναμε αυτή τη "μαρτυρία" για να το διαπιστώσουμε..... Αφού ο εκλογικός νόμος είναι μια φαρσοκωμωδία και το ξέρουν όλοι. Γιατί τότε κατεβαίνουν ; Ο καθένας για τους λόγους του...συνεργασίες,κολακείες ή ατασθαλίες.

    Λες για τη Δύση ότι κέρδισε ό,τι κέρδισε με το "σπαθί της" . Μα "ανατολή" δεν είμαστε μόνο εμείς οι αχρείοι Έλληνες. "Ανατολή" είναι η Ρωσία , η Κίνα, η Σαουδική Αραβία, η Τουρκία, το Ισραήλ, η Ιαπωνία,κλπ Όλες με το "σπαθί" τους τα κερδισαν .Τώρα θα πεις ότι αυτές οι χώρες είναι πλέον "δυτικού τύπου" και γι' αυτό πετύχανε...επειδή γίνανε δυτικού τύπου για να πετύχουν. Πράγμα που πρέπει να κάνουμε κι' εμείς.

    Φυσικά δεν έτυχε ν' ακούσεις ότι πολλές χιλιάδες επιχειρήσεις κλείνουν. Δηλαδή κόποι ανθρώπων που με το σπαθί τους τις έστησαν, και οι οποίοι κόποι τώρα πηγαίνουν μαζικά στους υπονόμους ;

    Δεν έτυχε ν' ακούσεις ότι προ της δράσης Παπανδρεόυ, κανείς δεν ήξερε τίποτα για ορυκτέλαια κλπ. Σήκωνε χλεύη και μονο η νύξη περί τούτου. Και τώρα ξαφνικά που ολοκληρώθηκε η ληστεία δια των υπογραφών, τα κοιτάσματα πετρελαίου πολλαπλασιάστηκαν ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΜΩΣ όπως οι άρτοι και τα ψάρια στον Χριστιανικό μύθο ; Εκέι που υπήρχε μόνο ο Πρίνος, τώρα οι ξένες πετρελαικές που ήσαν τυφλές ΕΙΔΑΝ τα κοιτάσματα. ΘΑΥΜΑ! ΘΑΥΜΑ!

    Δεν έτυχε ν' ακούσεις ότι η Γερμανία μονομερώς και αυτοβούλως απάλλαξε τον εαυτό της από την υποχρέωση των αποζημιώσεων, και ότι δεν συζητούσε καν τον συμψηφισμό ;

    Δηλαδή τα κατοχικά δάνεια κι' αν ήταν "δωρεάν γεύματα"....!

    Δεν έτυχε ν' ακούσεις για κάτι τερατώδη σκάνδαλα εκ της δύσεως ;

    Εντάξει, ο καθένας έχει ανάγκη από ένα νέο παραμύθι για να μην αυτοκτονήσει, αλλά να έχουμε επίγνωση ότι είναι ακριβώς αυτό- ένα νέο παραμύθι.

    Εδώ η κατεξοχήν δύση η Αμερική δεν πιστεύει πια στο δυτικό όνειρο κι' ερχόμαστε εμείς, όπως πάντα με διαφορά φάσης κάποιες δεκαετίες ν' ανακυκλώσουμε τα σκουπίδια και απόβλητα των άλλων.

    Κανείς δεν είπε ότι δεν πρέπει να γίνουν αλλάγές στον τρόπο λειτουργίας του κράτους και μάλιστα σοβαρές, αλλά τούτη η υστερία με το δυτικό πρότυπο παραέχει τραβήξει γιατί εξελίχθηκε σε μύθο χειρότερο απ' τον πρώτο. Τώρα περισσότερο παρά ποτέ με τις σαρωτικές "σωτήριες" αλλαγές δίκην τυφώνα οι πολίτες έχουν ανάγκη από δωρεάν γεύμα. Γιατί τους κλείσαν μαγαζιά, βιοτεχνίες, βιομηχανίες - τα πάντα.

    Εάν το ηθικό δίδαγμα είναι αυτό, ότι "εργατικός" είναι εκείνος που παίρνει πιο γρήγορα τα σώβρακα του άλλου, όχι σε επίπεδο διαπροσωπικών συναλλαγών αλλά σ' επίπεδο εθνών, ε , εντάξει τότε. Ζήτω η πρόοδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν πολεμάω κανένα μύθο, οι μύθοι μου αρέσουν, ως μύθοι. Λυπάμαι αλλά τα όσα γράφεις τα θεωρώ παραμύθια τα οποία χρησιμεύουν στην στήριξη του μύθου της καθ' ημάς Ανατολής.
      Για τις αθώες επιχειρήσεις που κλείνουν, για τα πετρέλαια που υπάρχουν ή δεν υπάρχουν, για τα ...κατοχικά δάνεια. Στάχτες στα μάτια των ανθρώπων που δεν ψάχνουν και άλλοθι για διάφορες άλλες, για μένα ύποπτες, ποικίλες καταστάσεις.
      Υστερία δεν υπάρχει εκ μέρους μου, που απλά υπενθυμίζω την ιστορία, αλλά αυτών που θέλουν να πορευθούμε αντίθετα στην ιστορική πείρα.
      Να μην έχεις καμιά αμφιβολία, αν ο ράθυμος και τεμπέλης τα βάλει με τον εργατικό θα χάσει και τα σώβρακα. Ο κλέφτης και ο ψεύτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται...

      Διαγραφή
  3. K. Xenos
    Συγνώμη, αλλά δεν έχω καμιά πρόθεση να αμφισβητήσω την δυνατότητα του να πιστεύει κανείς ότι ένας μύθος είναι η απόλυτη αλήθεια.
    Κατά τα άλλα ο Ινδουισμός έχει διάρκεια ζωής διπλάσια από τον χριστιανισμό.
    Εν πάση περιπτώσει εμένα άλλα με ενδιαφέρουν και για άλλα γράφω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το συγκριτικό πλεονέκτημα των μύθων έναντι της κοινωνικής αυτοσυνειδησίας είναι ότι οι μύθοι όχι μόνο επιβιώνουν στις κρίσεις αλλά ενδυναμώνονται. Γιατί στηρίζονται στις πιο απλοϊκές και πρωτόγονες εγκεφαλικές λειτουργίες και δεν χρειάζονται οργανωμένη εκπαίδευση.
    Η αυτοσυνειδησία όμως που προκύπτει μέσα από εξελιγμένη κοινωνική οργάνωση και επιστήμη είναι εξαιρετικά επισφαλής και μπορεί να καταρρεύσει.
    Στην παρούσα φάση η δική μου ανάγνωση είναι ότι αυτό που μας κρατάει από την ολοκληρωτική παράδοση στο μύθο είναι ότι ζήσαμε πρόσφατα τα έστω δανεισμένα-χαρισμένα-επιδοτημένα οφέλη μιας πιο εξελιγμένης κοινωνικής οργάνωσης, της Ευρωπαϊκής.
    Οπότε μπαλαντζάρουμε ανάμεσα στο μύθο και στην πρόσφατη εμπειρία.
    Αν και τα εργαλεία ανάλυσης που διαθέτουμε κατάγονται περισσότερο από το μυθολογικό μας παρελθόν, έχουμε την ελάχιστη εμπειρία που χρειάζεται ώστε να μην τα εμπιστευόμαστε όταν καλούμαστε να τα επιλέξουμε συνειδητά και να πάρουμε την ευθύνη πάνω μας (π.χ. σε δημοψήφισμα ή εκλογές).
    Απλά τα χρησιμοποιούμε ως μικρά κακομαθημένα κι ανώριμα παιδιά για να γκρινιάζουμε και να απαιτούμε.

    Πέτρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ πλήρως με τις σκέψεις αυτές, και εγώ έχω ακριβώς αυτήν την αίσθηση,ότι παλαντζάρουμε ανάμεσα στο φαντασιακό και το πραγματικό και είναι τεράστιο το ενδιαφέρον για το που θα καθίσει η μπίλια.
      Και βέβαια ο μύθος έχει την αξία και την σημασία του, αρκεί να είναι συνειδητός...

      Διαγραφή
  5. Κρίνος.

    "H αλήθεια πονάει, η αγάπη πονάει,
    πες μου λοιπόν ένα ψέμα......"

    Αν γίνεις λίγο πιο ελαφρολαϊκός, μπορεί και να ηρεμήσεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Λυπάμαι, αλλά δεν συμφωνώ πλήρως με τα γραφόμενα από τον κ. Μέσκο. Η χρήση του όρου "μύθος" είναι αδόκιμη όσον αφορά τον Χριστιανισμό. Η βιβλική έρευνα έχει καταλήξει σε αυτό, ότι δηλαδή τα Ευαγγέλια δεν είναι μυθικές αφηγήσεις όπως ήθελε ο Δ. Στράους και η σχολή του, αλλά καταγραφές γεγονότων με το στοιχείο της προσωπικής ή συλλογικής ερμηνείας ενσωματωμένο (Etiennε Trocme "Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ όπως τον είδαν όσοι τον γνώρισαν εκδ. Αρτος Ζωής 1983). Μετά από αυτό είναι άτοπο να μιλάμε για "μύθο". Έχω διαβάσει πάρα πολλούς μύθους και δη ανατολικών-σημιτικών λαών, τα Ευαγγέλια, ως είδος δεν έχουν καμιά σχέση με μυθικές αφηγήσεις. Υπάρχουν πολλές αναγνώσεις του γεγονότος-Χριστός. Η τωρινή επικρατούσα "ορθοδοξή" (ο ανατολικός ορθόδοξος χριστιανισμός δεν είχε πάντοτε αυτήν την πεποίθηση) είναι μια ανάγνωση-ερμηνεία. Κατά την γνώμη μου άσχετη με τα κείμενα του Ευαγγελίου. Δεν είναι μύθος, αλλά μια ήπια εξελληνισμένη νεοπλατωνική ερμηνεία.
    Τώρα, το ότι ένα μέρος της ελληνικής κοινωνίας τρέφεται με μύθους είναι αλήθεια. Δεν είναι όμως προνόμιο ελληνικό, όλοι οι λαοί έχουν τις φαντασιώσεις τους. Η πρόσφατη ιστορία μας είπε κάποια πράγματα για το μύθο της αρίας, ινδογερμανικής φυλής...
    Υπάρχουν και συνετές φωνές και είναι πολλές. Δεν βλέπω την συνάφεια που επιχειρείται δηλ. Χριστιανικός "μύθος" - νεοελληνικός αντιδυτικισμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι αναγκαστικό να συμφωνείς μαζί μου!
      Δεν θέλω να κάνω θεολογία, και επομένως δεν χρησιμοποιώ την λέξη μύθος με ακρίβεια. Βέβαια ο χριστιανισμός έχει πολλά μυθικά στοιχεία, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας.
      Ο αντιδυτικισμός είναι ένα γεγονός, άσχετο από τις δικές μου ερμηνείες

      Διαγραφή
  7. Mα, συγγνώμη, αλλά για ποιά κοινωνία μιλάμε; Είμαι (ειλικρινά) πολύ περίεργος να δω την επομένη των εκλογών. Απορώ, πως είναι δυνατόν οι πολιτικάντηδες/αρχηγού/στελέχη κλπ να έχουν το θράσος να εμφανίζονται στα κανάλια κ να πουλάνε παραμύθια για άλλη μια φορά!
    Η απορία μου πηγάζει από το αν οι πολιτικοί/κόμματα ζουν στο δικό του παραμύθι, και αν η κοινωνία ζει στο δικό της.

    Μιλάτε (κάποιοι αναγνώστες) για μύθους και για αντιδυτικισμο. Μιλάτε για την πρόσφατη ιστορία. Μιλάτε για νέους μύθους οι οποίοι πρέπει να αντικαταστήσουν τους παλιούς. Αναρωτιέστε και για το πού θα γύρει η ζυγαριά.

    Δεν ξέρω αν το όραμα είναι μύθος. Αν δηλαδή ένα πλάνο μπορεί να θεωρηθεί μύθος. Αλλα σίγουρα ένα πλάνο το χρειαζόμαστε. Ειπατε πως χρειαζόμαστε εργατικότητα κ όχι ραθυμία.
    Πολύς κόσμος δούλεψε,μάτωσε κ τώρα έχασε τα πάντα.

    Χρειαζόμαστε Ισονομία. Χρειαζόμαστε δημοκρατία. Χρειαζόμαστε παιδεία. Χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον. Αν οι απλοι πολίτες σαν εμενα κ εσας δεν αποβάλλουμε το μίασμα (της πελατειακης σχεσης, καθώς κ απείρων κακών κειμένων) απο τα θεμέλια της κοινωνίας μας, τότε δεν υπάρχει άυριο..

    Στα 34 μου, χωρις δουλεια. Σε μαύρη εργασία υπο καθεστώς δουλείας, ως λύση ανάγκης ως προς το ζην. Χωρίς δυνατότητα δημιουργίας οικογένειας απο την στιγμή που υπαρχει βιοποριστικό πρόβλημα. Τι παραπάνω πρέπει να κανω;
    Δούλευω κ δούλευα. Δεν χρωστάω σε κανέναν. Δεν έκλεψα κανέναν. Αλλά δεν έχω μέλλον.
    Και ακόμη περιμένω. Κ δεν περιμένω κανέναν μύθο. Μια ευκαιρία περιμένω πριν πατήσω τη σκανδάλη.. (αυτό εκφράζει τους συνομήλικούς μου)

    Η επομένη των εκλογών θα δείξει πολλά πράγματα για την ηθική κατάσταση της κοινωνίας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Χρειαζόμαστε Ισονομία. Χρειαζόμαστε δημοκρατία. Χρειαζόμαστε παιδεία. Χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον. Αν οι απλοι πολίτες σαν εμενα κ εσας δεν αποβάλλουμε το μίασμα (της πελατειακης σχεσης, καθώς κ απείρων κακών κειμένων) απο τα θεμέλια της κοινωνίας μας"
      Αυτός πρέπει να γίνει ο μύθος τον οποίο έχουμε ανάγκη να πιστέψουμε. Το πρόβλημα είναι ότι έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα είναι εξαιρετικά δύσκολο να πιστέψει σε αυτόν τον μύθο μια κρίσιμα μάζα του πληθυσμού, ώστε να υπάρχει ελπίδα.
      Το σύνολο του πληθυσμού μόνο πολιτιστικά στοιχεία μπορούν να το κινητοποιήσουν. Χρειάζεται να γίνει πολιτιστική επανάσταση για να συμβεί και μια πολιτική επανάσταση.

      Διαγραφή
  8. Distixws tha grapsw greeklish giati o ypologistis pou vriskomai den exei ellinika .

    Tha ithela na mou apantisete kyrie Mesko :

    1) Poio "geuma" mas edwse h dysi to 1204 kai meta arnithikame na to plirwsoume ? Egw to pikro gevma twn stavroforiwn gnwrizw .

    2) Poio "gevma" mas edwse i dysi to 1453 kai arnithikame na to plirwsoume ? Egw thymamai tin logiki ekseliksi tis deuteris alwsis tis Kwnstantinoupolis meta tin prwti (1204)

    3. H periptwsi 3 einai i pio endiaferousa . Ontws pirame "gevma" apo tin dysi (Agglia , Gallia , HPA ) alla me auto to gevma xrimatodotisame tin simmetoxi mas sto makedoniko metwpo (pou eixan kai i Ellada kai oi Symmaxoi amfotero simferon) kai tin poliethniki ekstrateia stin krimaia kai tin Oukrania enantion tis rwsikis epanastasis . Mallon apo auto to gevma isxyei to rito "mazi me ton vasiliko potistike kai i glastra". Apotelesma olwn autwn itan oi Symmaxoi na aposiroun tin nomismatiki kalupsi pou mas edwsan wste na polemisoume sto plevro tous me tin tragiki dikaiologia oti epestrepse o eksoristos vasilias .

    4. Poio "gevma" mas edwse i dysi to 1944 ? Egw gnwrizw oti to 1/8 tou ellinikou plythismou skotwthike apo auto to gevma . Kai telika i apantisi twn symmaxwn Agglwn itan ta Dekemvriana kai i xrimatodotisi tis mias apo tis duo paratakseis me skopo na eksafanistei entelws i alli .

    Me auto to sxoleio aggizw mono to istoriko meros tis anartisis sas gia na katalavw ti telika mas edwse i dysi stis proigoumenes 4 periptwseis pou anaferate kai emeis to ekmetaleutikame xwris na to epistrepsoume .

    Eksw apo ethnikistikes kai antidytikes apopseis . Allwste tetoies praktikes ton 20o aiwna ta aneptigmena krati tis dysis tis aneptiksan se polles alles xwres . Den thewrw oti eimaste oi "simademenoi" tis protestantikis logikis , apla eimaste entelws diaforetikis nootropias , Kai to oikonomiko systima pou epikratei einai ftiagmeno panw stin protestantiki logiki opote einai epomen oi xwres autes na ta "katafernoun" kalitera .

    ΑπάντησηΔιαγραφή